Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.09.2009, 23:17
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Kyllä automaatillakin voi kärryä vetää, niin kuin miljoonat amerikkalaiset tekee. Pitää vaan muistaa että kun perällä on painoa +1500kg niin EI käytetä sitä isoa D:tä, eli ylivaihde puolta. Aikoinaan kun oman Vanin hommasin niin sain kuulla että siinä oli laatikko rempattu. Soitin sitte firmaan missä se oli tehty, siellä asentaja haukkui edellistä edellisen omistajan. Oli vetäny kesän isoa vaunua ylivaihteella. Kiros että kun suomalaiset ei tajua että ne laatikon öljyt pitää oikeesti joskus vaihtaa ja sitte tavoitellaan jotain 1-2l diisselin säästöä satasella, ajetaan ylivaihteella. Seuraavaksi valitetaan kun auto ei kestä!
- Kertoi sen silloin (2002) olleen eka 4L80E laatikko mikä oli hänelle täysremppaan tullut, mutta sanoi että oli eniten ajettukkin, melkein 400tkm.

Kerran oon isompaa kuormaa vedelly Vanilla (siis G-30 6.2dsl/4L80e loota ja asuntoauto). Perässä tuli 700kg autotraileri ja iso audi yht. lähemmäs 2 tonnia eikä juurikaan tuntunu missään. Vanista tosin puuttuu rekisteriotteesta merkinnät paljonko sillä saa vetää.
Cherokeessa:
O.1 Perävaununmassa jarruin 3250
F.3 Yhd. suurin sallittu kok.massa tieliik 5290

__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.09.2009, 23:48
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Kyllä automaatillakin voi kärryä vetää, niin kuin miljoonat amerikkalaiset tekee. Pitää vaan muistaa että kun perällä on painoa +1500kg niin EI käytetä sitä isoa D:tä, eli ylivaihde puolta. Aikoinaan kun oman Vanin hommasin niin sain kuulla että siinä oli laatikko rempattu. Soitin sitte firmaan missä se oli tehty, siellä asentaja haukkui edellistä edellisen omistajan. Oli vetäny kesän isoa vaunua ylivaihteella. Kiros että kun suomalaiset ei tajua että ne laatikon öljyt pitää oikeesti joskus vaihtaa ja sitte tavoitellaan jotain 1-2l diisselin säästöä satasella, ajetaan ylivaihteella. Seuraavaksi valitetaan kun auto ei kestä!
Ja jos on tarkoitus vetää paljon kärryä, niin laittaa ison jäähdyttimen sille vaihteiston öljylle, ja vaikka mittarinkin, lämpöhän noita automaatteja tappaa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.09.2009, 00:26
Heegi:n Avatar
Heegi Heegi ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.04.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 1.020
Perusasetus

ja niin,varsinkin talvella liukkailla on noi vanit omiaan vetämään automaatti+usein ei lukkoa taka akselissa niin hyvä jos se ykspyöränen konttaineri vetää ittensä tasaasella liikkeelle..

ja saa olla hyvät akut dieseliss 8hehkuu jytäämään ym,ja virtaahan ne vuotaa sitten mukavasti kanss kun on kilometri turhia/jälkeenpäin laitettua patentti piuhoja vuosien varrella+kaikkea muuta sähköjärjestelmäss mikä temppuilee usein nois jenkin romuissa..
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! !
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.09.2009, 05:34
mki:n Avatar
mki mki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.05.04
Sijainti: ÄÄNEKOSKI, Finland.
Viestit: 365
Perusasetus

En minä oo ainakaan pitäny tuota Pajeroo pahana vetäjänä, vanhakoppaset IC:t on muutoin samalla tekniikalla, paitti rummut takana, 590 LMC:tä nyvin, välillä 1½t hitachia.... tai sitte nuhfia.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.09.2009, 06:48
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Juu, kyllä kait tuollainen Pajerokin ihan hyvä.

Tuossa ylempänä kuvassa jossa nuhvi kyydissä, niin tuollaisesta pajerosta vähän vanhempi versio, kantikkaampi (minä kun en malli merkintöjä ko autoille tiedä)
Kuitennin, puol tuttu, pajerolla veti traileria, jossa pieni poravaunu kyydissä, kärry/poravaunu yhteis paino, n. 2700-2800 kiloa. Ja hyvin kuulemma Pajerolla pärjäs, myös talvella.

Tosin, nyt jo on hommannut vähän järeämpää kuljetus kalustoa.

---------------------------------------

Noihin Vanien sähköihin, ja muuhunkin.

Usein noissa jenkki rohjoissa, tullut siihen tulokseen, että on helpompaa, kun purkaa suuren osan sähkö kötöstyksistä pois, ja tekee itse paremmin.
Tietää että toimii ja jos ei toimi, niin tietää mistä vikaa etsiä, kun itse tehnyt.

Ja minulla Dodgessa on kitka lukko takana, vakiona ollut.
Chevyyn saa halvallakin erilaista lukkoa.

Ja ilman lukkojakin pärjää, hommaa vaan kunnon talvirenkaat. AINIIN kun suomi on täynnä pers aukisia, joilla on varaa ostaa auto, mutta ei hyviä renkaita
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.09.2009, 11:17
Heegi:n Avatar
Heegi Heegi ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.04.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 1.020
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeep-Ukko Näytä viesti
Juu, kyllä kait tuollainen Pajerokin ihan hyvä.

Tuossa ylempänä kuvassa jossa nuhvi kyydissä, niin tuollaisesta pajerosta vähän vanhempi versio, kantikkaampi (minä kun en malli merkintöjä ko autoille tiedä)
Kuitennin, puol tuttu, pajerolla veti traileria, jossa pieni poravaunu kyydissä, kärry/poravaunu yhteis paino, n. 2700-2800 kiloa. Ja hyvin kuulemma Pajerolla pärjäs, myös talvella.

Tosin, nyt jo on hommannut vähän järeämpää kuljetus kalustoa.

---------------------------------------

Noihin Vanien sähköihin, ja muuhunkin.

Usein noissa jenkki rohjoissa, tullut siihen tulokseen, että on helpompaa, kun purkaa suuren osan sähkö kötöstyksistä pois, ja tekee itse paremmin.
Tietää että toimii ja jos ei toimi, niin tietää mistä vikaa etsiä, kun itse tehnyt.

Ja minulla Dodgessa on kitka lukko takana, vakiona ollut.
Chevyyn saa halvallakin erilaista lukkoa.

Ja ilman lukkojakin pärjää, hommaa vaan kunnon talvirenkaat. AINIIN kun suomi on täynnä pers aukisia, joilla on varaa ostaa auto, mutta ei hyviä renkaita
sähköist olet oikeassa..tollaset kun 10eri omistajaa on aina oman osansa siihen johtoja lisäilly sen mukaan kun on jokin vittuillu niin ei oo mikää kiva kun alkaa jokin temppuilee..+ kaikki johdot samaa värii,seuraava tekijä ehkä sitt käyttäny eri värii..ja releitä voi löytyä puoltusinaa,ja mikään ei mene mihkää välillä edes vaikka kuin kattois/mittais..

mulla ram vanissa ei ollu lukkoo ainakaan..siin oli mukana hyvät nastat mutt myin ennen talvea pois,

jos ei niitä hyviä renkaita sitt enään saa pätkällä,kun pitää eka se 40tonnin auto ottaa pätkällä
en kuitenkaa halua jenkkiä talveksi ikinä..
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! !
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O:maasturi REBEL O/M/V Ajoneuvot 6 31.05.2012 22:13
O: maasturi Kellis O/M/V Ajoneuvot 0 22.02.2008 22:03
O:Maasturi REBEL O/M/V Ajoneuvot 1 08.07.2007 16:48
O: Maasturi panzer O/M/V Ajoneuvot 1 03.03.2007 21:03
O:Maasturi O/M/V Ajoneuvot 0 09.04.2006 22:28


Sivu luotu: 09:46 (GMT +2).