Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Jeepin 4.0 H.O moottori remonttia (se käy taas) (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=59453)

Nemi 17.05.2009 14:40

Jeepin 4.0 H.O moottori remonttia (se käy taas)
 
Vajaa viikko sitten alkoi moottorissa tuntumaan
noin 1200-1500 kierroksen kohdalla pientä
käynnin epätasaisuutta joten nokka kohti
Jamantia ja uudet sytkäosat kiinni.
Käynti parani jonkun verran joten kovaa ajoa.
Muutaman päivän kuluttua moottori
stumppas pienen kolinan saattelemana.

Tässä lopputulos, mitäs nyt tehdään...

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29855

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29858

Kuva 2 sylinteristä

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29852

Muut sylinterit näyttävät tältä

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29857

Kansi näyttää olevan ihan siisti

oke 17.05.2009 15:34

Nyt tehdään sillain että laitat sinne uuden koneen. Luulen että uusilla osilla korjaus saattaa maksaa niin paljon ettei välttämättä kannata, koneistukset,jne päälle, ja mitähän sieltä alakerrasta mahtaa paljastua..
Ainakin omalla kohdalla toyotan koneeseen korjaus olisi maksanut lähes saman verran kuin toinen kone joten ostin toisen koneen ja toinen jäi varaosiksi joka sekin tuli lopuksi tarpeeseen. Siitä siis meni kakkospytyn kk-laakeri ja mäntä osu venttiileihin.
Mutta mikäs sulla tuon on aiheuttanut, oliko jotain ylimääräistä päässyt koneeseen vai lohkesi miksi?

Nemi 17.05.2009 16:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja oke (Viesti 561321)
Mutta mikäs sulla tuon on aiheuttanut, oliko jotain ylimääräistä päässyt koneeseen vai lohkesi miksi?

Ei mun mielestä sinne ole mitään ylimäärästä päässyt ja viimeset 10tkm toiminut ihan hyvin.
Taitaa olla halvempi vaihtaa koko kone kun alkaa remppaamaan, 2 pytyssä on melko syvät
naarmutkin :(

niko69 17.05.2009 16:52

just tossa selasin bockettia ja halvimmat ho koneiset oli noin tonnin! siis koko auto. jos ostat koko auton osiksi oisin kiinostunu joistan osista!

timmy 17.05.2009 18:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja niko69 (Viesti 561333)
just tossa selasin bockettia ja halvimmat ho koneiset oli noin tonnin! siis koko auto. jos ostat koko auton osiksi oisin kiinostunu joistan osista!

Mistä osista olisit kiinnostunut?

Nemi 18.05.2009 21:21

Kun tuntuu että suomesta on täydelliset H.O moottorit kiven alla niin otetaan
käyttöön plan-B.
Muutaman tunnin puhelin rumban jälkeen löytyi vm.2000 alakerta :), pikainen
soitto Jamantille "öö miten onnistuu naittaa -91 yläkerta ja -2000 alakerta?"
hetken hiljaisuus ja sivujen rapina "kaiken järjen mukaan onnistuu" :)
Huomenna olisi tarkoitus tilata alakerta,joskos viikon lopulla pääsisi niputtamaan.

Timo_L 18.05.2009 22:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nemi (Viesti 561639)
Kun tuntuu että suomesta on täydelliset H.O moottorit kiven alla niin otetaan
käyttöön plan-B.
Muutaman tunnin puhelin rumban jälkeen löytyi vm.2000 alakerta :), pikainen
soitto Jamantille "öö miten onnistuu naittaa -91 yläkerta ja -2000 alakerta?"
hetken hiljaisuus ja sivujen rapina "kaiken järjen mukaan onnistuu" :)
Huomenna olisi tarkoitus tilata alakerta,joskos viikon lopulla pääsisi niputtamaan.

Ei pitäisi olla mitään ongelmaa siinä osiossa. '91 imu-ja pakossarjan ja uudemman yläkerran naittaminen olisi vähän hankalampaa.

454SS 19.05.2009 06:44

Onko toi vanha alakerta menossa malmiksi?

Nemi 19.05.2009 08:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 454SS (Viesti 561710)
Onko toi vanha alakerta menossa malmiksi?

Onhan siitä ollut jo ostohalukkuutta monestakin suunnasta :D

niko69 19.05.2009 18:48

onko kaikki rakentamassa stroukki konetta??? :)

Nemi 19.05.2009 20:54

Show must go on
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja niko69 (Viesti 561843)
onko kaikki rakentamassa stroukki konetta??? :)

Nähtävästi :D

No kerkeshän sitä hetken taas purkamaan alakertaa odotellessa.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=30178

Sitten heräs kysymys saako bensalinjan liittimet miten auki?

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=30179

Seuraava kysymys kuuluuko tässä olla joku liitin paikallaan? Ei siinä hetkeen ainakaan mitään ole ollut.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=30182

Ja projekti takas talliin :D
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=30184

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=30183

Timo_L 19.05.2009 21:28

Noi bensaputket on sellasilla pikaliittimillä, ohuilla kärkipihdeillä vaikka painat niistä klipseistä ja vedät niin pitäisi irrota.

JAMANT 20.05.2009 07:58

Kyllä noi bensalinjojen klipsit aukeaa ihan sormin, painat vaan molemmista korvakkeista ja vedät irti (pitää lähteä vetämällä ilman väkivaltaa)!!

Ja happitunnistimen liitin, kyllä siinä pitäisi olla liitin kiinni!!!

sjeeppi 20.05.2009 11:24

KIVEN ALLA olevat Jeepit
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja niko69 (Viesti 561333)
just tossa selasin bockettia ja halvimmat ho koneiset oli noin tonnin! siis koko auto. jos ostat koko auton osiksi oisin kiinostunu joistan osista!

Joo niin on noin tonnin ja siihen lasket laivalipun hinnan ja muut kulut ollaan summassa noin 2000€.
Olishan mulla tuommoinen -92 HO XJ menossa purkuun. Se on vielä täydellinen... ja oikea taustapeili puuttuu, vasen takavalo rikki ja laturi jumissa, muuten ajopeli.

Timo_L 20.05.2009 11:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT (Viesti 561983)
Kyllä noi bensalinjojen klipsit aukeaa ihan sormin, painat vaan molemmista korvakkeista ja vedät irti (pitää lähteä vetämällä ilman väkivaltaa)!!

Ja happitunnistimen liitin, kyllä siinä pitäisi olla liitin kiinni!!!

Niin siis pitäisi lähteä käsin :D mulla oli ainakin niin paljon jotain mömmöä päässy väliin toisessa ettei sormin saanut painettua, mutta lähti kyllä ilman väkivaltaa vetämällä irti kunhan vain sai ne siivet alas.

Nemi 20.05.2009 20:37

Päivän saldoa
 
Joku per--leen sankari on vissiin vähän pajottanut tota pakoputken
alkupäätä

(sorry kännykamerakuva)
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=30236

no jotain positiivistakin
alakerrasta kaikki ylimääränen irti
koneen ja laatikon väliset pultit irrotettu
bensaliittimet irrotettu

huomenna alakerta pois nokalta :D

Timo_L 20.05.2009 20:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nemi (Viesti 562124)
Joku per--leen sankari on vissiin vähän pajottanut tota pakoputken
alkupäätä

No ei muuten ole, on jo tehtaalta tullessaan tuollainen että mahtuisi etuakseli liikkumaan kuskin puolen sisäänjoustossa ylös asti ottamatta kiinni pakoputkeen. Siellä on vähän ahdasta nääs :D

Nemi 20.05.2009 21:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 562133)
No ei muuten ole, on jo tehtaalta tullessaan tuollainen että mahtuisi etuakseli liikkumaan kuskin puolen sisäänjoustossa ylös asti ottamatta kiinni pakoputkeen. Siellä on vähän ahdasta nääs :D

:D No perhana kaikkea sitä näkee kun jeepiä ropaa..
Putkea on hakattu vähän joka puolelta noin 40 cm matkalta.

Nemi 21.05.2009 12:00

pajotus jatkuu
 
per***e että on ahdasta!
Enään ahdistaa 2 laatikon yläreunassa olevaa pientä pulttia niin sais ton möykyn pois....

Seuraava auto on joku full size auto jollain 4 pyttysellä niin on tilaa :D

T: nemi kännykän varassa autotallissa

Killman 21.05.2009 14:11

Laatikko lähtee melko vaivattomasti kun otat jakiksen palkin irti ja lasket esim tunkin tms varassa takapäätä alemmas niin tulee rakoa tulipellin väliin. Sitten E12 Torx hylsyllä ja riittävällä määrällä jatkovarsia yläpulttien kimppuun. ÄLÄ yritä 12 pisteisellä hylsyllä, pilaat vaan kannan.

Nemi 21.05.2009 15:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Killman (Viesti 562325)
ÄLÄ yritä 12 pisteisellä hylsyllä, pilaat vaan kannan.

Kiitos vinkeistä mutta joku on jo ennen mua käyny vähän muklaamassa niitä kantoja :(
pitää huomenna käydä ostamassa uusi E12 hylsy josko sillä lähtis.

Killman 21.05.2009 17:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nemi (Viesti 562345)
Kiitos vinkeistä mutta joku on jo ennen mua käyny vähän muklaamassa niitä kantoja :(
pitää huomenna käydä ostamassa uusi E12 hylsy josko sillä lähtis.

Jos hylsy on kunnon kamaa niin voit kevyesti vasaralla naputtaa jatkovarteen niin hylsy muovaa pienet jäysteet, istuu tiukasti ja pultti aukeaa. (kuten itse onnistuin)

Nemi 22.05.2009 21:22

No niin uudella hylsyllä onnistui ja kone on nyt pois nokalta.
Jos huomenna kelit antavat periksi niin konehuoneen pesu ja
sitten odotellaan tiistaita jollon uuden alakerran pitäisi saapua.

Killman 23.05.2009 00:17

Jos uusi alakerta ei ole ihan 1:1 vanhan kanssa niinn minulla voi olla pari vinkkiä.

Nemi 23.05.2009 07:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Killman (Viesti 562781)
Jos uusi alakerta ei ole ihan 1:1 vanhan kanssa niinn minulla voi olla pari vinkkiä.

Älä pelottele :D


Sivu luotu: 15:22 (GMT +2).