![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() MIELIPIDEOLI SE KILPELÄISEN APPARI HULLU JUOKSEE!!!!!
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Hihii..
Erittäin hauska reissu takana. Filmiä tuli n. 3 tuntia plus sitten saahaan lisämatskua n. tunti. Äijäversio tulee mylpyn serverille. Järjestelyt toimi todella hyvin kun saavuttaessa eka kerran varikkoalueelle Arska osasi ihan heti kertoa missä lähin baari sijaitsee!!! ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ptäähän sen hokkasen jollain ylimääräinen energia purkaa pois toi juoksu on sille hyväksi eikä sitä väsytä kerkes baariin vielä istumaan pilkkuun asti .
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Santeri Racing kiittää kovasti kisoista, puolentoista vuoden tauon jälkeen oikein kiva kisata.
Rastit oli tunteella laitettu ja usein aiheitti rastin saaminen mielihyvää ![]() Kisan ajojärjestys sattui varmaan aika kohdalleen, kun ei paljoa ruuhkissa jouduttu seisomaan. Ekana ajettiin pohjoinen alue, sieltä siirtymälle lähdössä ei saanut enää jakolaatikkoa nopeelle puolelle, eli ajettiin koko loppukisa hitaalla. Eipä ollut ylinopeus vaaraa ![]() Seuraavalla ajoalueella alkoi kone naputtaan kivasti, mutta se onneksi korjaantui itsestään jossain vaiheessa. Edestä pullahti vetari ulos yhdellä rastilla ja muutti Pajeron kolmivetoiseksi. Saatiin sekin korjattua Hi-Liftillä lyömällä vetari takaisin perän sisään ja se jopa pysyi siellä loppukisan. Takaperästäkin kuuluu jotain naputusta ja lukko vuoti välillä enemmän välillä vähemmän. Kisa sujui meiltä kyllä mukavasti, siitä kiitos Pecosille. Suunnistus sujui hienosti ja joutu lopussa melkein toppuutteleen pahimpia vinsauksia. Alkaa aina loppua kohti jännittään, että sattuu jotain eikä pääse ajoissa maaliin. Siinä yksi kivirasti pohjoisesta, joka mienattiiin jo hylätä, kun ei ole ajosiltoja. Mutta onneks huomattiin, että katolta ylttyy hyvin. Yks kuva Pecostakin näytille. Kaksin kun ajettiin niin sai kuskikin pomppia autosta pois tarpeekseen. Tämä rasti oli varmaan meidän hakemista jännin. Oli vaijerit kireellä molemmissa päissä ja homma sujui kuin elokuvissa. Ei tietty tässä rastikuvassa näy toi haastavuus. Viimeksi muokannut luppakorva : 09.03.2009 12:28 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos järjestäjille myös Haukun puolesta.
"Kotikisa" meni meidän osalta loistavasti. Autokin paranee pikkuhiljaa kisakisalta. Vuosi sitten ajettiin muovipuskureissa ja suksiboxi katolla. Täältä noustaan vielä... |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kiitokset järjestäjille, maanomistajille ja kanssakilpailijoille hauskasta kisasta.
Järjestelyt oli loistavat, makkanpaistopaikkoja oli riittävästi vaikka ei ehdittykään pysähtyä ku yhdes paikas iltapalalle(josta oli upeet maisemat). Rastit saatiin haettua aika nopeesti, ainoo mikä harmitti oli pääkaaren hylkäys katsastukses, joten ei saatu ajaa vaarallisia rasteja, aikaa olis ollu kyllä ku tultiin maaliin klo 3.21, mutta täs tilantees modin 4 sija oli kohtalainen. TEAM Pohojanmaa 2 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Kuvia
Muutama kuva.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Gotham City Cruisers M03 KIITTÄÄ järjestäjiä ja kilpakumppaneita hyvästä kisasta.
Kolmessa kuukaudessa ilta hommina rakennettu autokin(FlederMaus) kesti koko kisan, ainut mitä hajos oli vasenpeili. Seuraavia kisoja odotellessa. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mjooo kiitokset kisasta omalta osaltani myös. Kivaa oli ja näytettiin tulosten perusteella olleen toinen joukkue, joka nautti kisasta "koko rahan edestä" eli oltiin yhtä kauan radalla, ku Crazy Ghostien Jone Lantikalla
![]() Mutta sattuikin Jappe laittaan sopivan kuvan esille, eli kun tässä kisassa tuntui olevan nuita korkealle sijoitettuja rasteja, niin onks esim tämä rastikuva hyväksytty?? http://forums.offipalsta.com/attachm...0&d=1236625385 Eli näenkö ihan oikein, että tuossa olisi auton puoleinen käsikosketus ramppeihin?? Hyväksytäänkö siis autoon kiinnitettyihin apuvälineisiin koskeminen myös? |
#10
|
||||
|
||||
![]() Rasti
Tuosta oli muitakin kuvia. Kosketus on kiinteään rampin kiinnitysrautaan. Ei ramppiin. Viereisessä rampissa on samanlainen.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ypyrin ylittäjät KIITTÄÄ kisojen järjestäjiä ja maanomistajia mielenkiintoisesta kisasta.Onneksi oli maa jäässä olisi muuten ollut mielenkiintoisia rasteja noudettavissa. Erityis kiitokset Arskalle VIP-korjaamo tilosta joita saatiin käyttää perjantai iltana, kun kisoihin pitää lähteä kesken eräisellä autolla. Ilman tota asennus sessiota olis ollut varmaan raskasta kääntää rattia. Katsojia viihdytettiin pienillä pilkkikisoilla pariin otteeseen. Syönti oli ekalla avannolla hyvä toisella reijällä kesti 10 minuuttii ennenkuin jousi nappas kunnolla kiinni meinas vaan jurota pohjassa 140 numeroisella rastilla. Mutta parasta oli että tiimi pelas hyvin ja uus auto kesti kokokisan moitteettomasta. Vaikka ekalla aluella meinas olla pientä sähkö ongelmaa. Kerran oltiin jo tilaamas murroksen vaihtajaa ja ruokahuoltoa metsään kun rengas oli vetämättömällä päällä ollut hetken aikaa. Kyllä pääs helepotuksen huokaus kun olikin jossain kohtaa routapaakku ilmeisesti pukannut napalukon auki
![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Kiitokset myös meidän poppoolta. Oltiin Jogin ja pikku-pepen kanssa ulkoiluttamassa Jogin Jeeppiä. Homman ei mennyt kuitenkaan oikein hyvin, sillä soramontun pohjalta noustessa olka-akselin pallonivelet katkesivat jolloin toinen etupyörä lähti irti. Japelta löytyi uudet varaosat, mutta ylempi pallonivelistä oli todella tiukassa. Toholla riittävästi lämpöä ja lisää vasaraa sai osan vihdoin irti akselista. Siitä sitten huoltohallille etuakselin sisäputsaukseen ja öljyn vaihtoon jonka jälkeen ajot pääsivät jatkumaan. Taisi mennä yhteensä melkein 8 tuntia tuossa hommassa.
Kivaa oli kumminkin ja tuli testattua ensimmäistä kertaa yli 2 hengen tiimillä kisaaminen. Homma on tosiaan huomattavasti kevyempää ja nopeampaakin kun kuskin ei tarvitse kuin ajaa. Täytyy nostaa hattua kahden hengen tiimillä pärjääville. |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Juu mukavaa oli sheriffinäkin olo vaikka yöllä meinas uni tulla väkisin silmään.
Suuri kiitos kilpailijoille joiden menoa oli kiva katsella ja välillä naureskellakkin varsinkin tällä rastilla jossa Junnulla meinas tuulen takia jäädä rasti saamatta ![]() http://forums.offipalsta.com/attachm...0&d=1236625385 |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Kuvakulmat on aikalailla erilaiset, pajeron keulakin oli kyllä aikalailla kalliossa kiinni ja luppakorvallakin on pitkät kädet (tai leveet)
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mietin ihan samaa... Vaik meijän bertta oli kiinni kalliossa niin silti sain venyttää kaiken mitä käsistä lähti... Tuo toisen auton keula ei näyttäs olevan edes kiinni kalliossa..
__________________
Se, että olet vainoharhainen ei tarkoita sitä, etteivät ne kuitenkin olisi perässäsi. |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() eli rautaa lisää keulaan ![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Kuramadot kiittää kilpailun järjestäjiä, maanomistajia ja muita kilpailijoita onnistuneesta kisasta.
Ainoa mikä jäi harmittamaan oli oma moka rastikuvassa kun sen takia jäi 7 pistettä saamatta. Tässä kilpailussa koeponnistettiin appareita, ainakin meidän tiimissä. Lyhyet rastivälit=laiskana en viitti nousta autoon. Toisia se ei näyttäny haittaavan(Kilpeläisen appari, mikä vauhti). Pystyn ite samaan noin kolkyt sekuntia. Oliko se ny Hokkanen vai mikä, kiitos avusta leivinuuni rastilla. Norppa&Näätä kiitos kuljetinhihnan palasesta josta saatiin Suikkaan uusi ohjauksen rättinivel, tai vähän parempi kun uusi. Koitetaan seuraavissa kisoissa pitää rastilaput oikein päin. Näin helpotamme, nopeutamme, ja lisäämme tuloslaskennan varmuutta. Eikä se piste, tarra tai vaikka ampumataulun paikkalappu ole mahdoton totettaa. Kilpailijat voivat omalla toiminnallaan helpottaa tai vaikeuttaa kilpailua ja samalla alueella mahdollisesti uusien kilpailujen järjestämistä. Eikä herneitä. Ketään ei osoiteta sormella, vain mun mielipide ja toteamus. Hauskaa oli.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#19
|
|||
|
|||
![]()
On se rasti 236 tainnut vähän matkustaa tuossa kilpailunaikana. Keräilin tuossa kaikki rastillakäyneet yhteen listaan kameran kellojen ilmoittamaan aikajärjestyksen ja rastikuvat niistä. On aikahelppo päätellä missä välissä rasti on liikkunut.
http://www.ruijanpallas.com/linkitet...2009/rasti236/ |
#20
|
|||
|
|||
![]()
Eka suunnistus ja hauskaa oli. Yhtään ei ollut etukäteen tietoa miten tiheessä ne rastit on ja oletinkin että niitä olis ripoteltu enemmän hajalleen. Mutta kyllä nykyinen ratkasukin toimi ja oli oikein sosiaalista jonotella omaa vuoroa, auttaa muita, ottaa apua vastaan tai väistää kiireisempien kuskien edestä.
Olis kuitenkin odottanut että näinkin "leikkimielisessä" lajissa kuin offailua osais kaikki odottaa vuoroaan tai käydä hakemassa vähemmän ruuhkautuneita rasteja odottaessa eikä tunkea keulaa väliin ja pyytää etuiluoikeutta. Ilmeisesti sillä kuitenkin saavutettiin hyviä tuloksia. Mitäs oliskaan pitänyt tehdä toisin: Jos tavoitteena olis menestyminen niin ehdottomasti useampi appari. Kaks tai jopa kolme apukuskia olis juoksuttanu vinssivaijeria vauhdikkaammin ja siivoillut liinat ja sakkelit pois kun auto olis jo matkalla seuraavalle rastille - jonka yksi appari olis jo suunnitellut valmiiksi. Ajorampitkaan ei olis haitannut etenemistä tietyissä paikoissa. Mikä maistui p_kalle: Yksi asia tulikin jo esille mutta toinen oli tuo palkintojenjaon aikataulun muuttaminen. Juuri ehti nähdä miten viimeinen palkinto arvottiin ja se oli siinä. Vaikka tultiin "ajoissa" palkintojenjakoon. Joko painetuista kellonajoista pidetään kiinni tai sitten ilmaistaan ajat tyyliin "Palkintojenjako heti tulosten valmistumisen ja sitä seuraavan 30 minuutin protestiajan jälkeen. Tulosten laskennan arvellaan kestävän 1-3 tuntia". Fiilis: Yöllä kuutamossa oli kiva vinssailla ja oliskin harmittanut jos olis jo kello 11 loppunut rastit kesken. Onneksi oltiin hitaita. Kiitokset: Järjestäjille ja kilpakumppaneille. Lähes kaikki oli ottanut kisan tosissaan mutta huomioinut lajin luonteen eli autellaan muita ja odotellaan jos tarvii. |
#21
|
|||
|
|||
![]()
Muutaman räpsimäni kuvan löydät täältä:
http://www.ruijanpallas.com/moottori...Bonehill_2009/ |
#22
|
||||
|
||||
![]() Maailma muuttuu
En valitettiin kun tulokset tuli liian hitaasti, nyt kun tulee liian nopeasti
![]() Jos jollain on kuva kun Rodeo Drive hapettaa hiekkakuopan rinteitä, niin tahtoisin sellaisen.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#23
|
||||
|
||||
![]()
Kiitokset myöskin minulta järjestäjille ja kanssakilpailijoille, vinssin vaijeria sai taas kiskoa riittävästi.
Järjestelyistä ei minulla ole mitään moitittavaa, päin vastoin. Erityiskiitos saunasta. Oli aikas mukava olo kun sai lämmitellä ja pestä ittensä kisan päätteeksi. Edit: Kyllähän sen tietysti pystyy päättelemään, että jos tulokset on saatu aikaisemmin laskettua ja esille, niin kaippa palkinnotkin jaetaan aikaisemmin. Itte ainakin lähdin mielelläni aikaisemmin kotiin. Väsyneenä ei tietysti aina kaikkea tule ajatelleeksi. EditII: Olikos sieltä Hirvikallion rastialueen takakulmasta (missä oli sorakuoppa ja nuotio) muuta reittiä pois kun se kapea ränni missä oli 2kpl rasteja montuissa ( en muista numeroita)? Me ei löydetty ainakaan kun yksi ura mikä oli nauhoitettu (jäkeenpäin?) umpeen. Anteeksipyynnöt vastaantulijoille jos muu reitti oli, kun tultiin vastakarvaan. Viimeksi muokannut Pecos : 09.03.2009 14:35 |
#24
|
||||
|
||||
![]()
TEAM rolling jeep M18
Kiittää hyvästä kilpailusta! ensimmäiselle alueelle mentäessä ajettiin ensin harhaan (minä suunnistin ![]() ja kun päästiin perille joutu herkistelee etujarrusatulaa kun oli jumissa joskus yöllä hävis kaikki rastit käsikapulasta ja meni aika kauan kun käsin naputelttiin hakemattomat rastit sinne uudelleen. sattui vielä olemaan pahin aika väsymysksen kannalta moottoriradalla jare ajoi ja hyvä niin koska rinteissä mentiin foffi-tyylillä eikä paljon tarvinu vinssiä käytellä jeepistä ei tainnut hajota muuta kuin takasivulasi ja mitä nyt muutamia lommoja tuli lisää sunnuntai aamuna herättiin juuri ennen puoltapäivää ja samalla tuli tekstiviesti palkintojenjaon aikaistamisesta tuli hiukan kiire palvaanjärveltä kilpailukeskukseen ja hyvä että ehdittiin sinne ennen kuin se oli ohi, kun kerrankin arpaonni potkaisi ja jeeppi sai toisenkin vinssin! muutama rastikuva |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Saarekoll 2009 29.01-01.02.2009 | Kynnapas | Tapahtumat | 4 | 03.02.2009 13:07 |
Lost in Eksytys, eli hukkunutta ja löytynyttä | Kentsu | Tapahtumat | 32 | 02.03.2008 17:34 |
Offivarusteen sivuista | vepele | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 14.01.2008 20:53 |
Offivarusteen Xenonvalot! | kenni | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 18.06.2007 18:25 |
America LOST to Iraq in Pentagon wargame | MäIte | Terrorism | 0 | 01.02.2003 17:18 |