![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mikäs se tollanen kaksikäyttöauto on? Enpäs ole koskaan kuullutkaan.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Virallinen määritelmä löytynee aken sivuilta, jos viitsii kuuklettaa. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
ja dieselvero henkilöauton mukaan.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Lipsuu vähän otsikosta, mutta...
Kattelin noita pykäliä netistä, mutten hoksannut mitään eroavaisuutta kohtelussa kaksikäyttöisen ja henkilöauton välillä ainakaan verotuken osalta (autovero, käyttömaksu, riisselivero). Liekö vakuutuksissa eroa? Aiemmin lienee ollut jotain eroa alv-maksuissa yrityskäytössä, mutta sekin on korjattu. t. Make & RJ |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Lainattu tuolta http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneu...ajotavalla.htm
"Ympäristöystävällisyys tavoitteena EU:n tavoitteena on pudottaa uusien autojen hiilidioksidipäästöt vuosikymmenen loppuun mennessä 140 g/km. Vuoteen 2012 mennessä tuon hiilidioksidipäästöjen pitäisi olla tippunut 120 g/km. On esitetty, että auton valmistajan ilmoittama hiilidioksidipäästö (CO2) vaikuttaisi henkilöautojen ajoneuvoveron perusveron määrään. Parin viime vuoden aikana on tutkittu ajoneuvoveronalaisten henkilöautojen rekisteritietoja. Sieltä löytyviä tietoja ja niiden käytettävyyttä on analysoitu. Ympäristöperusteisen ajoneuvoveron perusajatuksena on alusta asti ollut mallin yksinkertaisuus ja selkeys. Lisäksi on ollut tärkeää luoda tekniikkariippumaton malli, joka ei aseta bensa-, diesel- tai hybridiautoja toisiaan parempaan asemaan pelkästään käytettyjen teknisten ratkaisujen perusteella. Ympäristöpohjaisessa henkilöautojen ajoneuvoveron perusverossa hintahaitari olisi 20 – 600 euron välillä. Keskivertoisen perheauton perusverossa ei tapahtuisi dramaattista muutosta. 180 g/km:llä hiilidioksidia päästävän henkilöauton perusvero vastaisi nykyistä noin 130 euron vuosittaista määrää. Yli 70 prosenttia autoista sijoittuu päästövälille 140-200 g/km:llä, jossa veron hintahaitari olisi 79 – 157 euroa. AKE tulee jatkossakin kehittämään järjestelmiensä palvelukykyä yhteistyössä asiakkaidensa ja yhteistyökumppaniensa kanssa. Tällä hetkellä painopiste on ympäristöperusteisen vuotuisen verotuksen käyttöönottamisessa. Lisätietoja asiasta löydät AKEn internet-sivujen ympäristöosiosta." Eli koskee halnkilöautoa, ei (kaksikäyttö)pakettiautoa. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Elikkä näistä meitin vanhoista raaskoista joiden vaihtoarvo pyörii siinä tuhannen euron kahta puolta joutuu kohta maksamaan tuon 600 eukkoa vuodessa kun päästeleevät peräpäästään 300-400 g/km noita hiilidioksiineja. Siihen päälle tietty lisäksi se tiisselivero, niin onpas taas hauskaa!
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mitenköhän käyttömaksu mahtaa määräytyä kaksineuvoisten osalta? Meneekö se painon mukaan vai onko se varmuuden vuoksi aina tapissa ?
t. Make & RJ |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Valitettavasti koskee myös kaksikäyttöpakettiautoa, mutta ei tavallista pakua tai huoltoautoa.
![]() "Lain 11 §:n 2 momentissa tarkoitetusta kaksikäyttöautosta (N1-luokka) määrätään perusveroa samoin perustein kuin henkilöautosta (M1-luokka)." Lainaus:
Viimeksi muokannut -MaTTi- : 14.10.2008 20:18 Perustelu: Make & RJ:lle kommentti |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mites nää vanhat lankkupenkkihojot (ana tpp57/arva 63)?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kannattaako tuottaa kj95 vai Land Cruiser D4D -03 | Teppo2 | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 23.04.2008 18:54 |
M:Hiacen tavaratilan pohjalevy | Micco | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 27.05.2007 19:44 |
BJ:n jousien pituus | mir-40 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 03.05.2007 18:53 |
Kiilahihna pituus | Masu | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 30.01.2006 12:57 |
tavaratilan penkit - ilmaiseksi MMC:n jäsenelle | tmx50 | O/M/V Muut | 5 | 27.09.2005 10:19 |