![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Äsken mittasin kylmästä koneesta ni hehkuille tuli 24.8V eli sama mitä akuista lähtee ja tasan 17sekunttii. No huomisaamuna tilaileen uusia tulppia. Ja voihan tuota jälkihehkua antaa avaimestakin varovasti.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#2
|
||||
|
||||
![]()
onkos tässä kans sellanen rakenne ku esim tojossa että noissa pitkään hehkutettavissa tulpissa on jälkihehku ittessään? siis massaa niin paljo että hehkuu hetken vie starttauksen jälkeen! ja pikahehkuihin joku 5sek tulee sitte releellä vie jälkihehkua?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Hehkutulpat ei peih´jooni oo vielä tullu mut kyselin männänrenkaita ja kaikki myy eioota.
Olisko jollain antaa vinkkiä mistä sd33 koneeseen löytäis kun motonettikin näyttää nollaa.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ei mistään suomesta alle 430,- itse tilasin tuolta www.noordeman.com.au oli hyvä palvelu vaikka huonolla englannilla maileja lähettelin. Tuli kaikki osat oikeita ja hiukan eri hintaan kuin suomesta. Tietysti valtio rosvoaa tullit+alvit yms mutta silti tulee halvemmaksi varsinkin jos enemmän ostaa.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Nyt uudet lucasin hehkut mut ei mitään auttanu. Pitää kysellä jos lähistöltä löytäis puristusmittarin dieselille. Josko se sit vaan on väljistyny
![]() Männänrenkaita saa aikaisintaan kolmen viikon päästä tehdastilauksena.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#6
|
||||
|
||||
![]()
äkkiähän sen mittarin tekee rikkinäisestä hehkusta itselle niin ei tarvi etsiskellä aina, jostain vain joku 0-30bar mittari ja vähän letkua..
eikös se nyt rengastettu ole? vai koska tuo ylhäällä kerrottu remppa on tehty? |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Anteeksi taas ilonpilaus mutta mikä tässä nyt on se vika,ja millon se alkoi? Eli kauan olet kyseisen kamppeen omistanut?
Etukammio koneen ominaisuuksiin kuuluu se että lähtee huonosti kylmänä käyntiin,ja savuttaa jonkin aikaa. Ja varsinkin kun ulkoilman lämpötila menee alle 10 asteen niin savua alkaa tulla useimmiten riittävästi. Ja se johtuu siitä että ilma joutuu puristumaan pienen reijän kautta sinne etukammioon,ja että suuttimet on mallia "tappi" eli suihku kuvio on jokseenkin "kapea" ja lisäksi suihkutuspaine on matala eli juuri tuo reilu 100 bar(Esim.Bj 110 bar),ja jos kyseesä on vielä tehdas turbokone niin puristussuhde saattaa olla jotain 17:1 luokkaa,eli aikas matala. Jos haluaa päästä ko.ilmiöstä eroon niin kone pitäisi lämmittää ennen käynnistystä,eli joko lohkolämppäri,tai webasto(eberi,artic)tms. Ja taas ne perusasiat eli öljyn vaihto ajallaan,hehkut kuntoon,ehjä termari ym. Syöttöpumpun vaihdolla ei ole juurikaan merkitystä koska ruiskutus paine riippuu suuttimista,eli miten ne on säädetty.Tosin isommalla pumpulla saisi lisää tehoa jos vaan ilma riittää. Pahoittelen jos nyt tuli taas kerrottua asioita jotka kaikki jo tiesi/puhuttua soopaa...mutta nyky koneisiin tottuneille joutuu usein selittelemään( esim Bj:n kylmäsavua ihmetelleille) mistä ko. ilmiö johtuu. Se dieseli nyt vaan syttyy hitaammin kuin nyky (1500 bar) commonrail suoraruisku koneissa. Ja nissanin koneistahan ei meikäläisellä ole mitään kokemusta joten kaikki edellä mainittu on ihan yleistä pohdintaa... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Patrollin osia mm turbon syöttöpumppu. Kuvia! | jiggi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 14 | 18.09.2007 18:50 |
mahtuuko 33x12.5x15 pyörimään Patrolissa? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 29.04.2006 21:21 | |
Patrolissa ei olekaan jännitteenalentajaa! | VonLeka | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 20.04.2006 05:56 |
Patrolissa outo sähkö(?) vika | VonLeka | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 08.11.2005 23:17 |
patrolissa pehmeä jarrupoljin | patrol88 | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 15.11.2004 16:09 |