![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() mä mitää mistää tie mutta tuli mieleen että onko toi jakaja tollaseen koneesen tarkoitettu? ettei pyöri väärin päin! noi kärjettömät kyllä sytyttää vaikka laittais eri päin pyörivän jakajan tilalle. menee se ennakko vaan myöhäselle kierroksilla! tuli vaan mieleen kun jannen fiiattiin laitettiin joskus kärjetöntä jakajaa eri autosta ja hyvin lähti käymään ja tyhjäkäyntikin oli hyvää verrattuna -60 luvun kärjelliseen 600jakajaan. kierroksilla vaan vähän pöki vastaan.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
mä luulen että msd:n letukan pikkulohkon pro billet jakaja on tarkoitettu juurikin letukan pikkulohkoon... tai ainakin epäilisin niin...
lähinnä siis kuiteskin epäilen vian aiheutuvan virheellisestä ennakosta, mutta kun ei oikein viittisi ruveta kokeileen kaikkea mahdollista jos jollain olis hyviä neuvoja heittaa... ot: naapurissa vissiin tapetaan taas sikaa ![]() Viimeksi muokannut Rytari : 31.03.2009 16:58 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
OT: mitäs sie ny sikaa tapetaan, mä ainakin oon töis
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
emmä tiä... jos niillä on bileet siä ku sä et oo kotona... ei mitää, antaa mennä vaan...
kävin juuri lueskelemassa koneen kyljestä numerot että saa sitten leimasedälle osoittaa että moottorin alkuperäis sovellus pitää paikkaansa. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Paljonko nyt kokonaisennakko ja perusennakko?
Ootko katsonut miten niitä ennakkoja? En tiedä oletko jo näin tehnyt mutta tässä kuitenkin: Eli jakajasta alipainekellon letku irti ja tulppaus, sitten piirrotat dampperiin asteikon 0- 40 asteeseen. Sitten strobolla ja kierroslukumittarin avulla tarkistat ennakkokäyrän. Lähde liikkeelle maksimiennakosta joka saa olla esim. 34-36 astetta, eli säädät jakajasta niin että kok. ennakoksi muodostuu tuo. Sitten tsekkaa paljon on perusennakko (eli karkeasti ennakko tyhjäkäynnillä). Sais olla jotain 6-16 astetta. Keskipakoennakko saisi antaa täydet ennakot (34-36) siinä likipitäen 2500-3000 kierroksen maisemissa. Alipaine-ennakko on säädetään sitten korvakuulolla ajossa eli letku kiinni ja kuuntelemaan milloi nakuttelee. Ja tää on siis vain yksi tapa ja tietenkin ennakot riippuu koneesta mutta noilla arvoilla pitäisi jo käydä täysin mukisematta. Lisäksi näissä vanhoissa letukoissa on semmoinen hauska ominaisuus että joskus damperin ulkokehä on kiertynyt niin että ykk-merkki ei enää pidä paikkaansa. Viimeksi muokannut karjalai : 31.03.2009 22:05 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
perusennakko on nyt 14 astetta ja kokonaisenakko 38 tosta dampperin merkistä kattottuna, mutta kuten sanoit, saattaahan tuo väärin olla, en ole millään sitä tarksitanut alipaine ennakkoa tossa msd:n jakajassa ei ole ollenkaan.
on meinaan hiukkapikkasen vaikea lukea sitä merkkejä dampperista kun se jää juuri vähän piiloon tehostimen pumpun ansiosta, ja siinä pyörii kohtuullisen kokoinen ropellikin tiellä. tosin mulla on säädettävä lamppu mutta ei se silti paljon asiaa auta. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Minä en vieläkään mistään mitään tiedä.
Mutta aijemmin mainitsin "Onko peräti niin uusi systeemi missä hoidetaan sähköllä??" Ja kuten juuri mainitsit että ei ole alipaine ennakkoa. -------- Seuraava kysymys kuuluu, (kun en tiedä), onko tuon jakajan sisällä kampiakselin asento anturi (kun pystyyhän sekin sen haistamaan, ei ole vaan niin tarkka) Vai onko koneen vauhtipyörällä tai jossain. Vai tarviiko tämä edes ko, anturia. Käsittääkseni sen keskipako säädön lisäksi tarvitaan myös "pakko"ohjaus. Joka vanhoissa oli se alipaine ja näissä uudemmissa hoidetaan sähköllä. Minä kun en tiedä mitenkä se käytännössä toimii näissä sähköllä olevissa. Minä vain sekoitan lisää tässä ![]() ![]()
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
L-200:sen ropaamista/joustoja | Lavamitsu | Tekniikka & Jutustelu | 74 | 11.08.2008 19:47 |