![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kun laittaa patrollin vapariin turbon pumpun tarviiko vaihtaa jottai niitä jakopään tms. rattaita mitkä sitä pyörittää vai meneekö suoraan?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Muistaakseni sopii niineen, mutta "isot"pojat kertoi että toimii paremmin kun laittaa vaparin rattaan ja epäkeskosäätimen.
__________________
PERKELE! Pääsponsori---> Joki-Pub
Lahjattomat lukottaa |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
ok |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mites tämä kun eihän se turbon ratas edes käy vaparin jakopäähän?! Ja mihinkäs säädin homma perustuu? Pitäisi parin viikon päästä vaihtaa tuo pumppu niin olisi kiva tietää faktoja.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Faktaa on et vapari sd33 on kahdella eri hammastuksella. Tiheempi hampainen käy suoraan turbon kans keskenään (uudemman mallin sd33). Jos turbon pumpun kasaa vanhan mallin harvahampaisella rattaalla ja epäkeskolimpulla niin onnistuu myös. Sitä en taas muista et kävikö ajoitus merkit tossa harvahampaisessa limpussa ihan täysin suoraan turbon pumpun kanssa mut ne saa kyllä katottua kun vertailee tiihee- ja harvahaimpaista limppua keskenään. Kaikkia versioita on tullu kokeiltua eikä noilla limpuilla oo tuntunu juurikaan eroa jos ollenkaan, kunhan ajoitus on kohdallaan tai sitte himppa aikasella nii hyvä tulee. Tällä hetkellä on turbon pumppu vaparin tiheehampaisella rattaalla ja epäkesko limpulla, tyytyväinen oon ollu. Ajoitus on käännetty himpan aikaselle, ei savuta niin pahasti ja lähtee pakkases käyntiin herkemmin. Joskus tuli yhtä paskaa konetta kokeiltua ajaa ajoitus aivan karseen aikasella ja syötöt tapissa, tulos paljon savua, pienikään turbo ei tuntunu heräävän kunnolla, kuulosti betonimyllyltä kylmäkäynnistäessä, sitten kun turbon sai hereille niin kierrokset oli about 4000rpm ja vetoo oli vielä yli 7000rpm. muuten aivan vitun kauhee viritys ![]() ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kiitoksia tästä, mulla on sd33 jälkiahdettuna skylinen vakio ahtimella(nissan motor joku)
Heräilee ihan kivasti ja voimaakin tuntuis olevan, vakio pumpulla tällä hetkellä. Ennakoista ei tietoa mutta terävän käynnin perusteella olis vähän aikaistettu? Syötöt tapissa mutta mustaa tulee juuri ja juuri. Ahdot n.0,6bar. J-mutkalla toteutettu turbotus. Orggis sammutin ei käytössä ja siis pakkosyöttö ei muunmuassa toimi. Löytyykö keneltäkään kuvaa sammuttimen tangosta mikä multa siis puuttuu, mitat ja sen mutkan kulma olis kanssa kiva tieto. Ja sitten vielä se että paljonko vaikuttaa käynnistymiseen tuo pakkosyötön puutos? Edellinen omistaja väitti laittaneensa uudet suutinkärjet mutta tiedä sitten, käynnistyy kyllä mutta ontuu hiukan ja puskee valkoista savua laajamittaisesti kylmänä. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
toi käynti on ihan normaalia vanhassa moottorissa. pakkosyöttö vaikuttaa positiivisesti käyntiin lähtöön mut ero tulee lähinnä kovilla pakkasilla. itte oon aina saanu käyntiin ilman pakkosyöttöökin. joskus visioin et laittas hukkaportin kellon joka köyttäs pakkosyöttöä kun paineet nousee ja se olis ollu jotenkin jousiavusteinen et ois saanu vielä sammutinvaijerin paikoilleen... ehjät suuttimet on paras lääke käyntiin lähtöön. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Edellinen omistaja kehui että oli ostanut uudet kärjet, kasannut suuttimet ja käyttänyt koepenkissä että kaikki ok, samana päivänä vielä kehui vaihtaneensa kun ostin. Mutta tästähän ei ole siis varmaa tietoa. Mulla oli aiemmin hj61 ja se lähti ilman minkäänlaista hehkutustakin kuin palmun alta, jokseenkin korkea pudotus ollut tämä patrolli. Voimaa on tällä hetkellä enemmän kun vakio hojotassa mutta muuten moottorin ominaisuudet hieman puutteellisemmat. Kärytys siis katoaa kun pieru saharaan kun kone vähän lämpiää, ja myöhemmät starttaukset sujuu mukavasti. Niin ja uudet hehkut laitoin suorilta kun auton sain.
Viimeksi muokannut axu87 : 15.11.2011 21:05 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj-60 turbotus | Toni.k | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 12.10.2009 08:16 |
HJ-60 turbotus | Nerd-O | Maasturiprojektit | 64 | 17.03.2009 18:14 |
l-200:sen turbotus | maasteri | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.11.2006 22:09 |
3B turbotus | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.09.2006 10:28 | |
Turbotus | jansku | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 07.12.2003 19:28 |