![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Omaan vinssiin en ainakaan laittais.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Varmasti liialla voimalla saa kaiken rikki
![]() Järjestelmään pitäisi asentaa myös paineilman virtauksen säätöön vastusventtiili tai hidastäyttöventtiili tai joku muu ratkaisu jotta sylinterin liikkeistä saataisiin hitaammat ja pehmeämmät, suoraan maksimipaineella ohjatessa liike on aika nopea. Tai sitten pitäisi valita pienempi käyttölaitemalli. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
nii, mulla ainakin joskus vinssin vapautin ei suoraan mene lukkoon, vaan joutuu nykäsemään muutaman sentin vaijeria ulospäin, ennenkun menee kiinni. voimalla vääntäen joku antaa ihan varmasti periksi. itse en laittaisi ollenkaa tommosta...
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Hmmm...nyt kun näin aamutuimaan tuota kuvaa katsoo oikein silmillä, niin tuo kyseinen toimilaitehan onkin 90° liikeradalla eikä 180° kuten väitin...
![]() Näköjään sattui tuollainen kouraan eilen, olisi siellä ollut 180° kamppeitakin. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Make-LJ:llä on 180 astetta pyörähtävä paineilma"moottori", kooltaan huomattavasti pienempi kuin tuo, osaiskohan se laittaa kuvia?
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Warnissa (esim m8000) orggis vipu pyörähtää 180* mutta todellisuudessa se liikuttaa vain holkkia sivusuunnassa. Eli periaatteessa kytkennän pystyisi hoitamaan myös normaalilla sylinterillä ja vipusyteemillä.
Mulla on SMC:n pyörösylinterejä monen kokoisia, siis tuollaisia ![]() Tuollaisessa kuvan pienessä sylinterissä voima ei riitä mutta tuollainen isompi jossa on "raidetangot" sisällä jaksaa varmasti kytkeä vinssin päälle. Voimaa on normaalilla 5-7bar paineella suunnilleen samat mitä paljain käsin saa väännetyksi. Luotettavuuden nimissä tuollaiseen pitäisi kehittää joku rajakytkin tms. joka ilmoittaisi aina kun vinssi on 100% varmuudella päällä ja pois eli ääriasennoissaan. Tilanne että paskaa on päässyt väliin ja vinssi kytkeytyy vain hampaan kulmille takaa varmasti työtä Paulille ![]() Sylinterin kiinnitys vaan hieman hankala vinssiin tai ainakin tulee iso/painava. Sylinteri itsessään ei tainnut painaa kuin puol kiloa. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vinssin kuoreen reiät holkin ääriasentojen kohdalle ja anturit reikiin. Jos sijoittaisi toimilaitteen kauemmaksi vinssistä moottoritilaan ja välittäisi kääntövoiman jollain pienellä sipevällä ja keveällä nivelakselilla (kokoluokka 10mm) tai sitten taipuisalla akselilla (samanlainen kuin on esim.porakoneiden lisävaruste)? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HDJ:n sähkölukko paineilmalla toimivaksi? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 06.05.2008 20:29 |
Auton nosto paineilmalla. | jappe | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 21.04.2007 09:40 |
Bj:n vinssin pto | Jull | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 05.11.2005 11:30 |
Vinssi ja vinssin kopiot. vinkkejä vinssin ostoon! | Glutton | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.07.2005 12:49 |