Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.09.2008, 10:17
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Olen ihan samaa mieltä kun Commodore, olen ajanut pian 3 vuotta Mussolla. Kulkee kun juna tiellä ja toimii ihan hyvin maastossakin. Kestävä ja helppo teknikka, mutta turbo puuttuu (ja sen laittaminen on hankala, ei fyysisest, mutta kaikki paperit ja luvat). Saksasta saa kaikki varaosat motonetin hintaan niin ei sekään on mitän ongelma.
Lisäsin vielä että -96 ja sen jälkeen mootorit on lisenssi moottorit. Enne sitä ne on saksassa valmistettu. Mauaali vaihteisissa on Borg-Warner T5WC laatikko. Itelläni on automaatti, siinä on Mersun melkein pomminkestävä 722.300 laatikko.

Ei kai siinä muuta. Lopuksi lainaan Commodoren alku sanat "Jos ei ole Mussosta kokemuksia, niin en menis kovin muita neuvomaan. Huhupuheita ei myöskään kannata liiaksi uskoa."

Terv,
Tyytyväinen Musso omistaja.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.11.2008, 11:05
ankkuli ankkuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.08
Sijainti: Hyvinge
Viestit: 160
Perusasetus

tätä mussoasiaa vielä:

sukulaismiehelle löytyi saksanreissulta erittäin hyväkuntoinen 2.9TD Musso, facelift-versio, ilmastoinnit sun muut pelit on. hevoskärryn veturina laitetta on kiitelly. itse olen ajanu ilman kärryä ja ihan riittävän ripeän tuntuinen ja melko mukava ja suuntavakaa ajaa, ainakin 235/70-15 rengastuksella.

kyseistä värkkiä vaivaa kuitenkin harmillinen nelikkovika: kaupanhieronnan yhteydessä toimivaksi todettu alennusvaihteisto ei anna päälle sen kummemmin hidasta, kun nopeaakaan nelivetoa. molempien merkkivalot syttyvät kojelautaan heti, kun virrat laittaa päälle, mutta auto on ja pysyy takavetoisena. osaako joku suoraan kertoa missä vika?

tarkoitus on tutkia asiaa huoltomanuaalin avulla, mutta jos patenttiratkaisu on tiedossa, niin infosta ollaan kovin kiitollisia. pre-facelift mallin huoltomanuaalin on muuten joku tekijänoikeuksista piittaamaton taho laittanut jakoon:

http://www.onlinefreeebooks.net/auto...anual-pdf.html
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.11.2008, 21:46
KassuV KassuV ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.05.08
Sijainti: Raahe, Finland.
Viestit: 20
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ankkuli Näytä viesti
tätä mussoasiaa vielä:

sukulaismiehelle löytyi saksanreissulta erittäin hyväkuntoinen 2.9TD Musso, facelift-versio, ilmastoinnit sun muut pelit on. hevoskärryn veturina laitetta on kiitelly. itse olen ajanu ilman kärryä ja ihan riittävän ripeän tuntuinen ja melko mukava ja suuntavakaa ajaa, ainakin 235/70-15 rengastuksella.

kyseistä värkkiä vaivaa kuitenkin harmillinen nelikkovika: kaupanhieronnan yhteydessä toimivaksi todettu alennusvaihteisto ei anna päälle sen kummemmin hidasta, kun nopeaakaan nelivetoa. molempien merkkivalot syttyvät kojelautaan heti, kun virrat laittaa päälle, mutta auto on ja pysyy takavetoisena. osaako joku suoraan kertoa missä vika?

tarkoitus on tutkia asiaa huoltomanuaalin avulla, mutta jos patenttiratkaisu on tiedossa, niin infosta ollaan kovin kiitollisia. pre-facelift mallin huoltomanuaalin on muuten joku tekijänoikeuksista piittaamaton taho laittanut jakoon:

http://www.onlinefreeebooks.net/auto...anual-pdf.html
Meilläkin oli musso joku vuosi sitten ja oli välillä nelikko ongelmia mutta kun piti enempi kierroksia ja laitto nelikon päälle niin toimi eli ei vissiin saanu tarpeeksi alipainetta nelikon kytkemiseen
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.11.2008, 17:35
HartSan HartSan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.08
Sijainti: Sotkamo
Viestit: 97
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Suska Näytä viesti
Meilläkin oli musso joku vuosi sitten ja oli välillä nelikko ongelmia mutta kun piti enempi kierroksia ja laitto nelikon päälle niin toimi eli ei vissiin saanu tarpeeksi alipainetta nelikon kytkemiseen
Kuulemani mukaan, (tällaisen omistavalta) napalukot toimivat alipaineella, ja jotkin stefat menevät rikki tai kovettuvat (kuten joku edellä jo mainitsi) ja näin ollen alipaine karkaa väärää kautta vetämättä lukkoja päälle.
Ei pitäisi olla kalliit osat, mutta oma hommansa vaihtaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.11.2008, 10:27
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ankkuli Näytä viesti
tätä mussoasiaa vielä:

kyseistä värkkiä vaivaa kuitenkin harmillinen nelikkovika: kaupanhieronnan yhteydessä toimivaksi todettu alennusvaihteisto ei anna päälle sen kummemmin hidasta, kun nopeaakaan nelivetoa. molempien merkkivalot syttyvät kojelautaan heti, kun virrat laittaa päälle, mutta auto on ja pysyy takavetoisena. osaako joku suoraan kertoa missä vika?
Ensiksi vois kokella ota sulake nelivedolle pois hetkeksi. Jos ei auta niin sitten auton alle ja leikkaa pois toi iso pyöreä kontakti mikä menee jakolaatikkoon, tinaa kaapelit yhteen ja kutistumis letkut päälle. Jos ei vieläkään toim niin sitten multimeteri käteen ja huolto manuaalin avulla mittaa kaikki kaapelit mitä tulee ohjaus boxiin (löytyy kuskin penkin alla).

Alipaine napat saa kyllä nakkaa pois. Pistää tilalle varman toimiset manuaali napat.

Terv,
Tyytyväinen musso omistaja
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.11.2008, 15:18
Tapiiri Tapiiri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.09.08
Sijainti: TampesterCity
Viestit: 32
Perusasetus

En halua pelotella, mutta yhteen noilla oireilla olevaan meillä askarreltiin paskarreltiin jakolaatikko. En muista tarkemmin mitä oli menny mut 800€ osia sinne jouduttiin tunkeen. Oli omanlaisensa operaatio. Mutta en tosiaan ite laittanu vaan työkaveri niin ei sillai jääny mielikuvaa mikä siä oli rikki...
__________________
Hei! Kattokaa jätkät, tosta voi ihan hyvin oikasta..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.06.2010, 07:37
toimie toimie ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 22.05.10
Sijainti: hausjärvi
Viestit: 12
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Olen ihan samaa mieltä kun Commodore, olen ajanut pian 3 vuotta Mussolla. Kulkee kun juna tiellä ja toimii ihan hyvin maastossakin. Kestävä ja helppo teknikka, mutta turbo puuttuu (ja sen laittaminen on hankala, ei fyysisest, mutta kaikki paperit ja luvat). Saksasta saa kaikki varaosat motonetin hintaan niin ei sekään on mitän ongelma.
Lisäsin vielä että -96 ja sen jälkeen mootorit on lisenssi moottorit. Enne sitä ne on saksassa valmistettu. Mauaali vaihteisissa on Borg-Warner T5WC laatikko. Itelläni on automaatti, siinä on Mersun melkein pomminkestävä 722.300 laatikko.

Ei kai siinä muuta. Lopuksi lainaan Commodoren alku sanat "Jos ei ole Mussosta kokemuksia, niin en menis kovin muita neuvomaan. Huhupuheita ei myöskään kannata liiaksi uskoa."

Terv,
Tyytyväinen Musso omistaja.
jos satut huomaamaan tämän viestin olisin kysynyt, onko mb;n autom.laatikko 722.300 tai 722415 työläs
laitettava mussoon vm 1997 2,9D manuaalilaatikon tilalle?

terv. toimie
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.05.2011, 23:29
Commodore Commodore ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 05.09.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 2
Perusasetus

Mussoilijoille tiedoksi, että olen värkkäämässä suomenkielisiä nettisivuja Mussoista http://mussoklubi.webnode.com//. Sivut ovat vielä pahasti työn alla, mutta vähitellen tulee matskua lisää. Ja saa avustaa!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.05.2011, 12:36
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Saattaa pidellä vähän hiljaista kun erään lähteen mukaan noita olisi rekisterissä vain karvan verran päälle 100
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.05.2011, 14:52
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
Saattaa pidellä vähän hiljaista kun erään lähteen mukaan noita olisi rekisterissä vain karvan verran päälle 100
Joo mutta jos siellä se 100 kertoo vain asiaa ja how-to-do ilman essonbaari-tietoa niin ovat varmasti hyödylliset sivut tietoineen, linkkeineen ja ohjeineen.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.05.2011, 21:43
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Joo mutta jos siellä se 100 kertoo vain asiaa ja how-to-do ilman essonbaari-tietoa niin ovat varmasti hyödylliset sivut tietoineen, linkkeineen ja ohjeineen.
Realistisempi arvaus:
10 puhuu ja 90 arvaa.... Saattaa jopa 2 tietääkkin asiasta

Noin niinkuin foorumeilla yleensä tuppaa olemaan...


Mutta oma mielipiteeni: Musso samaa sarjaa kuin tää Kiinalainen kopiomaasturi, jota onneksi EI SAA myydä
T: Arvatkaa mistä opin tuntemaan Pallosalama Oy:n tähtireportterin???
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 04.08.2012, 14:42
sähköarska sähköarska ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 326
Perusasetus

Tuota nuin osaisko joku kertoo kuinka varapyörän saa tiputettua alas.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 06.08.2012, 21:28
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Noh noh.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Realistisempi arvaus:
10 puhuu ja 90 arvaa.... Saattaa jopa 2 tietääkkin asiasta

Noin niinkuin foorumeilla yleensä tuppaa olemaan...


Mutta oma mielipiteeni: Musso samaa sarjaa kuin tää Kiinalainen kopiomaasturi, jota onneksi EI SAA myydä
T: Arvatkaa mistä opin tuntemaan Pallosalama Oy:n tähtireportterin???
Totuus tulee lapsen ja joskus juoponkin suusta! Ja mitä noihin kiinalaisiin tulee ni sielä tehdään abaut 80% elektroniikasta ja optiikasta ja kledjui ja vaikka mitä. Jossain vaihees ne oppii,naurettiinhan japseillekin röhönaurua vielä 60 luvulla ja se joka vieläkin nauraa ei ole ihan viisas. Ja koreassahan tehdään Daewoota ja hyundaita(ovat maanrakennuskoneita) ja ostipa se GMkin jonkun autotehtaan sieltä,eli ainakin joku ottaa ne melko tosissaan. löytyyhän britti autoillekin monennäköistä kerhoa ja harrastajaa ja britti autotehtaathan on menneet konkkaan lähes kaikki ja eräskin niistä myyty kiinaan. Kaikki kunnia britti autohistorialle mut jos ollaan ihan rehellisiä ni ei ne useimmat hääppösiä värkkejä olleet. Itse toivottaisin kaikki kynnelle kykenevät autovalmistajat tervetulleeksi tähän surkeaan maasturi tarjontaan. Toki mitään paskarotteloita en toivota tervetulleeksi.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
ssangyang musso kysymys! Tekniikka & Jutustelu 1 25.06.2010 07:54
SsangYong Musso 3.0 DSL 1997 sippis Tekniikka & Jutustelu 15 13.04.2009 09:06
M: Sangyon Musso iroc O/M/V Ajoneuvot 10 02.10.2007 21:31
SsangYong MUSSO Tekniikka & Jutustelu 12 20.11.2006 11:20
KOKEMUKSIA ? Tekniikka & Jutustelu 1 22.02.2006 09:10


Sivu luotu: 23:52 (GMT +2).