![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
Harbor Cruisers |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kyllähän se on Baxxter oikeassa...enpä oo aiemmin tuota hoksannut tuumia, mutta kun osasit asian noin selkokielellä esittää niin perillehän se siltä osin meni...
Taitaa mennä melko totiseksi harrastamiseksi jos alkaa sommittelemaan Rangen kolmiota ja Geen tukivarret mitoittaa ja muuttaa vielä kiinnitykset saman tyyppiseks kun rangessa...plääh, kuullostaa työläältä...Mutta varmaan Mersu näillä muutoksilla venyis ja joustelis enemmän kun vakiona...Pitääpä pistää asia pitkään harkintaan maksaako kaikki tuo työmäärä nyt sitä vaivaa.. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jos sen kolmion sinne haluaa, niin miksei samalla laittaisi niitä rangen alatukivarsiakin? Ei tulisi ainakaan niitä kiertymisongelmia. Vai onko ne alatukivarret niin ohkosta materiaalia ettei kestä maastossa tms? Tuo homma kiinnostaa itseäkin kun BJ:hin miettinyt erilaisia jousitusratkasuja.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jep. Alkuperäiset Rangen (ym) takatukivarret on niin onnettomat, etteivät ne kauaa kestä, jos yhtään tosissaan ja/tai huolimattomasti offaa. Niihin toki voi jotain jytkympää putkea virittää päälle, tai sitten ostella ulkomailta vahvempia.
__________________
Ruskee City-Range & seittemän matala-autoa |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Rangen alkuperäisten takavarsien paksuus tosin riippuu vuosimallistakin. Mutta sellaista sormenpaksuista räkärautaa ne on ollut aika usein. Vakio autossa ei tarvitse ottaa kuin suoraa työntöä vastaan. Nuo takatukivarret on syytä haalia defestä tai vahvistaa.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
LJ:n taakse suunnittelin kans tota rangen kolmioo mut mitenköhän mahtaa toimia jos tosta tojon omasta jakarista ottaa takimmaisen silmukan pois?? Tai mitä katsastusmies meinaa moisesta räpellyksestä??
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Entä jos jättää etumaisesta silmästä vaan pultin pois niin ei tarvitse ainakaan katkoa ja siis pilata varsia takaisin muuttamisen kannalta?
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Ohuet aöatukivarret
Ohuet löytyvät vain OSASTA -90 Range/Discosta, kaikki muut vuosimallit ovat samoilla alatukivarsilla kuin Defe. Paitsi että puslaeroja on vähän.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tosa Rangen takatukivarret, paksumpi on vanhasta ja ohut uudemmasta (88-94)
Ja looputulos maastoajosta tuolla ohkasella.... Kuvasta tarkkasilmäset huomaa jotta vanhassa TUUMAINEN UNF kierre (ohuempi), ja uudessa millinen kierre ja paksumpi... Nyt ei mulla rangessa tukivarret enään väänny ja niiden kokonaispainokin varmaan nousi 15kg!!!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Takasivulasin korvaaminen Polykarbonaatilla | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 16.07.2009 15:24 |
Ostetaan Rangen takakolmio | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 24.02.2009 18:31 |
Myyty Rangen takakolmio + pitkittäisvarret | mss | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 09.01.2009 13:08 |
Rangen panhardin silmien väli? | -teemu | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 22.07.2007 15:27 |
Ohjausiskarin korvaaminen | SoSo | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 14.01.2006 23:16 |