Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #16  
Vanha 30.08.2009, 22:01
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Tervehdys!
Kommentteja vähän joka asiaan...

1. Se myytävä Defe on Rangen 4-pykäläisellä laatikolla&jakispaketilla. Onhan se luja ja hyvä loota, mutta jo vähän aikansa elänyt ja jakis on samassa köntässä. Alipainekytkentäinen lukko siinä on keskitasauksessa.

2. Jos Defestä haluaa hyvän, laittaa sinne nimen omaan Merssun 6-turbon. En vain ole vielä sellaista nähnyt. Vielä jos olisi mahdollista tehdä se V8 defestä niin saisi LT 95-laatikon, niin kestäisi aina vain paremmin. Ja sen jälkeen välittäisi jakiksen uudelleen + 35"-37".....nyt lähtee jo homma lapasesta.

3. Jos ei Merssuun ole varaa, niin Cedricci on hyvä kakkonen. En tosin ole nähnyt sellaistakaan Defeä, jossa olisi Cedricin kone pellin alla,vanhoja Rangeja on runsaasti. Kyselin taannoin itsekin sitä, onko kukaan laittanut Defeen ja hiljaista on sillä topicilla ollut. En pidä silti Cedriciä huonona vaihtoehtona. Rahamiehille Merssu, köyhäkansalle Cedric. Ainoa miinus monemmissa on etukammioisuus - sekä kulutus, joka voisi olla pienempikin.

4. Tässä on taas ikuinen dilemma tuon NC-50 suhteen. Vaikka autodata sanoisi mitä, niin kyllä se on a) matalakierroksinen ja b) tosi vääntökone, erityisesti alavääntöä! Heppoja ei ole paljon ja kone on muutenkin ihan suoraan 60-luvulta, mutta itselläni se ainakin käynnistyy todella hyvin, on pienikulutuksinen, helppo ja halpa huoltaa ja korjata. Ainoat viat on siinä, että se painaa kuin synti, eikä taatusti kestä älytöntä huudattamista. Viritystä se tosin kestää melko hyvin ja voin sanoa että ahtamalla ja coolerilla sieltä lähtee useampi tallillinen uusia hepoja liikkeelle ja väääääntöä. Ehkä NC-50 on harrastelijaystävällisin ja aliarvostetuin neloskone mitä maa päällään kantaa ;-). Tosin itsekin olen hieman luopumassa jo niistä, vaikka se on HYVÄ budjettiharrastajan moottori.

5. Ja tottakai VM-moottoria pitää hehkuttaa kesälläkin. Eiköhän etukammiokonetta pidä hehkuttaa lähes aina, sillä muutenhan ne kannet ainakin paukkuu... VM-Rangella ei todellakaan viitsi motarinopeuksia ajella, meluisa kone se todellakin on. Jopa niin, että julkisella paikalla RR-imago suorastaan kärsii kun koneen rysäyttää käymään, kun se vierusruudun autoilija odottaa kasin hörähtävän. Sitten ei auta kuin poistua paikalta äkkiä ja "vähin ääniin" ;-)

TT

RR 2.4 TD
RR 3.5 TDIC
LR 110 Defender HCPU
LR 90
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan ostetaan startti rangen VM:n 2.4 diesel koneeseen ADHD O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.12.2008 13:55
Myydään rangen vm 2,4 td moottori ja ostetaan rangen automaattiloota. sössö84 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 09.09.2008 11:22
CJ7 Diesel blomi Tekniikka & Jutustelu 12 20.12.2007 18:34
M/V: Rangen moottori (diesel) Arska-tehtaalta O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 26.11.2007 21:06
Moottori öljy ja Rangen VM 2.4 diesel Masu Tekniikka & Jutustelu 4 30.12.2005 19:27


Sivu luotu: 15:57 (GMT +2).