![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Nyt uudet lucasin hehkut mut ei mitään auttanu. Pitää kysellä jos lähistöltä löytäis puristusmittarin dieselille. Josko se sit vaan on väljistyny ![]() Männänrenkaita saa aikaisintaan kolmen viikon päästä tehdastilauksena.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#2
|
||||
|
||||
![]()
äkkiähän sen mittarin tekee rikkinäisestä hehkusta itselle niin ei tarvi etsiskellä aina, jostain vain joku 0-30bar mittari ja vähän letkua..
eikös se nyt rengastettu ole? vai koska tuo ylhäällä kerrottu remppa on tehty? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Anteeksi taas ilonpilaus mutta mikä tässä nyt on se vika,ja millon se alkoi? Eli kauan olet kyseisen kamppeen omistanut?
Etukammio koneen ominaisuuksiin kuuluu se että lähtee huonosti kylmänä käyntiin,ja savuttaa jonkin aikaa. Ja varsinkin kun ulkoilman lämpötila menee alle 10 asteen niin savua alkaa tulla useimmiten riittävästi. Ja se johtuu siitä että ilma joutuu puristumaan pienen reijän kautta sinne etukammioon,ja että suuttimet on mallia "tappi" eli suihku kuvio on jokseenkin "kapea" ja lisäksi suihkutuspaine on matala eli juuri tuo reilu 100 bar(Esim.Bj 110 bar),ja jos kyseesä on vielä tehdas turbokone niin puristussuhde saattaa olla jotain 17:1 luokkaa,eli aikas matala. Jos haluaa päästä ko.ilmiöstä eroon niin kone pitäisi lämmittää ennen käynnistystä,eli joko lohkolämppäri,tai webasto(eberi,artic)tms. Ja taas ne perusasiat eli öljyn vaihto ajallaan,hehkut kuntoon,ehjä termari ym. Syöttöpumpun vaihdolla ei ole juurikaan merkitystä koska ruiskutus paine riippuu suuttimista,eli miten ne on säädetty.Tosin isommalla pumpulla saisi lisää tehoa jos vaan ilma riittää. Pahoittelen jos nyt tuli taas kerrottua asioita jotka kaikki jo tiesi/puhuttua soopaa...mutta nyky koneisiin tottuneille joutuu usein selittelemään( esim Bj:n kylmäsavua ihmetelleille) mistä ko. ilmiö johtuu. Se dieseli nyt vaan syttyy hitaammin kuin nyky (1500 bar) commonrail suoraruisku koneissa. Ja nissanin koneistahan ei meikäläisellä ole mitään kokemusta joten kaikki edellä mainittu on ihan yleistä pohdintaa... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No joo en ajatellut taas loppuun asti. Hehkutulpastahan tuon adapterin saa tehtyä.
Mietin vaan et mistä löytäis huonon suutinrungon adapteriaihioksi. Tuo rengastus on tehty keväällä ja kesäkuumalla toimi suhtkoht ok. Nyt kylmien kelien kanssa ongelmat saapuivat. Kone on alunperin ilman ahdinta ollut ja viimetalvena -20 astetta eikä silloinkaan savuttanut nuin paljoo mitä nyt +10. Ja suurin murhe on se että se ei käy kaikilla ensimmäiseen minuuttiin vaan röpeltää ihan kuin olisi ilmaa muttei yhdessäkään letkussa ilmaa kulje. (kirkkaat letkut) Olkkukin lauantaina kyllä näki ja kuuli ![]() Siksi epäilen että syöttöpumpussa olisi jotain rikki. Ja tosiaan on ollut noita kammiokoneita (vw) perheessä viimeiset 20vuotta ja niillä tullut leikittyä joten tiedän että ei sellainen ihan savuttamati käynnisty kylmästä.Nykyään tdi niin saa pakkasestakin käymään! Mutta liika on liikaa. Pitääpä ottaa viteoo ehtoommalla. Tosin nyt muutamia kertoja uusilla hehkuilla kokeillut niin starttauksen jälkeen mielestäni käy noin 2-3sekuntia hienosti ja sitten alkaa vasta pätkimään. Tämä saattaisi viitata väljään koneeseen.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O Viimeksi muokannut bluevan : 05.10.2009 08:44 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Juu voin kyseisen kylmäkäynnistyksen nähneenä (ja KYLLÄ tiedän että kuinka paljon savua tulee vanhasta kylmästä diesel-moottorista, itte kun olen kans jonnii verran pelannut noitten kanssa, varsinkin traktoreiden kanssa) sanoa että ei tuo toimi lähellekkään kunnolla.
Savua oli maailma täys (niinku olis ollu -15pakkasta) ja kone röpötti aivan kuten polttoaine loppuis maks viiden sekunnin sisällä... Eniten ihmetyttää se, että kone ei suostu ottamaan kunnolla kierroksia, kierrokset maks. 1000 vaikka oli lappu melkein lattiassa. Ja ulkolämpötila oli noin +8.
__________________
RASOR Rauman Seudun OffRoad ry Vain kääpiöt madaltavat autojaan... |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Sammuuko avaimesta, eli toimiiko se sammuttimen moottori, eikös se ohjaa pakkosyöttöä? Onko kuumalla moottorilla tehot tallella? Ja edelleen se jälkihehku, pyydä vaikka kaveria pitämään johtoa suoraan akulta hehkuille ainakin puoli minuuttia käynnistyksen jälkeen. Olen edelleen sitä mieltä että paten oma hehkusysteemi on perseestä.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jaa jälkiasennusturbo? ehkä sitä kannattais kattella
toisenkin kerran ennen pumpun purkua. Saattaa sekin tehdä jotain tolle pumpun säädölle ym. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onko kukaan ikuna kokeillu?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Patrollin osia mm turbon syöttöpumppu. Kuvia! | jiggi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 14 | 18.09.2007 18:50 |
mahtuuko 33x12.5x15 pyörimään Patrolissa? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 29.04.2006 21:21 | |
Patrolissa ei olekaan jännitteenalentajaa! | VonLeka | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 20.04.2006 05:56 |
Patrolissa outo sähkö(?) vika | VonLeka | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 08.11.2005 23:17 |
patrolissa pehmeä jarrupoljin | patrol88 | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 15.11.2004 16:09 |