Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.04.2009, 09:06
heimali:n Avatar
heimali heimali ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.06
Sijainti: Tyynelä
Viestit: 137
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeep-Ukko Näytä viesti
Vaikka vaihtaa järeämmän akselin, niin max. paino ei silti nouse!!! Sen olen oppinut...
Vähän OT mutta oliko Jeep-Ukko sinun tekemä se FSJ Cherokee 7,4 litraisella Bedfordin dieselillä? Siististi tehty koneenvaihto mutta sitä autoa ei tainnut saada kilpiin juurikin noista akselimassoista johtuen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.04.2009, 09:30
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja heimali Näytä viesti
Vähän OT mutta oliko Jeep-Ukko sinun tekemä se FSJ Cherokee 7,4 litraisella Bedfordin dieselillä? Siististi tehty koneenvaihto mutta sitä autoa ei tainnut saada kilpiin juurikin noista akselimassoista johtuen.
Jep Jep
______

Laitetaan tähän Jeepin ja Bedfordin specsejä.

Jeepiin AMC401 moottori vertailu kohdaksi.
Eli 401 cid / 6,6 litraa / 190 kw / 468 Nm
Bedford 466 cid / 7,6 litraa / 99 kw / 431 Nm

Ajoneuvo laki sanoo että litra tilavuutta saa isontaa peräti 25%.
401 cid + 25% = 501 cid (8,25 litraa)
401 muutos 466 on +16%
Tehotkaan ei tule ongelmaksi.

401 painaa 600 lb, mutta.
Painavin noista wagon orggis koneista on 327cid, 601 lb = 273kg
273kg + 20% = 327kg

Ja Bedford varmasti painaa yli 327 kiloa!!!!???
Vastaavasti maahantuojan asentamat Valmet 411:set painaa kuulemma n.330 kg, ja maahantuojalla oli kuulemma erikoislupa ylittää laki (tosin, kuinka tarkkaa lakia -70 ja -80 luvuilla nää painojen muutokset ovat olleet??)
Ja Valmettia ei saa käyttää verrokkina, koska ei ole tehdas asenteinen.

Siittä lähdettäisiin silti liikkeelle että:
1976 manuaalissa: max. etu (auravarustuksella 1605 kg)
1975 manuaalissa: max. takaakselimassa 1605 kg
1982 manuaalissa: max. kokonais 2812kg

Jos auton ajais puntarille, ja painot jää näiden alle, niin ehkä jotain mahdollisuuksia olisi saada leimaan vaikka kone on painavampi kuin laki sallii?????
Täytyisi vain löytää se katsastaja jolla on mielenkiintoa harrasteajoneuvoja kohtaan.
_________________

1975 manuaalissa:
max. auton kokonaismassa 2732 kg
max. etuakselimassa 1587 kg
max. takaakselimassa 1605 kg

1976 manuaalissa:
max. kokonais 2732 kg
max. etu 1458 kg (auravarustuksella 1605 kg)
max. taka 1458 kg

1982 manuaalissa:
max. kokonais 2812kg
max. etu 1451 kg (lumiaura varustukselle 1596 kg)
max. taka 1451 kg
___________

Vastaavasti eri otteisiin on merkattu vähän miten sattuu:
Tuon Bedford Jeepin otetta en muista, kun ei ole minulla enään, mutta muita:

-79 Wagoneerin paperit.
H-A, 6 henkilöä.
Maahantuojan asentama Valmet.
Omapaino: 2120 kg
Kokonais: 2810 kg
Akselipainoissa on vain: 1460 kg (eli ilmeisesti taka akseli)

-82 Cherokee. 258 Bensa, H-A, 6 henkilöä.
Omapaino: 1830 kg
Kokonais: 2560 kg
Akselit: 1110 kg, 1450 kg

Esim. tässä nähdään että otteeseen ei kannata luottaa, tämän -82 otteeseen on merkitty vain kokonais 2560 kg, vaikka valmistajan sallima on 2812 kg.

Viimeksi muokannut Jeep-Ukko : 01.04.2009 10:04 Perustelu: Lisäsin Bedfordin Spacsit
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.01.2010, 20:52
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Eikös sellainenkin sääntö ole et siirrännäis kone ei saa olla autoa vanhempi.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.01.2010, 22:39
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sumpe Näytä viesti
Eikös sellainenkin sääntö ole et siirrännäis kone ei saa olla autoa vanhempi.
Ei kai? Mulla on ollut kahdessa autossa vanhempi kone. Tosin niitä ei ole huomattu konttorilla, kun ovat mallisarjaan kuuluvia. Toinen pannu minkä vaihdoin, oli 15 % isompi kuin rekisteriotteessa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.01.2010, 23:06
Taisto:n Avatar
Taisto Taisto ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.11.04
Sijainti: Nurmijärvi, .
Viestit: 1.003
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Ei kai? Mulla on ollut kahdessa autossa vanhempi kone. Tosin niitä ei ole huomattu konttorilla, kun ovat mallisarjaan kuuluvia. Toinen pannu minkä vaihdoin, oli 15 % isompi kuin rekisteriotteessa.
Jos kone on tuoreempi kuin koppa, niin säästyy todistelulta, että uusi moottori täyttää saaste,melu yms. normit mitkä menee kopan vm. mukaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.01.2010, 23:12
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

käytännössä joo.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sumpe Näytä viesti
Eikös sellainenkin sääntö ole et siirrännäis kone ei saa olla autoa vanhempi.
Näin se käytännössä on mut ei koske vanhempia romuja.Johtu ainaki siitä et koneen päästöt ei saa olla isommat ku mitä autossa on alunperin ollu.Koskee mun hihluxia -89 kun moottori -86.Vähä päästösyys ei aina ole otteeseen merkitty.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.01.2010, 22:17
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sumpe Näytä viesti
Eikös sellainenkin sääntö ole et siirrännäis kone ei saa olla autoa vanhempi.
Ei, jos ei ole vähäpäästöinen. Ja vaikka jos onkin, niin päästötaso määrää, ei vuosimalli.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vähäpäästöisen dieselöinti Mikko Virtanen Tekniikka & Jutustelu 11 26.12.2007 00:41
Uaz dieselöinti Calmari Tekniikka & Jutustelu 10 19.12.2007 08:25
Hiluxin dieselöinti muikku Tekniikka & Jutustelu 4 13.02.2007 10:41
Dieselöinti Tekniikka & Jutustelu 3 07.09.2005 15:39
Rangen dieselöinti. baxxter Tekniikka & Jutustelu 0 16.08.2003 08:01


Sivu luotu: 16:00 (GMT +2).