Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.05.2009, 14:40
Nemi:n Avatar
Nemi Nemi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.04.05
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 502
Unhappy

Jeepin 4.0 H.O moottori remonttia (se käy taas)


Vajaa viikko sitten alkoi moottorissa tuntumaan
noin 1200-1500 kierroksen kohdalla pientä
käynnin epätasaisuutta joten nokka kohti
Jamantia ja uudet sytkäosat kiinni.
Käynti parani jonkun verran joten kovaa ajoa.
Muutaman päivän kuluttua moottori
stumppas pienen kolinan saattelemana.

Tässä lopputulos, mitäs nyt tehdään...





Kuva 2 sylinteristä



Muut sylinterit näyttävät tältä



Kansi näyttää olevan ihan siisti

__________________
EX. OIIIIIIIO XJ H.O.

Viimeksi muokannut Nemi : 06.06.2009 17:19
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.05.2009, 15:34
oke oke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 17.03.07
Sijainti: Nakkila
Viestit: 244
Perusasetus

Nyt tehdään sillain että laitat sinne uuden koneen. Luulen että uusilla osilla korjaus saattaa maksaa niin paljon ettei välttämättä kannata, koneistukset,jne päälle, ja mitähän sieltä alakerrasta mahtaa paljastua..
Ainakin omalla kohdalla toyotan koneeseen korjaus olisi maksanut lähes saman verran kuin toinen kone joten ostin toisen koneen ja toinen jäi varaosiksi joka sekin tuli lopuksi tarpeeseen. Siitä siis meni kakkospytyn kk-laakeri ja mäntä osu venttiileihin.
Mutta mikäs sulla tuon on aiheuttanut, oliko jotain ylimääräistä päässyt koneeseen vai lohkesi miksi?

Viimeksi muokannut oke : 17.05.2009 15:36
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.05.2009, 16:12
Nemi:n Avatar
Nemi Nemi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.04.05
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 502
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja oke Näytä viesti
Mutta mikäs sulla tuon on aiheuttanut, oliko jotain ylimääräistä päässyt koneeseen vai lohkesi miksi?
Ei mun mielestä sinne ole mitään ylimäärästä päässyt ja viimeset 10tkm toiminut ihan hyvin.
Taitaa olla halvempi vaihtaa koko kone kun alkaa remppaamaan, 2 pytyssä on melko syvät
naarmutkin
__________________
EX. OIIIIIIIO XJ H.O.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.05.2009, 16:52
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

just tossa selasin bockettia ja halvimmat ho koneiset oli noin tonnin! siis koko auto. jos ostat koko auton osiksi oisin kiinostunu joistan osista!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.05.2009, 18:02
timmy:n Avatar
timmy timmy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: north carelia, Finland.
Viestit: 1.385
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja niko69 Näytä viesti
just tossa selasin bockettia ja halvimmat ho koneiset oli noin tonnin! siis koko auto. jos ostat koko auton osiksi oisin kiinostunu joistan osista!
Mistä osista olisit kiinnostunut?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.05.2009, 21:21
Nemi:n Avatar
Nemi Nemi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.04.05
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 502
Perusasetus

Kun tuntuu että suomesta on täydelliset H.O moottorit kiven alla niin otetaan
käyttöön plan-B.
Muutaman tunnin puhelin rumban jälkeen löytyi vm.2000 alakerta , pikainen
soitto Jamantille "öö miten onnistuu naittaa -91 yläkerta ja -2000 alakerta?"
hetken hiljaisuus ja sivujen rapina "kaiken järjen mukaan onnistuu"
Huomenna olisi tarkoitus tilata alakerta,joskos viikon lopulla pääsisi niputtamaan.
__________________
EX. OIIIIIIIO XJ H.O.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.05.2009, 22:07
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nemi Näytä viesti
Kun tuntuu että suomesta on täydelliset H.O moottorit kiven alla niin otetaan
käyttöön plan-B.
Muutaman tunnin puhelin rumban jälkeen löytyi vm.2000 alakerta , pikainen
soitto Jamantille "öö miten onnistuu naittaa -91 yläkerta ja -2000 alakerta?"
hetken hiljaisuus ja sivujen rapina "kaiken järjen mukaan onnistuu"
Huomenna olisi tarkoitus tilata alakerta,joskos viikon lopulla pääsisi niputtamaan.
Ei pitäisi olla mitään ongelmaa siinä osiossa. '91 imu-ja pakossarjan ja uudemman yläkerran naittaminen olisi vähän hankalampaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.05.2009, 06:44
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Onko toi vanha alakerta menossa malmiksi?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.05.2009, 08:38
Nemi:n Avatar
Nemi Nemi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.04.05
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 502
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Onko toi vanha alakerta menossa malmiksi?
Onhan siitä ollut jo ostohalukkuutta monestakin suunnasta
__________________
EX. OIIIIIIIO XJ H.O.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.05.2009, 18:48
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

onko kaikki rakentamassa stroukki konetta???
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.05.2009, 20:54
Nemi:n Avatar
Nemi Nemi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.04.05
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 502
Perusasetus

Show must go on


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja niko69 Näytä viesti
onko kaikki rakentamassa stroukki konetta???
Nähtävästi

No kerkeshän sitä hetken taas purkamaan alakertaa odotellessa.



Sitten heräs kysymys saako bensalinjan liittimet miten auki?



Seuraava kysymys kuuluuko tässä olla joku liitin paikallaan? Ei siinä hetkeen ainakaan mitään ole ollut.



Ja projekti takas talliin


__________________
EX. OIIIIIIIO XJ H.O.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.05.2009, 21:28
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Noi bensaputket on sellasilla pikaliittimillä, ohuilla kärkipihdeillä vaikka painat niistä klipseistä ja vedät niin pitäisi irrota.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 20.05.2009, 07:58
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Kyllä noi bensalinjojen klipsit aukeaa ihan sormin, painat vaan molemmista korvakkeista ja vedät irti (pitää lähteä vetämällä ilman väkivaltaa)!!

Ja happitunnistimen liitin, kyllä siinä pitäisi olla liitin kiinni!!!
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 20.05.2009, 11:24
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Smile

KIVEN ALLA olevat Jeepit


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja niko69 Näytä viesti
just tossa selasin bockettia ja halvimmat ho koneiset oli noin tonnin! siis koko auto. jos ostat koko auton osiksi oisin kiinostunu joistan osista!
Joo niin on noin tonnin ja siihen lasket laivalipun hinnan ja muut kulut ollaan summassa noin 2000€.
Olishan mulla tuommoinen -92 HO XJ menossa purkuun. Se on vielä täydellinen... ja oikea taustapeili puuttuu, vasen takavalo rikki ja laturi jumissa, muuten ajopeli.
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 20.05.2009, 11:33
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Kyllä noi bensalinjojen klipsit aukeaa ihan sormin, painat vaan molemmista korvakkeista ja vedät irti (pitää lähteä vetämällä ilman väkivaltaa)!!

Ja happitunnistimen liitin, kyllä siinä pitäisi olla liitin kiinni!!!
Niin siis pitäisi lähteä käsin mulla oli ainakin niin paljon jotain mömmöä päässy väliin toisessa ettei sormin saanut painettua, mutta lähti kyllä ilman väkivaltaa vetämällä irti kunhan vain sai ne siivet alas.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 20.05.2009, 20:37
Nemi:n Avatar
Nemi Nemi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.04.05
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 502
Perusasetus

Päivän saldoa


Joku per--leen sankari on vissiin vähän pajottanut tota pakoputken
alkupäätä

(sorry kännykamerakuva)


no jotain positiivistakin
alakerrasta kaikki ylimääränen irti
koneen ja laatikon väliset pultit irrotettu
bensaliittimet irrotettu

huomenna alakerta pois nokalta
__________________
EX. OIIIIIIIO XJ H.O.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 20.05.2009, 20:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nemi Näytä viesti
Joku per--leen sankari on vissiin vähän pajottanut tota pakoputken
alkupäätä
No ei muuten ole, on jo tehtaalta tullessaan tuollainen että mahtuisi etuakseli liikkumaan kuskin puolen sisäänjoustossa ylös asti ottamatta kiinni pakoputkeen. Siellä on vähän ahdasta nääs
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 20.05.2009, 21:05
Nemi:n Avatar
Nemi Nemi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.04.05
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 502
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
No ei muuten ole, on jo tehtaalta tullessaan tuollainen että mahtuisi etuakseli liikkumaan kuskin puolen sisäänjoustossa ylös asti ottamatta kiinni pakoputkeen. Siellä on vähän ahdasta nääs
No perhana kaikkea sitä näkee kun jeepiä ropaa..
Putkea on hakattu vähän joka puolelta noin 40 cm matkalta.
__________________
EX. OIIIIIIIO XJ H.O.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 21.05.2009, 12:00
Nemi:n Avatar
Nemi Nemi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.04.05
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 502
Perusasetus

pajotus jatkuu


per***e että on ahdasta!
Enään ahdistaa 2 laatikon yläreunassa olevaa pientä pulttia niin sais ton möykyn pois....

Seuraava auto on joku full size auto jollain 4 pyttysellä niin on tilaa

T: nemi kännykän varassa autotallissa
__________________
EX. OIIIIIIIO XJ H.O.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 21.05.2009, 14:11
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.463
Perusasetus

Laatikko lähtee melko vaivattomasti kun otat jakiksen palkin irti ja lasket esim tunkin tms varassa takapäätä alemmas niin tulee rakoa tulipellin väliin. Sitten E12 Torx hylsyllä ja riittävällä määrällä jatkovarsia yläpulttien kimppuun. ÄLÄ yritä 12 pisteisellä hylsyllä, pilaat vaan kannan.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 21.05.2009, 15:36
Nemi:n Avatar
Nemi Nemi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.04.05
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 502
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killman Näytä viesti
ÄLÄ yritä 12 pisteisellä hylsyllä, pilaat vaan kannan.
Kiitos vinkeistä mutta joku on jo ennen mua käyny vähän muklaamassa niitä kantoja
pitää huomenna käydä ostamassa uusi E12 hylsy josko sillä lähtis.
__________________
EX. OIIIIIIIO XJ H.O.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 21.05.2009, 17:38
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.463
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nemi Näytä viesti
Kiitos vinkeistä mutta joku on jo ennen mua käyny vähän muklaamassa niitä kantoja
pitää huomenna käydä ostamassa uusi E12 hylsy josko sillä lähtis.
Jos hylsy on kunnon kamaa niin voit kevyesti vasaralla naputtaa jatkovarteen niin hylsy muovaa pienet jäysteet, istuu tiukasti ja pultti aukeaa. (kuten itse onnistuin)
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 22.05.2009, 21:22
Nemi:n Avatar
Nemi Nemi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.04.05
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 502
Perusasetus

No niin uudella hylsyllä onnistui ja kone on nyt pois nokalta.
Jos huomenna kelit antavat periksi niin konehuoneen pesu ja
sitten odotellaan tiistaita jollon uuden alakerran pitäisi saapua.
__________________
EX. OIIIIIIIO XJ H.O.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 23.05.2009, 00:17
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.463
Perusasetus

Jos uusi alakerta ei ole ihan 1:1 vanhan kanssa niinn minulla voi olla pari vinkkiä.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 23.05.2009, 07:52
Nemi:n Avatar
Nemi Nemi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.04.05
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 502
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killman Näytä viesti
Jos uusi alakerta ei ole ihan 1:1 vanhan kanssa niinn minulla voi olla pari vinkkiä.
Älä pelottele
__________________
EX. OIIIIIIIO XJ H.O.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M:Jeepin moottori 4.2l sakari65 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 15.05.2007 07:45
M: Jeepin 258 cid 6-moottori Ahosensetä O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 25.03.2007 16:48
O: Toyotan B-moottori - OSTETTU 3B-MOOTTORI Ahosensetä O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 18 30.12.2005 03:09
m.hj 60 moottori ja lister diesel moottori. hj O/M/V Muut 10 24.11.2005 22:30
Jeepin EGR HEKULIINI Tekniikka & Jutustelu 3 03.06.2004 08:34


Sivu luotu: 06:31 (GMT +2).