Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.06.2009, 20:30
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.565
Perusasetus

Nyt se on tommosessa tilanteessa, tästä on sitten tehtävä päätös jatkon suhteen. Amme on aika kuppanen, joten sen korjaaminen tarttis villusti hitsaamista ja toisaalta taas jonkinmoisen avolava-puolikopin tekeminenkin mietityttää kun olis kiva jos olis yhteensä kolmelle pärsuunalle istumapaikat katon alla ja "lämpöisessä"??

Meinas olla lievästi hiki kun tuunasin tota tänään, pakko oli tehdä tommonen pukki kun ammeen nostelu ei yksinään tahdo onnistua vaikka woimaa onkin. Pitäis olla pitemmät käet.
Tuoreempi Volvo veti sitten auton alta kun amme oli riittävän korkealla, eihän toi liiku ilman kytkintä ja laatikkoa omin voimin mihinkään.

Ehdotuksia ton takaosan suhteen saa tehdä, se on sitten jotain ihan muuta mitä kelpuutetaan. Tietysti jos jollain on suht vähäruosteinen koppa niin semmostakin voidaan ajatella, ja varsinkin halpa. Juu nou.
Yksi varteenotettava vaihtoehto olisi se semmoinen lyhennetyllä hytillä oleva koppi, eli takana olis pikkuruinen lava ja silti reippaat vinssihylkiöt sais matkustaa sisätiloissa silloin kun taitava kuski ei aja tasamaalla jumiin. Siihen tarttis taas kumminkin vähän ehjemmän kaukalon aihioksi. Täh?

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC02305.jpg‎
Views:	974
Size:	100,8 Kt
ID:	6114   Click image for larger version

Name:	DSC02302.jpg‎
Views:	1104
Size:	98,5 Kt
ID:	6113   Click image for larger version

Name:	DSC02304.jpg‎
Views:	977
Size:	99,5 Kt
ID:	6112   Click image for larger version

Name:	DSC02306.jpg‎
Views:	959
Size:	80,8 Kt
ID:	6115  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.07.2009, 21:36
HannuN HannuN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.09.05
Sijainti: N/A
Viestit: 521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
Nyt se on tommosessa tilanteessa, tästä on sitten tehtävä päätös jatkon suhteen. Amme on aika kuppanen, joten sen korjaaminen tarttis villusti hitsaamista ja toisaalta taas jonkinmoisen avolava-puolikopin tekeminenkin mietityttää kun olis kiva jos olis yhteensä kolmelle pärsuunalle istumapaikat katon alla ja "lämpöisessä"??

Meinas olla lievästi hiki kun tuunasin tota tänään, pakko oli tehdä tommonen pukki kun ammeen nostelu ei yksinään tahdo onnistua vaikka woimaa onkin. Pitäis olla pitemmät käet.
Tuoreempi Volvo veti sitten auton alta kun amme oli riittävän korkealla, eihän toi liiku ilman kytkintä ja laatikkoa omin voimin mihinkään.

Ehdotuksia ton takaosan suhteen saa tehdä, se on sitten jotain ihan muuta mitä kelpuutetaan. Tietysti jos jollain on suht vähäruosteinen koppa niin semmostakin voidaan ajatella, ja varsinkin halpa. Juu nou.
Yksi varteenotettava vaihtoehto olisi se semmoinen lyhennetyllä hytillä oleva koppi, eli takana olis pikkuruinen lava ja silti reippaat vinssihylkiöt sais matkustaa sisätiloissa silloin kun taitava kuski ei aja tasamaalla jumiin. Siihen tarttis taas kumminkin vähän ehjemmän kaukalon aihioksi. Täh?
Tee niistä alkuperäisistä pelleistä "leikkaa - liimaa" periaatteella jatkohytillinen lavamalli. Kuvista päätellen hytin sivuseinät ja katto näyttää kovilta, joten leikkelet niistä sopivia paloja ja eiku nippuun migillä. Hytin ja lavan pohjan teet neliöpalkista ja pellistä tai alumiinistä. Noilla opeilla tehtynä mun tallissa makoillee pikkuvolvosta tehty lavapik-uppi. Leimasetä sanoin että tee varulta lavan mitat siten, että täyttyy se 2,25 neliön sääntö. Tarkotus olis saattaa kilpien väliin ennen hirvenpyyntiä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.07.2009, 22:38
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.565
Perusasetus

Joo, semmonen extra-cab on aika vahva ehdokas tällä hetkellä. Kaikki on muuten ehjää/hyvää, paitsi takaosan lattia jäykisteineen. Matkustamo-osa vaatii kyllä hitsausta, mutta ei ole mitenkään erityisen työläs rakenteeltaan eheyttää.
Auto mennee nyt kuitenkin ensin ihan paloiksi, takapää onkin jo ihan pelkkä runko-akseli naku. Keulakoppi pitäis vielä jaksaa ruuvailla pois ja sit sais rungon siistittäväksi.

Pelkkä kytkinremppa... heh, isotöinen on tässä mallissa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.07.2009, 14:21
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.565
Perusasetus

Päätöstä lopullisesta ulkomuodosta ei ole vieläkään tehty, lähinnä ton perän ruosteiden kartoittaminen pitää tehdä vielä nyt kun amme on irrallaan ja mahdollista pyöritellä sitä.
Takanurkat on ihan p***ana, ja samoin matkustamon lattia, kauhiata miten uus rälläkkä syö peltiä... lipsahti koko lattia tolleen. Tuo olis aika näppärä parsia uusiksi kun helmoiksi laittaa neliöpalkin ja siitä jonkinmoisen kehikon jonka päälle uus lattia.


Etukoppikin lähtee pois, yläosa on jo irti pulteistaan. Tarvii joku päivä naapurien kanssa nostaa katto alas. Olkoon nyt vähänaikaa peiton alla ettei sade tärvele sisustaa...
Karvakuonokin siinä vetelee sikeitä.


Ikkunatkin lähti ehjänä, tai kuskin ikkuna lähti saranoiltaan kun vaan jaksoi tapit liotella liikkeelle. Apparin puoli vaati ähräämistä kumitiivisteen kanssa, fiiberilastaa vaan väliin pikkuisen kerrallaan.
Karmit on kupassa, siksi lasit pois.


Varsinkin tuosta keskikarmin alapäästä on ruosterotta nakerrellut aimo palan, siinä oli taannoin joku tunkenut vaahtomuovitullon vetoa tilkitsemään. Kaikesta päätellen oli ollut siinä vuosia, ja kun vuotaa vettä niin tietää miten kuppa muhii.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.08.2009, 20:05
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.565
Perusasetus

Projekti seissyt kuin sulhasen k***ä häissä. Eilettäin talossa oli vieraita, ja nuoret voimakkaat miehet nostivat katon pois kun varovasti arvelin ettei sitä oikein käsin jaksaa nostella...

Esteen poistuttua, innostuin hieman purkamaan alaosaakin. Tuli raksittua turhaa ja toimimatonta hilua irtipois ja samalla vähän muutakin että olis helpompi turata kuppakohdat kuntoon. Ylimääräiset sähköpistokkeet ja joskus ehkä toimineet lampunpesimet luiskaan.

Vähän lohdutonhan tuo on, perskeleen kytkinremppakin vaan jumittaa kun painelaakeri vieläkin tuloillaan. Tuli mokattua rahansiirrot ja oli mennyt väärälle tilille, nyt asia onneksi kunnossa ja laakeri+pari tiivaria olis lähdössä kohti Mänttilää.





Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.08.2009, 13:59
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.565
Perusasetus

Panokset kovenee, iltapuhteiksi nostin loput korista pois. Nostohäkätys riitti justiinsa kun tyhjensi eturenkaat, pikkasen vaan oli raskasta työntää runko alta tyhjillä Creepyillä... ei rullaa kovin kevyesti soralla. (ei tarttee auttaa, *kirosana*) Sen verran hikoilutti että tiukimman kohdan mentyä ohi pumppasin kumit takas täyteen.
Äkkiseltään kaikki jäi ehjäksi, eikä konekkaan pudonnut vaikka väliaikainen takakorvake on vähän tommonen viritys.
Piti käydä vähän ostamassa jo tervettä rautatavaraa että sais jotain korjattuakin, välillä ollut semmoinen pieni epätoivon tunne tämän kanssa. Bonuksena tässä on se että nyt saa hilut tarvittaessa katon alle, talli on sen verran ahdas ettei siellä mitn mahdu purkamaan.



Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.08.2009, 15:17
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.565
Perusasetus

Motivaation varmistamiseksi pitää välillä saada jotain kasaankin, verryttelyksi aloitin vinssihylje-osaston lattian kokoamisen.



Helmapalkiksi 80x40 palkkia, alkaa jo lattian raamit muotoutumaan. Jos huomenna sais poikittaispalkit räpsittyä paikoilleen, ja tosta edestä pitää otta pätkä keskeltä pois että mosa mahtuu olemaan.
Vielä kun sopis tarkkaakin tarkemmista mittauksista huolimatta kiinni ohjaamoon... se vähän jänskättää.



Helman pään upotin poikittaispalkkiin, sai mukavasti mädän kulman pois ja tosta pääsee jatkamaan kurakaarta kivasti. Toisella puolella olikin mukavaa putsailla ja hitsailla pitkä sauma, siihen oli sotamies Svensson turannut lähes koko matkalle paikan jostain räkäpellistä. Tietysti pakkelia paksulti päälle. Hyh hyh.



Päivän turauksesta editiksi lisäkuva. Tollai laitoin palkit, vinottain niin ei tarvinnu neljää laittaa. Toinen syy oli halu saada palkki pääkaaren kiinnityksen alle, nyt tulee kaaren tallat just passelisti vinopalkkien kohdille. Kaaren kiinnityspisteet näkyvätkin vanhassa lattiassa.
Tähän mennessä isoin moka sattui ton pellin kanssa, ahneena prätkin liikaa tohon etuosaan ja meni ihan ropelliksi... Näin siinä käy kun ei tajua ohutlevyhommistakaan mitn, korjaamaan en ala, eihän tästä mitään "show, no go"-biiliä olla tekemässä. Olkoon vähän rutussa ja ollaan loppulattian kanssa varovaisempia.

Viimeksi muokannut AVRO : 14.08.2009 19:11 Perustelu: lisää kuveja ja tekstiä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Volvo S80 2,9l 1999 samid O/M/V Ajoneuvot 5 29.04.2011 19:13
M: 2 kpl Volvo C-303 TML O/M/V Ajoneuvot 0 11.04.2008 10:46
V8 240 Volvo pee Chit-Chat 6 01.04.2008 19:29
Myyty M:volvo F407-79 ja Volvo F408-85 yms... akp O/M/V Muut 8 13.01.2008 20:07
M/V Volvo 740 GLT 2.3 16V Grape O/M/V Ajoneuvot 0 12.08.2006 01:53


Sivu luotu: 12:15 (GMT +2).