![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]()
Mulla rekisteriotteessa:
O.1 Perävaununmassa jarruin 3250 F.3 Yhd. suurin sallittu kok.massa tieliik 5290 Niin ja sellanen juttu vielä että putkessa on katti mutta ei rekisteriotteessa. Tai olla joku siirtymäaika maasto hlö autoilla toi -92 vielä.
|
||||
|
||||
![]()
No, tämä kuuluu siis samaan kuin tuossa alla kertomani?
![]() Taitaa olla arpakuutio käytössä kun AKE:lla arpovat XJ:hin vetopainoja. Useimmissa olen nähnyt vetopainot 1600kg:n huitteilla, mutta onhan noita reilusti yli 2000kg:n vetopainoillakin. Vai onkohan mulle sitten osunut aina silmiin autot joihin on merkattu helvetin pienet vetopainot syystä tai toisesta? |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
|||
|
|||
![]()
Mulla juurikin -99 xj ja 2.5td koneella. Vetopaino 2500kg, tosin katsastuksessa kone automaattisesti sen yrittää puottaa tuohon 2230kg mutta kun asiasta muistaa mainita niin palauttavat tuon 2500kg otteeseen.
Aika surutta muuten jaksaa tuo diisselikin vetää yli 2000kg kuormia. Jonkin verran painavia trailereita tulee työn takia vedeltyä. Tais täällä josaki topikisa olla kuvakin. |
|
||||
|
||||
![]()
Nonii..Helmat on korjailtu ja uudet kumet tilattu.
Pari juttua huomasin tuossa tänään ajellessa kotiinpäin. 1. Tasaisella kaasulla, n1500rmp/80kmh vauhdissa ja hyvällä tiellä mutaman kerran perstuntumassa tuntui nykäisy. Siis niin päin että vauhti hiljeni, aivan kun joku pytty olis tipahtanu pelistä pois mutta samantien taas toimi. 40km matkalla sitä tuntui 3-4 kertaa. Olisko sytytyspuolella virtakatkosta, tulpat, johdot ja jakajan kansi taitaa olla kyllä olla vuodelta miekka ja kypärä. Niin ja keli oli kuiva ja kone lämmin. 2. Liikkeelle lähtiessä takavedolla, pitävällä alustalla tuntuu että perä "jurmuttaa" tai täristää, varsinkin jos ylämäkeen on lähdössä ja antaa hiukan enemmän kaasua. Onko kyseessä perän ominaisuus vai pitäskö sen sisuskaluja syynäillä? Niin ja mikähän se on se muovinen pönttö tuolla syylärin alla. Sellanen musta, pyöreätpallomaiset päädyt ja siihen yksi letku menee.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itselläkin samaa, niin ja en osaa vastata. Mutta ilmeisesti johtuu kitka lukosta??? Yleensä huomaa tuon oireen, kun moottori tieltä nousee rampille täydestä laukasta seis pysähdyksiin, sitten liikkeelle saman tein 90 asteen käännös poikkeavan tien suuntaani, siinä tulee sellainen jurnuttava tunne. Yhteen väliin epäilin, että jos jokin jarru jää laahaamaan kun täys jarrutuksen tekee, mutta kyllä kuiteskin tuonne perän sisukaluihin syyn laittaisin. Ja öljyjäkin olen vaihtanut. Onhan se kun kääntyy, niin kitkan pitäisi jotain reagoida.... En ole päätäni asialla vaivannut, kun oireet eivät ole lisääntyneet, yli vuoden ajolla, pysynyt samanlaisena. ---- Se säiliö keulassa (taitaa olla)/on alipaine säiliö.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
2. Tod.näk. kitkalukko kuten jo todettiinkin, itselläkin teki molemmat XJ:ttuota orkkisperällä. Muovinen pönttö on alipainesäiliö, älä tuhoa jos haluat että mm.puhalluksen venttiilit toimii oikein ![]() No se on sitten miten asian ajattelee, mutta mulla ainakin RE:n 3.5" superflex- kitillä takatassua sai nostaa ~80cm tai etutassua 90cm ennenkuin joku muu rengas alkoi nousta tasaisella alustalla ilmaan. Kyllä minä tuon laskisin silloin vajaan metrin joustovaraksi, kun kerran jousituksen ääriasennosta toiseen (esim. ristiriipunnassa) on joustavaraa renkaasta mitattuna tuon verran... |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Pitänee kiinnittää se pönttö paremmin, nyt joku oli asentanu sen nippusiteillä. Puhaltimet ym. toimii kyllä OK. Kokemusta on viallisista alipainejärjestelmistä, Vanissa pumpun kalvo ollut sökänä parisen vuotta. Niin ja näyttää siltä että Cherosta tulee jonkilainen projekti. Tulipa perustettua siihen oma topikki. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=62378 - Kun kerran Jeeppi on jo hankittu niin jatkuu keskustelu tuolla puolen. Ja juttua varsinaisesta 1. projektista löytyy tuolta (päivitykset kyllä vähän jääneet...) http://gm62-65diesel.com//index.php?...id=16&Itemid=3
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
4x4 Auton hankinta | rauli.tai | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 05.04.2011 17:18 |
Eberin hankinta ja asennus | Marcus78 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 09.02.2009 13:20 |
rengas hankinta ajankohtainen | TJ | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 18.03.2006 17:05 |
Veten -87 hankinta | Vuosimallit 1984-1996 | 22 | 09.11.2004 11:50 | |
Veten hankinta | Vuosimallit 1984-1996 | 11 | 05.09.2003 07:28 |