Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.11.2008, 18:45
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.710
Perusasetus

kun oikean malliset lattakärkipihdit hommaa niin niillä lähtee lukkorengas helposti, samat toimii myös murrosremontissa ja aikamonessa kohtaa vaihdelaatikossakin.

rymppirengas on tosiaan tiukassa!!ulosvetäjän pitää olla tosi tanakkaa tekoa jos meinaa sillä onnistua. cnc-ohjattu rälläkkä on loistava apuväline tässäkin hommassa, rymppiholkkia ei tartte edes hioa poikki kun se antautuu huonollakin ulostajalla. jos liian ahnaasti hioo niin saattaa tehdä vetariin sellaset kolot että öljytkin karkaa sitä pitkin stefan ohi, heikennyksestä puhumattakaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.11.2008, 20:29
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

jos se on samallainen kuin LJ:ssä. itse ajoin rälläkällä rymppiholkin melkein kokonaan poikki ja laitoin katkasumeisselin kärjen siihen rälläkällä ajettuun uraan(jos ajaa samallaisen uran molemmille puolille niin venyy paremmin) ja moskalla perään niin se holkki veny sen verran että sen sai pihdeillä pyöriteltyä pois. laakeri oli myös yhtätiukassa siihen en keksinyt mitään järkevää ratkaisua niin purin sen laakerin kahteen osaan sitten sen sisä koolin saa samalla tavalla pois kuin tuon rymppi holkin ja ulko kooliin sisä pintaan hitsasin koko matkalle sauman joka veti koolia sen verran kasaan että jäähdyttyään tipahti itsestään pois paikalta.

E: LJ:ssä ainakin on sellainen c klipsi

Viimeksi muokannut revu : 04.11.2008 20:31
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.11.2008, 20:49
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

vedä migillä vähän saumaa siihen laakerikehään rälläköinnin jälkeen (rälläköimättömään kohtaa tietysti)niin se halkee jäähtyessään..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.11.2008, 21:01
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.710
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
vedä migillä vähän saumaa siihen laakerikehään rälläköinnin jälkeen (rälläköimättömään kohtaa tietysti)niin se halkee jäähtyessään..
tää rakenne on sellanen japanialais inkengöörin taidonnäyte!! ensiks pitää saada purettua että saa purettua!! laakeri on omassa pesässä joka purkautuu vaan yhteen suuntaan, ulkokooliin ei pääse käsiksi ennenkuin saa pesän pois vetarin päältä. varmaan jollakin on kuvia, vähän vaikee selittää, joka tapauksessa ikävä rojekti laakerin vaihto on hiacet, hiluxit ja läjät.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.11.2008, 21:01
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

miten lj:ssä voi olla c klipsi. eihän siitä saa edes peräkoppaa auki? sama takaperä siinnä on kun hiluksissakin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.11.2008, 21:10
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.710
Perusasetus

revu varmaan tarkottaa sitä lukkorengasta rymppiholkin vierestä, onhan se vähän c-kirjaimen näköinen. varsinainen c-klipsi löytyy esim. beejiin perästä, se pitää pilkkiä pois että saa vetarin ulos
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.11.2008, 09:04
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
revu varmaan tarkottaa sitä lukkorengasta rymppiholkin vierestä, onhan se vähän c-kirjaimen näköinen.
juurikin tätä tarkoitin. teknisessä sanastossani on isoja aukkoja... anteeksi maalaisuuteni
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.11.2008, 23:14
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
jos liian ahnaasti hioo niin saattaa tehdä vetariin sellaset kolot että öljytkin karkaa sitä pitkin stefan ohi, heikennyksestä puhumattakaan.
Kyllä se vetari katkeaa siitä lukkorengas urasta helpoiten.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.11.2008, 14:37
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.710
Perusasetus

onko kellään tietoo että minkä tukkurin laakerisetit sisältää myös rymppiholkin? aika monesta puodista kysynyt ja aika monesta on puuttunut holkki?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.11.2008, 16:33
neliveto:n Avatar
neliveto neliveto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 187
Perusasetus

Läjään ostin takalaakeripaketit Motonetista ja sisälsivät kaiken tarvittavan

- Marko -
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.11.2008, 18:11
rupsukka rupsukka ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 26.10.08
Sijainti: tornio
Viestit: 14
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja neliveto Näytä viesti
Läjään ostin takalaakeripaketit Motonetista ja sisälsivät kaiken tarvittavan

- Marko -

Näytti olevan tamgearsin paketissa myös kaikki (www.tamgears.com)
Ja todella edulliset verrattuna paikalliseen tarvikeliikkeeseen
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 06.11.2008, 21:48
hifilux hifilux ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.09.08
Sijainti: Finland
Viestit: 33
Perusasetus

En tiedä Hiacesta, mutta Bemariin tuli kesällä vaihdettua takapyörän laakeri. Oli takapyörän napa niin pirun tiukassa, että piti valmistaa omatekoinen iskuvetäjä. Eli 2 metriä rautatankoa, johon pujotettiin 8 kilon leka (siis varsi lekasta ensin irti). Sitten tangon toiseen päähän hitsattiin rei'itetty teräslevy ja toiseen päähän stoppari. Tämän jälkeen tuo rei'itetty teräslevy pyöränpulteilla kiinni napaan ja eikun tyrkkimään lekaa stopparia vasten terästankoa pitkin. Tuolla periaatteella napa irtosi muutamalla erittäin väkevällä iskulla, muuten ei olisi ollut toivoakaan saada napaa irti. Tämän jälkeen laakeri piti vielä särkeä polttoleikkaamalla ulkokehä ja sisäkehä rälläkällä särki, että sen sai irti.

Merkkiliikkeessä kuulemma ottavat koko paketin autosta irti ja jollain helvetin isolla prässillä puristavat navan irti. Kaikki korjaamot eivät kuulemma rupea edes yrittämään jos tietävät minkälainen homma se on.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 07.11.2008, 09:05
rupsukka rupsukka ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 26.10.08
Sijainti: tornio
Viestit: 14
Perusasetus

nyt on tuo vetari homma hallussa, niin mites nuo perän laakerit sitten. Pitääkö välyksiä säätää ku pinionin laakerit vaihtaa. Vaihto niinki onnistuu, mutta nuo kello hommat jää tekemättä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Millä renkaat irti kun keskikuppi jumittunut kiinn Tekniikka & Jutustelu 18 17.04.2008 18:14
Millä sais K5 blazerin perän ylös?? savlari Tekniikka & Jutustelu 2 17.02.2008 03:03
patrollin etupyörän laakeri irti? Tekniikka & Jutustelu 7 17.11.2007 21:44
hj:n kori irti Tekniikka & Jutustelu 2 22.09.2007 09:07
L / V: Toyota Semifloater perän vetarit ja kuoret kivinen O/M/V Muut 1 31.07.2005 20:06


Sivu luotu: 11:58 (GMT +2).