Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.10.2009, 04:17
mjoona:n Avatar
mjoona mjoona ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: Sastamala
Viestit: 495
Perusasetus

Renkaat


Alkaa tulemaan rengaspäätökset eteen, auto näyttää karseelta koppimopolta talvirenkailla ja noi mutiaiset ei oikein kuulemani mukaan ole talvirenkaat.

Muuten jopa näyttää siltä että pääsis ajamaankin joskus.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.10.2009, 23:16
mjoona:n Avatar
mjoona mjoona ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: Sastamala
Viestit: 495
Perusasetus

Pärnäsen korjaamolla on piisannut muuta hommaa.

Hitsasin takapuskuria kasaan ja totesin että melko haperoa... Ehkä sit paremmalla ajalla uusi puskuri, nyt meni suhteellisen kevyellä paikkailulla.

Kuvia myöhemmin, rengasvalinta edelleen vaiheessa. Taidan ajella talven noilla pikkurenkailla vaikka helkatan kikottimelta näyttääkin.

Josko sais arkiajoon vielä tässä kuussa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.10.2009, 18:34
mjoona:n Avatar
mjoona mjoona ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: Sastamala
Viestit: 495
Perusasetus

Noniin, tulipa lisäaikaa projektille... Ihan valtion myöntämä autoiluvapaa, pituus selviää myöhemmin.

Pohdin hieman tuota etupäätä, mitkä teillä on kokemukset noiden mekaanisten vinssien suhteen? Kannattaako jättää se ja huoltaa kuntoon, pikku nivelvikaa noin äkkiseltään paikallistettu. Vai pitäisikö hommata hydraulinen vinssi samontien keulille ja sorvata puskuri uuteen kuosiin samalla kertaa?

Muuten alkaa olemaan ihan ok, ajovalot kun vaihtaa vielä. Nykyiset ovat melko heikossa hapessa, eivätkä kyllä mene katsastuksestakaan läpi. Aattelin ihan perusnormivakio H4 ja lisävaloilla sit näkyvyyttä.

Rengashomman suhteen tulin siihen tulokseen, että ajelen talven noilla nastoilla. Pärnäsen korjaamo näkyi maalanneen vanteetkin jo.

Takapäähän on upotettu erinäinen määrä alustamassaa ja valkoista peltikattomaalia. Todettiin vaan että taitaa kestää sen mitä autokin. Oli sitten pakko kysyä, että kauan auto sitten kestää. Kuuleman mukaan ainakin 10-15 vuotta!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.10.2009, 19:53
Lamanka:n Avatar
Lamanka Lamanka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.09
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 129
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mjoona Näytä viesti

Pohdin hieman tuota etupäätä, mitkä teillä on kokemukset noiden mekaanisten vinssien suhteen? Kannattaako jättää se ja huoltaa kuntoon, pikku nivelvikaa noin äkkiseltään paikallistettu. Vai pitäisikö hommata hydraulinen vinssi samontien keulille ja sorvata puskuri uuteen kuosiin samalla kertaa?
Toimiva pelihän se on, alunperin kyllä laitettu liian ulos ja matalalle.
__________________
HOK Ry
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.10.2009, 20:43
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lamanka Näytä viesti
Toimiva pelihän se on, alunperin kyllä laitettu liian ulos ja matalalle.
Miten niin matalalle?

mitä alempana sen parempi tietenkin, liian edessä se kyllä on.
Itellä on toisessa hj:ssä rungon päällä syylärin edessä.
Toisessa rungon välissä syylärin alla, tämä huomattavasti parempi koska vinssi pyrkii nostamaan autoa ylöspäin.
Tuossa ekassa versiossa vetää keulaa maahanpäin ja vaijeri on todella kovilla. eikä auto tunnu irtoavan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.10.2009, 21:34
mjoona:n Avatar
mjoona mjoona ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: Sastamala
Viestit: 495
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sperman Näytä viesti
mitä alempana sen parempi tietenkin, liian edessä se kyllä on.
Itellä on toisessa hj:ssä rungon päällä syylärin edessä.
Toisessa rungon välissä syylärin alla, tämä huomattavasti parempi koska vinssi pyrkii nostamaan autoa ylöspäin.
Tuossa ekassa versiossa vetää keulaa maahanpäin ja vaijeri on todella kovilla. eikä auto tunnu irtoavan.
Kaiketi sitä vois sitten rakentaa vanhalle pohjalle vähän uutta kuviota. Liian alhaalla viitannee tuossa siihen että lähestymiskulmaahan tuo puskurikokonaisuus syö pois.

Olisiko kuvia noista modatuista ratkaisuista? Toki löytyy googlella jne, mutta mielellään näkisi oikeiden kokemusten kera oikeita projekteja.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.10.2009, 21:36
Lamanka:n Avatar
Lamanka Lamanka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.09
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 129
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sperman Näytä viesti
Miten niin matalalle?

mitä alempana sen parempi tietenkin, liian edessä se kyllä on.
Itellä on toisessa hj:ssä rungon päällä syylärin edessä.
Toisessa rungon välissä syylärin alla, tämä huomattavasti parempi koska vinssi pyrkii nostamaan autoa ylöspäin.
Tuossa ekassa versiossa vetää keulaa maahanpäin ja vaijeri on todella kovilla. eikä auto tunnu irtoavan.
Täytyy vain laittaa korkeammalle puuhun se vaijeri ni ei paina
__________________
HOK Ry
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.10.2009, 19:29
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lamanka Näytä viesti
Täytyy vain laittaa korkeammalle puuhun se vaijeri ni ei paina
Aika monesti suosta saa nuotio puut noin
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.12.2009, 22:18
mjoona:n Avatar
mjoona mjoona ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: Sastamala
Viestit: 495
Cool

Ekat ajot takana


Ekat kunnon ajot takanapäin, saldo: Kuskinpuoleisesta eturenkaasta venttiili poikki.

Koomisin osa reissua on ko. tapaturman tapahtuminen perus mettätiellä, sattui karahka sopivasti. Ootteko laittaneet metallisia venttiileitä? Kaverini joka fiksasi renkaan ennätysajassa, ehdotti sellaisien laittamista. Mitäs muita konsteja vastaavan välttämiseksi, poislukien paremmin ajaminen, se tulee kun tottuu tuohon hurjaan tehoon ja massaan!

Muuten tuntuu että persaus liimaantui penkkiin ja ehdinkin jo todeta HJ:n olevan paras omistamani auto. Pelkään pahoin et tämä harrastus tulee vielä kalliiksi.

Tulevaa kesää silmälläpitäen rengaspohdinta jatkuu edelleen. Käytännön kokemuksia nelivedon käytöstä? Tuntuu että takatuuppauksella pitää ajaa enemmän kuin varovasti, nastoista riippumatta, nimimerkillä eka takavetoinen autoni.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
40 vuotta keskioluen vaputumisesta toyota4x4 Chit-Chat 1 05.03.2009 22:40
hyvää uutta vuotta boozer Chit-Chat 7 01.01.2009 13:30
Karpiolan sorvi 50 vuotta samisami2 Tekniikka & Jutustelu 6 18.02.2007 15:47
Ihan SIKANA musiikkia Lars Music 0 13.03.2002 23:13


Sivu luotu: 05:13 (GMT +2).