![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tervehdys! Kommentteja vähän joka asiaan... 1. Se myytävä Defe on Rangen 4-pykäläisellä laatikolla&jakispaketilla. Onhan se luja ja hyvä loota, mutta jo vähän aikansa elänyt ja jakis on samassa köntässä. Alipainekytkentäinen lukko siinä on keskitasauksessa. 2. Jos Defestä haluaa hyvän, laittaa sinne nimen omaan Merssun 6-turbon. En vain ole vielä sellaista nähnyt. Vielä jos olisi mahdollista tehdä se V8 defestä niin saisi LT 95-laatikon, niin kestäisi aina vain paremmin. Ja sen jälkeen välittäisi jakiksen uudelleen + 35"-37".....nyt lähtee jo homma lapasesta. 3. Jos ei Merssuun ole varaa, niin Cedricci on hyvä kakkonen. En tosin ole nähnyt sellaistakaan Defeä, jossa olisi Cedricin kone pellin alla,vanhoja Rangeja on runsaasti. Kyselin taannoin itsekin sitä, onko kukaan laittanut Defeen ja hiljaista on sillä topicilla ollut. En pidä silti Cedriciä huonona vaihtoehtona. Rahamiehille Merssu, köyhäkansalle Cedric. Ainoa miinus monemmissa on etukammioisuus - sekä kulutus, joka voisi olla pienempikin. 4. Tässä on taas ikuinen dilemma tuon NC-50 suhteen. Vaikka autodata sanoisi mitä, niin kyllä se on a) matalakierroksinen ja b) tosi vääntökone, erityisesti alavääntöä! Heppoja ei ole paljon ja kone on muutenkin ihan suoraan 60-luvulta, mutta itselläni se ainakin käynnistyy todella hyvin, on pienikulutuksinen, helppo ja halpa huoltaa ja korjata. Ainoat viat on siinä, että se painaa kuin synti, eikä taatusti kestä älytöntä huudattamista. Viritystä se tosin kestää melko hyvin ja voin sanoa että ahtamalla ja coolerilla sieltä lähtee useampi tallillinen uusia hepoja liikkeelle ja väääääntöä. Ehkä NC-50 on harrastelijaystävällisin ja aliarvostetuin neloskone mitä maa päällään kantaa ;-). Tosin itsekin olen hieman luopumassa jo niistä, vaikka se on HYVÄ budjettiharrastajan moottori. 5. Ja tottakai VM-moottoria pitää hehkuttaa kesälläkin. Eiköhän etukammiokonetta pidä hehkuttaa lähes aina, sillä muutenhan ne kannet ainakin paukkuu... VM-Rangella ei todellakaan viitsi motarinopeuksia ajella, meluisa kone se todellakin on. Jopa niin, että julkisella paikalla RR-imago suorastaan kärsii kun koneen rysäyttää käymään, kun se vierusruudun autoilija odottaa kasin hörähtävän. Sitten ei auta kuin poistua paikalta äkkiä ja "vähin ääniin" ;-) TT RR 2.4 TD RR 3.5 TDIC LR 110 Defender HCPU LR 90
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
tällä NC:llä ?! Onkohan kaikki ollu muuten kohillaan.. Mersuista ei havaintoa lantikoissa kovin montaa että pääsis mielipiteitä muodostamaan. Mutta Cetriccejä on sarjalaisissa useita ja potkua riittää. Hyvän koneen maineessa ovat olleet kauan mersujen kanssa. Ps. Ookko päässy rikastumahan salaa, kun meinaat esikammioosta siirtyä hai-tekkiin ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ps. Ookko päässy rikastumahan salaa, kun meinaat esikammioosta siirtyä hai-tekkiin
![]() Ho? Eikö mulla oo ollut haitechiä niin kauan kun maastureita on markiilla ollu. Fiiuhan on kaikkien suoraruikkujen äiti. Ja niin kauan kun tuo autokolonna on markiilla niin rikastuminen ei oo vaarana. Tosin se olis yllätys jos rikastuus niin salaa jottei ittekkää huomaasi ;-) |
#4
|
|||
|
|||
![]() Diesseli range
Mullon rangessa discon 200tdi tekniikka 5v laatikolla, toimii hyvin ainakin safariajossa sekä maantiellä. Olisi myös jouten (ehkä myytävänä) defen 110 pick-up td5 koneella rek 3hlö. vm 2000 h.10+alv rak liikkeen kevyestä ajosta loukkaantumisen takia..
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ainakin se fiuden kone(vm oli kirjojen perusteella 65-68) mikä mulla oli jeepissä sairasti alaväännön ja käyntiinlähdön heikkoutta.Pumppu oli väljä,pumpun huohotinputkesta tippasi polttoainetta varsinkin kuumana.Mutta oli uskomattoman pieniruokainen siltikin,kesällä alle 7l/100km.
Ehjällä pumpulla parempi alavääntö kuin mitä M-B 508 samantyyppisessä koneessa. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tervehdys!
Vanhoissa Fiudeissa onkin se surkea alipainesäätöinen rivi"kaasutin", jonka vaihtamalla aitoon Bochin jakajaan kone herää ihan uuteen eloon. Kierrosherkkyyskin lisääntyy huomattavasti. Niissä rivipumpuissa on kai eroja tai osa niin kuluneita kun olen itsekin kuullut että tarvii pilottia jo on alle +5 lämmintä. Itse olen kyllä tuohon jakajaan tosi tyytyväinen kun aluksi oli rivipumppu. Ja kulutus on uskomattoman pieni, sanoi kuka mitä tahansa.Tuo 7 l/100 km on ihan tavoitettavissa, ehkei kuitenkaan ihan täysverisillä maastorenkailla, mutta jollakin a/t:llä. Pitäisi vain jostakin löytää siihen pumppuun se alipainekello joka säätää ahdonalaista syöttöä. En minäkään nyt ala Fiudea kehumaan, mutta kun on puhetta siitä ollut niin kokemus vain puhuu... Defet: RR+TDI 200 = mainio yhdistelmä. Onnea valitsemallesi tielle! Itselläni kun on vain RR + VM 2.4 ;-( TT RR 2.4 TD RR 3.5 TDIC LR 110 Defender HCPU LR 90 Viimeksi muokannut solihull : 01.09.2009 22:20 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja niin kauan kun tuo autokolonna on markiilla niin rikastuminen ei oo vaarana. Tosin se olis yllätys jos rikastuus niin salaa jottei ittekkää huomaasi ;-)[/QUOTE] Ajaako joku Roveria ilman kasia??? |
#8
|
|||
|
|||
![]()
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=52953
kyseles anssilta mersun koneesta jos kiinnostaa .. kyseiseltä pojalta saattas saada myös mersunkoneen ja rangen laatikon väliin tarvittavan välilaipan sapluunakin jos siitä on mitään iloa ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
77 rangessa cetricin 2.8 1,5ahdoilla ja olen ollut tyytyväinen kone valintaan.
voimaa REILUSTI enemmän mitä vakio kasissa! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan ostetaan startti rangen VM:n 2.4 diesel koneeseen | ADHD | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 06.12.2008 13:55 |
Myydään rangen vm 2,4 td moottori ja ostetaan rangen automaattiloota. | sössö84 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 09.09.2008 11:22 |
CJ7 Diesel | blomi | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 20.12.2007 18:34 |
M/V: Rangen moottori (diesel) | Arska-tehtaalta | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 26.11.2007 21:06 |
Moottori öljy ja Rangen VM 2.4 diesel | Masu | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 30.12.2005 19:27 |