Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.03.2009, 17:22
jampeli:n Avatar
jampeli jampeli ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.08.06
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 789
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
ot: naapurissa vissiin tapetaan taas sikaa
OT: mitäs sie ny sikaa tapetaan, mä ainakin oon töis

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.03.2009, 17:27
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jampeli Näytä viesti
OT: mitäs sie ny sikaa tapetaan, mä ainakin oon töis
emmä tiä... jos niillä on bileet siä ku sä et oo kotona... ei mitää, antaa mennä vaan...

kävin juuri lueskelemassa koneen kyljestä numerot että saa sitten leimasedälle osoittaa että moottorin alkuperäis sovellus pitää paikkaansa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.03.2009, 22:01
karjalai:n Avatar
karjalai karjalai ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.12.05
Sijainti: Imatra, .
Viestit: 237
Perusasetus

Paljonko nyt kokonaisennakko ja perusennakko?

Ootko katsonut miten niitä ennakkoja? En tiedä oletko jo näin tehnyt mutta tässä kuitenkin:

Eli jakajasta alipainekellon letku irti ja tulppaus, sitten piirrotat dampperiin asteikon 0- 40 asteeseen. Sitten strobolla ja kierroslukumittarin avulla tarkistat ennakkokäyrän. Lähde liikkeelle maksimiennakosta joka saa olla esim. 34-36 astetta, eli säädät jakajasta niin että kok. ennakoksi muodostuu tuo. Sitten tsekkaa paljon on perusennakko (eli karkeasti ennakko tyhjäkäynnillä). Sais olla jotain 6-16 astetta. Keskipakoennakko saisi antaa täydet ennakot (34-36) siinä likipitäen 2500-3000 kierroksen maisemissa.

Alipaine-ennakko on säädetään sitten korvakuulolla ajossa eli letku kiinni ja kuuntelemaan milloi nakuttelee.

Ja tää on siis vain yksi tapa ja tietenkin ennakot riippuu koneesta mutta noilla arvoilla pitäisi jo käydä täysin mukisematta. Lisäksi näissä vanhoissa letukoissa on semmoinen hauska ominaisuus että joskus damperin ulkokehä on kiertynyt niin että ykk-merkki ei enää pidä paikkaansa.

Viimeksi muokannut karjalai : 31.03.2009 22:05
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.04.2009, 05:20
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

perusennakko on nyt 14 astetta ja kokonaisenakko 38 tosta dampperin merkistä kattottuna, mutta kuten sanoit, saattaahan tuo väärin olla, en ole millään sitä tarksitanut alipaine ennakkoa tossa msd:n jakajassa ei ole ollenkaan.

on meinaan hiukkapikkasen vaikea lukea sitä merkkejä dampperista kun se jää juuri vähän piiloon tehostimen pumpun ansiosta, ja siinä pyörii kohtuullisen kokoinen ropellikin tiellä. tosin mulla on säädettävä lamppu mutta ei se silti paljon asiaa auta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.04.2009, 10:52
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
alipaine ennakkoa tossa msd:n jakajassa ei ole ollenkaan.
Minä en vieläkään mistään mitään tiedä.

Mutta aijemmin mainitsin
"Onko peräti niin uusi systeemi missä hoidetaan sähköllä??"

Ja kuten juuri mainitsit että ei ole alipaine ennakkoa.

--------

Seuraava kysymys kuuluu,
(kun en tiedä),
onko tuon jakajan sisällä kampiakselin asento anturi (kun pystyyhän sekin sen haistamaan, ei ole vaan niin tarkka)
Vai onko koneen vauhtipyörällä tai jossain.
Vai tarviiko tämä edes ko, anturia.

Käsittääkseni sen keskipako säädön lisäksi tarvitaan myös "pakko"ohjaus.
Joka vanhoissa oli se alipaine ja näissä uudemmissa hoidetaan sähköllä.
Minä kun en tiedä mitenkä se käytännössä toimii näissä sähköllä olevissa.
Minä vain sekoitan lisää tässä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.04.2009, 12:53
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

no joo...

jakajassa ei ole siis alipaine ennakkoa, jakajaan ei myöskään tule mitään sähköohjausta, järjestelmässä on kyllä erillinen sytytysmoduli mutta se ei muuta huolehtii kipinän muodota ja mallista. kipinä itse tulee sitten puolalta.

jakajassa on kyllä 8 siipinen ratas ja magneettianturi, mutta en sitä kampuran asentotunnistimeksi haukkuisi, se vaan asustaa siellä ja toimittaa nykyaikaisten kärkien virkaa

eikä ole sitten koneessakaan muita antureita whatsoever mihin se sitä tarvis tämmösessä järjestelmässä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.04.2009, 18:43
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

no niin, kokeilin taas jotain...

ensin laitoin enemmän peruennakkoa... röpeltäminen vähän pieneni mutta ei kokonaan, siirtyi ehkä vähän ylemmälle kierroalueelle

sitte vaihdoin toisen keskipakoennakon jousen löysemmäksi, kierrosherkkyys parani mutta se pätkiminen paheni entisestään...

mitäs seurraavaksi vois ajatella...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
L-200:sen ropaamista/joustoja Lavamitsu Tekniikka & Jutustelu 74 11.08.2008 19:47


Sivu luotu: 02:51 (GMT +2).