Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.10.2008, 19:55
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 523
Perusasetus

Lainataan vähän otsikkoa, jos täältä löytyisi vastauksia.

http://www.nettiauto.com/2164927 tuollaista tarjottu vaihdossa, mutta tuntuuko jotenkin tyyriiltä kuitenkin?

Jotenkin annoin itseni ymmärtää, että se uudempi tekniikka olisi jakolaatikon ym osalta parempaa, mutta onko näin kuitenkaan?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.10.2008, 20:04
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

No hintaa on tossa pelissä ainakin ihan liikaa! '87-'90 XJ:t oli Renixin moottorinohjauksella ja tuotti hieman vähemmän tehoa kuin uudemmat HO- versiot. HO koneiden hyvä puoli on hieman siistimpi konehuone, parempi tarjonta jälkimarkkinaosille (= halvempi hinta) ja se että '91 eteenpäin EI ole käytetty Bendixin ABS-jarruja. Ei ne Tevestikään mitkään maailman huiput ole, mutta paremmat sentään ja helpompi poistaa käytöstä kun hajoaa.

Voimalinjan keston osalta '87-'01 kaikki kuutoskoneelliset automaatit on ihan samalla viivalla. Toisin sanoen, automaateissa vaihdeloota on ollut ihan sama niin kauan kun kuutoskonetta on ollut saatavilla (AW4, '87-'01) ja jakolootat on olleet myös samat 231 ja 242 vuosina '87-'01 kaikkien koneiden yhteydessä. Manuaalilaatikoita sitten on ollut AX5, AX15, BA10/5 ja NV3550 ihan viimeisimmissä (ainakin jenkkimarkkinoilla).


Eli, jos tarvetta on XJ:lle niin etsi se vähiten ruosteessa oleva, mieluiten '91 tai uudempi ilman ABS:eja ja missä ei ole ihan järjettömästi kilsoja. Yleensä tosin I6 + AW4 + 231/242 yhdistelmällä ajaa helposti sen 400-500tkm jos on huollot tehty..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.10.2008, 18:30
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 523
Perusasetus

Eipä tullut tuohon lämmettyä tosiaan sen enempiä, mutta tuli tänään ostettua 91 4.0 HO ja nopeasti muistellen ilman ABS. Alla 275 levyiset enemmän katurenkaat ja talveksi BFGoodrich nastat, mutta etenkin suvikumit voisi vaihdella johonkin uskottavampaan kuvioon.

Auto jäänyt katsastamatta tälle vuodelle ja jotain pientä jumppaa saman tien, eli kuskin penkki revennyt jostain kohtaa (siis kiinnitys puolelta) ja vilkut ei toiminnu, mutta tuo lie sulake vika.

Tyhjäkäynnillä pompautti välillä kierroksia reilusti ja kiihdytyksissä tuntui selvä empiminen, ennen kuin alkoi vetää välillä. Liekkö ilma vuotoa jossain?

Tarkemmin ostokseen pääsee varmaan tulevaisuudessa joskus paneutumaan, kunhan saa auton Kouvolaan ja itsensä myös.

Oli myyjällä harrastemaasto kunnossa takapihalta, joten pääsi ihan möyrimään jne kunnolla. Ainakin neliveto toimi.

Kysymyksiä varmasti tulee, kuhan pääsee tosiaan enemmän tutkimaan, mutta tuntuu sitä tietoakin täällä olevan.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
No hintaa on tossa pelissä ainakin ihan liikaa! '87-'90 XJ:t oli Renixin moottorinohjauksella ja tuotti hieman vähemmän tehoa kuin uudemmat HO- versiot. HO koneiden hyvä puoli on hieman siistimpi konehuone, parempi tarjonta jälkimarkkinaosille (= halvempi hinta) ja se että '91 eteenpäin EI ole käytetty Bendixin ABS-jarruja. Ei ne Tevestikään mitkään maailman huiput ole, mutta paremmat sentään ja helpompi poistaa käytöstä kun hajoaa.

Voimalinjan keston osalta '87-'01 kaikki kuutoskoneelliset automaatit on ihan samalla viivalla. Toisin sanoen, automaateissa vaihdeloota on ollut ihan sama niin kauan kun kuutoskonetta on ollut saatavilla (AW4, '87-'01) ja jakolootat on olleet myös samat 231 ja 242 vuosina '87-'01 kaikkien koneiden yhteydessä. Manuaalilaatikoita sitten on ollut AX5, AX15, BA10/5 ja NV3550 ihan viimeisimmissä (ainakin jenkkimarkkinoilla).


Eli, jos tarvetta on XJ:lle niin etsi se vähiten ruosteessa oleva, mieluiten '91 tai uudempi ilman ABS:eja ja missä ei ole ihan järjettömästi kilsoja. Yleensä tosin I6 + AW4 + 231/242 yhdistelmällä ajaa helposti sen 400-500tkm jos on huollot tehty..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
M/Cherokee XJ-93 timmy O/M/V Ajoneuvot 0 25.01.2007 11:33
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M:cherokee O/M/V Muut 1 04.10.2004 07:41


Sivu luotu: 04:46 (GMT +2).