Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   ssang yong musso kokemuksia? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=49016)

henteri 21.07.2008 18:07

ssang yong musso kokemuksia?
 
eli 2,9 tiisselistä.eivätkö olekkin mersun koneella/alustalla?mietiskelin että oiskos tästä normi käyttikseksi autoa?

-MaTTi- 21.07.2008 19:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja henteri (Viesti 476001)
eli 2,9 tiisselistä.eivätkö olekkin mersun koneella/alustalla?mietiskelin että oiskos tästä normi käyttikseksi autoa?

Jätä ostamatta. ;) Henkkoht en näe noissa mitään houkuttelevaa. Eikä siinä ole mersua kuin patalaiska vanha 300d. :(

henteri 21.07.2008 19:59

joo se kone pistikin heti kyllä mieleen ku näyttävät olevan vapareita.

WebKim 21.07.2008 20:21

Kerran oon moisella ajana. Laiska kun mikä ja muutenkin vähän hempulan olonen. En ainakaan itelleni ostas mihinkään ajoon. Mitenkä tuommoseen ostat varaosiakaan kun osaa ees merkkiä sanoa :D

niko69 21.07.2008 21:30

eikä taida olla mersua muuta kun lisenssi !?

-71 22.07.2008 16:17

Tutulla tuli ongelmia ko. auton laatikon kanssa, varaosat löytyi jenkeistä. Kallista lystiä oli.

henteri 22.07.2008 19:07

joo.mahdanpa sitte unohtaa :)

Commodore 05.09.2008 10:39

No niin. Jos ei ole Mussosta kokemuksia, niin en menis kovin muita neuvomaan. Huhupuheita ei myöskään kannata liiaksi uskoa.

Asiaan. Itsellä on Musso ollut vuoden päivät ja täytyy sanoa etten ole kuin tyytyväinen. En vastaa tähän nyt kovin pitkästi, mutta jos joku haluaa lisää tietoa tai vinkkejä, niin saapi ottaa yhteyksiä.

Mussot on tosiaan Mersun LISENSSILLÄ valmistetuilla koneilla ja vaihdelaatikoilla. Ammattilaiselle saattaa laitteista ja alustasta löytyä muitakin tuttuja osia, sillä autotehtaathan on lähinnä kokoonpanotehtaita nykyään.

Erittäin hyvä vaihtoehto (varsinkin edullinen) käyttöautoksi mm. vetokykynsä vuoksi (esim. hevoskärryn vetämiseen) - ei voi verratakaan kaupunkimaastureihin, ennemmin Pajeroon tai Landcruiseriin. Hinta on vaan aivan eri! Saksasta saa todella halvalla ja sieltä niitä on sitten raahattu tänne. Kuten omanikin.

Turboton 2.9 on kyllä varsin laiska, se täytyy myöntää heti kättelyssä. Jos se on henkilöautossa laiska, niin vielä laiskempi se on maasturissa. Mutta kestävähän se on ja varaosia on helppo saada. Muutenkaan varaosien suhteen ei ole ongelmia ollut, yleisimpiä kulutusosia saa helposti liikkeestä kuin liikkestä ja ainakin parissa kolmessa purkaamossa on Musso levällään (joten esim. peltiosia, valoja yms. saa kyllä). Ulkomailta tilaamalla toki löytyy osia, mutta ensin kannattaa selvittää tarviiko oikeasti tilata - nimittäin sama osa saattaa löytyä jonkun toisen automallin kataloogista. Tähän löytyy apua mm. Musso owners -klubista.

Yleisesti ottaen on ihan käypänen peli. Jos et odota Mersun laatua ja pidät korealaista laatua reaalitettina, niin yllätyt positiivisesti! :) Ss on korealaisten keskuudessa jonkin sortin luksusmerkki. Jos hankit noin kymmenen vuotta vanhan Musson ja vertaat sitä vastaaviin japseihin tai varsinkin samanaikäisiin koreanrautoihin, niin tuskin petyt. Ja autonhankinnassa säästyvillä rahoilla voit lentää vuosittain seuraavan kymmenen vuoden ajan etelään lomalle... :)

Jos offista puhutaan, niin sitten jätän foorumin muille, jotka ehkä ovat ko. pelillä offia ajaneet. Itsellä kun tuo kaara on ihan normimaasturikäytössä.

Ai niin. Muista mahdollisista ongelmista. Ruosteensuojaus voi olla kova sana, jos on juuri Saksasta tuotu peli. Nelivedossa on ollut monilla etupäässä ongelmia, mutta siinä on lähinnä kysymys stefojen kovettumisesta Suomen olosuhteissa eli ei kannata alkaa suunnitteleen täysremonttia ennen kuin ottaa asiasta parempaa selkoa.

Rekisteröimätön 11.09.2008 10:17

Olen ihan samaa mieltä kun Commodore, olen ajanut pian 3 vuotta Mussolla. Kulkee kun juna tiellä ja toimii ihan hyvin maastossakin. Kestävä ja helppo teknikka, mutta turbo puuttuu (ja sen laittaminen on hankala, ei fyysisest, mutta kaikki paperit ja luvat). Saksasta saa kaikki varaosat motonetin hintaan niin ei sekään on mitän ongelma.
Lisäsin vielä että -96 ja sen jälkeen mootorit on lisenssi moottorit. Enne sitä ne on saksassa valmistettu. Mauaali vaihteisissa on Borg-Warner T5WC laatikko. Itelläni on automaatti, siinä on Mersun melkein pomminkestävä 722.300 laatikko.

Ei kai siinä muuta. Lopuksi lainaan Commodoren alku sanat "Jos ei ole Mussosta kokemuksia, niin en menis kovin muita neuvomaan. Huhupuheita ei myöskään kannata liiaksi uskoa."

Terv,
Tyytyväinen Musso omistaja.

ankkuli 08.11.2008 11:05

tätä mussoasiaa vielä:

sukulaismiehelle löytyi saksanreissulta erittäin hyväkuntoinen 2.9TD Musso, facelift-versio, ilmastoinnit sun muut pelit on. hevoskärryn veturina laitetta on kiitelly. itse olen ajanu ilman kärryä ja ihan riittävän ripeän tuntuinen ja melko mukava ja suuntavakaa ajaa, ainakin 235/70-15 rengastuksella.

kyseistä värkkiä vaivaa kuitenkin harmillinen nelikkovika: kaupanhieronnan yhteydessä toimivaksi todettu alennusvaihteisto ei anna päälle sen kummemmin hidasta, kun nopeaakaan nelivetoa. molempien merkkivalot syttyvät kojelautaan heti, kun virrat laittaa päälle, mutta auto on ja pysyy takavetoisena. osaako joku suoraan kertoa missä vika?

tarkoitus on tutkia asiaa huoltomanuaalin avulla, mutta jos patenttiratkaisu on tiedossa, niin infosta ollaan kovin kiitollisia. pre-facelift mallin huoltomanuaalin on muuten joku tekijänoikeuksista piittaamaton taho laittanut jakoon:

http://www.onlinefreeebooks.net/auto...anual-pdf.html

KassuV 11.11.2008 21:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ankkuli (Viesti 504678)
tätä mussoasiaa vielä:

sukulaismiehelle löytyi saksanreissulta erittäin hyväkuntoinen 2.9TD Musso, facelift-versio, ilmastoinnit sun muut pelit on. hevoskärryn veturina laitetta on kiitelly. itse olen ajanu ilman kärryä ja ihan riittävän ripeän tuntuinen ja melko mukava ja suuntavakaa ajaa, ainakin 235/70-15 rengastuksella.

kyseistä värkkiä vaivaa kuitenkin harmillinen nelikkovika: kaupanhieronnan yhteydessä toimivaksi todettu alennusvaihteisto ei anna päälle sen kummemmin hidasta, kun nopeaakaan nelivetoa. molempien merkkivalot syttyvät kojelautaan heti, kun virrat laittaa päälle, mutta auto on ja pysyy takavetoisena. osaako joku suoraan kertoa missä vika?

tarkoitus on tutkia asiaa huoltomanuaalin avulla, mutta jos patenttiratkaisu on tiedossa, niin infosta ollaan kovin kiitollisia. pre-facelift mallin huoltomanuaalin on muuten joku tekijänoikeuksista piittaamaton taho laittanut jakoon:

http://www.onlinefreeebooks.net/auto...anual-pdf.html

Meilläkin oli musso joku vuosi sitten ja oli välillä nelikko ongelmia mutta kun piti enempi kierroksia ja laitto nelikon päälle niin toimi eli ei vissiin saanu tarpeeksi alipainetta nelikon kytkemiseen

HartSan 12.11.2008 17:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Suska (Viesti 505773)
Meilläkin oli musso joku vuosi sitten ja oli välillä nelikko ongelmia mutta kun piti enempi kierroksia ja laitto nelikon päälle niin toimi eli ei vissiin saanu tarpeeksi alipainetta nelikon kytkemiseen

Kuulemani mukaan, (tällaisen omistavalta) napalukot toimivat alipaineella, ja jotkin stefat menevät rikki tai kovettuvat (kuten joku edellä jo mainitsi) ja näin ollen alipaine karkaa väärää kautta vetämättä lukkoja päälle.
Ei pitäisi olla kalliit osat, mutta oma hommansa vaihtaa.

Rekisteröimätön 14.11.2008 10:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ankkuli (Viesti 504678)
tätä mussoasiaa vielä:

kyseistä värkkiä vaivaa kuitenkin harmillinen nelikkovika: kaupanhieronnan yhteydessä toimivaksi todettu alennusvaihteisto ei anna päälle sen kummemmin hidasta, kun nopeaakaan nelivetoa. molempien merkkivalot syttyvät kojelautaan heti, kun virrat laittaa päälle, mutta auto on ja pysyy takavetoisena. osaako joku suoraan kertoa missä vika?

Ensiksi vois kokella ota sulake nelivedolle pois hetkeksi. Jos ei auta niin sitten auton alle ja leikkaa pois toi iso pyöreä kontakti mikä menee jakolaatikkoon, tinaa kaapelit yhteen ja kutistumis letkut päälle. Jos ei vieläkään toim niin sitten multimeteri käteen ja huolto manuaalin avulla mittaa kaikki kaapelit mitä tulee ohjaus boxiin (löytyy kuskin penkin alla).

Alipaine napat saa kyllä nakkaa pois. Pistää tilalle varman toimiset manuaali napat.

Terv,
Tyytyväinen musso omistaja

Tapiiri 15.11.2008 15:18

En halua pelotella, mutta yhteen noilla oireilla olevaan meillä askarreltiin paskarreltiin jakolaatikko. En muista tarkemmin mitä oli menny mut 800€ osia sinne jouduttiin tunkeen. Oli omanlaisensa operaatio. Mutta en tosiaan ite laittanu vaan työkaveri niin ei sillai jääny mielikuvaa mikä siä oli rikki...

toimie 30.06.2010 07:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 487278)
Olen ihan samaa mieltä kun Commodore, olen ajanut pian 3 vuotta Mussolla. Kulkee kun juna tiellä ja toimii ihan hyvin maastossakin. Kestävä ja helppo teknikka, mutta turbo puuttuu (ja sen laittaminen on hankala, ei fyysisest, mutta kaikki paperit ja luvat). Saksasta saa kaikki varaosat motonetin hintaan niin ei sekään on mitän ongelma.
Lisäsin vielä että -96 ja sen jälkeen mootorit on lisenssi moottorit. Enne sitä ne on saksassa valmistettu. Mauaali vaihteisissa on Borg-Warner T5WC laatikko. Itelläni on automaatti, siinä on Mersun melkein pomminkestävä 722.300 laatikko.

Ei kai siinä muuta. Lopuksi lainaan Commodoren alku sanat "Jos ei ole Mussosta kokemuksia, niin en menis kovin muita neuvomaan. Huhupuheita ei myöskään kannata liiaksi uskoa."

Terv,
Tyytyväinen Musso omistaja.

jos satut huomaamaan tämän viestin olisin kysynyt, onko mb;n autom.laatikko 722.300 tai 722415 työläs
laitettava mussoon vm 1997 2,9D manuaalilaatikon tilalle?

terv. toimie

Commodore 20.05.2011 23:29

Mussoilijoille tiedoksi, että olen värkkäämässä suomenkielisiä nettisivuja Mussoista http://mussoklubi.webnode.com//. Sivut ovat vielä pahasti työn alla, mutta vähitellen tulee matskua lisää. Ja saa avustaa! :)

Krisse 21.05.2011 12:36

Saattaa pidellä vähän hiljaista kun erään lähteen mukaan noita olisi rekisterissä vain karvan verran päälle 100

L-200 22.05.2011 14:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Krisse (Viesti 769085)
Saattaa pidellä vähän hiljaista kun erään lähteen mukaan noita olisi rekisterissä vain karvan verran päälle 100

Joo mutta jos siellä se 100 kertoo vain asiaa ja how-to-do ilman essonbaari-tietoa niin ovat varmasti hyödylliset sivut tietoineen, linkkeineen ja ohjeineen.

Mikki 22.05.2011 21:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja L-200 (Viesti 769322)
Joo mutta jos siellä se 100 kertoo vain asiaa ja how-to-do ilman essonbaari-tietoa niin ovat varmasti hyödylliset sivut tietoineen, linkkeineen ja ohjeineen.

Realistisempi arvaus:
10 puhuu ja 90 arvaa.... Saattaa jopa 2 tietääkkin asiasta

Noin niinkuin foorumeilla yleensä tuppaa olemaan...


Mutta oma mielipiteeni: Musso samaa sarjaa kuin tää Kiinalainen kopiomaasturi, jota onneksi EI SAA myydä:):)
T: Arvatkaa mistä opin tuntemaan Pallosalama Oy:n tähtireportterin???

sähköarska 04.08.2012 14:42

Tuota nuin osaisko joku kertoo kuinka varapyörän saa tiputettua alas.

Heguli 04.08.2012 15:35

Selviäiskös se tuolta kun kahlaa läpi:

http://www.scribd.com/doc/48490737/M...uter_page_1329

Vai onkos se tämä: http://en.ssang-yong-club.com/video/...e-a-spare-1863

sähköarska 04.08.2012 16:08

Juu u nyt löytys reikä mihinkä ton veivin saa laitettua!! Se oli tiivisteen alla jemmassa enkä siksi löytänyt sitä.. Kaikkea ne korean pojat keksii.

RIPAX 06.08.2012 21:28

Noh noh.
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikki (Viesti 769414)
Realistisempi arvaus:
10 puhuu ja 90 arvaa.... Saattaa jopa 2 tietääkkin asiasta

Noin niinkuin foorumeilla yleensä tuppaa olemaan...


Mutta oma mielipiteeni: Musso samaa sarjaa kuin tää Kiinalainen kopiomaasturi, jota onneksi EI SAA myydä:):)
T: Arvatkaa mistä opin tuntemaan Pallosalama Oy:n tähtireportterin???

Totuus tulee lapsen ja joskus juoponkin suusta! Ja mitä noihin kiinalaisiin tulee ni sielä tehdään abaut 80% elektroniikasta ja optiikasta ja kledjui ja vaikka mitä. Jossain vaihees ne oppii,naurettiinhan japseillekin röhönaurua vielä 60 luvulla ja se joka vieläkin nauraa ei ole ihan viisas. Ja koreassahan tehdään Daewoota ja hyundaita(ovat maanrakennuskoneita) ja ostipa se GMkin jonkun autotehtaan sieltä,eli ainakin joku ottaa ne melko tosissaan. löytyyhän britti autoillekin monennäköistä kerhoa ja harrastajaa ja britti autotehtaathan on menneet konkkaan lähes kaikki ja eräskin niistä myyty kiinaan. Kaikki kunnia britti autohistorialle mut jos ollaan ihan rehellisiä ni ei ne useimmat hääppösiä värkkejä olleet. Itse toivottaisin kaikki kynnelle kykenevät autovalmistajat tervetulleeksi tähän surkeaan maasturi tarjontaan. Toki mitään paskarotteloita en toivota tervetulleeksi.

oziolli 07.08.2012 13:25

Mersun, Musson ja Pajeron yhteys
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX (Viesti 904321)
Totuus tulee lapsen ja joskus juoponkin suusta! Ja mitä noihin kiinalaisiin tulee ni sielä tehdään abaut 80% elektroniikasta ja optiikasta ja kledjui ja vaikka mitä. Jossain vaihees ne oppii,naurettiinhan japseillekin röhönaurua vielä 60 luvulla ja se joka vieläkin nauraa ei ole ihan viisas. Ja koreassahan tehdään Daewoota ja hyundaita(ovat maanrakennuskoneita) ja ostipa se GMkin jonkun autotehtaan sieltä,eli ainakin joku ottaa ne melko tosissaan. löytyyhän britti autoillekin monennäköistä kerhoa ja harrastajaa ja britti autotehtaathan on menneet konkkaan lähes kaikki ja eräskin niistä myyty kiinaan. Kaikki kunnia britti autohistorialle mut jos ollaan ihan rehellisiä ni ei ne useimmat hääppösiä värkkejä olleet. Itse toivottaisin kaikki kynnelle kykenevät autovalmistajat tervetulleeksi tähän surkeaan maasturi tarjontaan. Toki mitään paskarotteloita en toivota tervetulleeksi.


Mussohan on tehty Koreassa Mersun lisenssilla. Vahemman tunnettu asia on, etta Mersu on osaomistaja Mitsibishissa. Kun vertailee Pajeroa ja Mussoa, niin nakee, etta Musson alakerran suunnittelijat ovat katselleet mallia Mitsubishi Pajerosta.


Sivu luotu: 15:22 (GMT +2).