![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
Miksi hinkata kun pääsee helpommalla
Lainaus:
![]() Inhorealisti
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Älä muuta virka, harmi vaan kun itsellä ei ole puhalluslaitetta. Eikä pomokaan ole suostunut semmoista ostamaan. (kuten ei sorviakaan)
Tolle kuupalle en kyllä meinannutkaan paljoa tehdä, mutta hiilipääty pitää hiveltää edes vähän paremmaksi että virta kulkee. Kummallista, etuvinssi sentään uinut ja kaikkea. Eikä ollut ollenkaan näin paha. Kai tuo katumus-laite on sitten saanut tiellä ajettaessa suolaa sun muuta chit-chattia päällensä liikaa. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Sieltä hiilipäätystä kannattais vaihtaa -navan hiilistä ne rautavälilevyt esimerkiksi messinki vastaaviin.
Käypi nimittäin niin että net ruostuu ja hiilipääty vastaavasti hapettuu = sähko kulkee huonosti= l'mpenee ja hiilipitimen muoviosa sulaa, jolloin hiilipidin menee vinoon eikä hiili ota kontaktia. Omassani vaihdoin ne messinki liuskaan ja "pulttasin" hiilipitimet takas kolmen millin ruuveilla ja muttereilla Plussa hiilissä ei tule tuota, kun vastaavassa kohdassa on eristinlevy, joka ei onneksi ruostu. Tuo päätykoppa muuten "maadottaa" sen hiilisillan runkoon (eli painaa ruuvien kohdalta hiilisiltaa moottorinkuorta vasten. Jos ei paina, niin kontakti on huono. Eli kopan reunan ei saa kantaa ennen ruuvien kohdalla olevia "putkia") saiko tuosta nyt selvää...
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Pitää värkätä noi pitimet ajan kanssa viisaammiksi, nyt ei tahdo aika riittää niiden purkamiseen ja uudestaan rakentamiseen. Etuvinssi ei ollut ollenkaan niin paha, vaikka se on minunkin omistuksessa uinut ja käytettynä ostettu. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Eikö siihen pitimen ja moottorin rungon väliin olis yksinkertaisinta/varminta laittaa johto, kuten näissä warn-comeup-moottoreissa?
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Olis, ja jotain semmosta vois jatkossa väkästellä noihin.
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Vähän jotain turausta. Näistä vinssien korjauksistahan on oikein ketjukin, mutta arvelin tähän ihan ikiomaankin kehuskeluun laittaa parit kuvat takavinssin elvyttelystä.
Se mokomahan lopetti työsopimuksen yhden varoituksen jälkeen, ojanylityksessä hiljeni, mutta topakka isku kakkosnelosella sai siihen järkeä sen verran että kopperon sai pyörilleen. Sitten ei kuulunut enää mitään. Hiilipäätyhän oli ruma kuin mikä, ja nyt tarkemmissa tutkimuksissa rääkin jälkeen havaittu kupan edenneen ja tästä seurannut lämpiäminen oli pahasta. Kuten kaikki jo tietääkin, minäkin. ![]() Parit kuvat asioihin vihkiytyneille. Niitit pois, hilut irti ja putsaten. Originellit muovieristeet roskiin ja tilalle ohutta mitälienee pakeliittilevyä jota sattumalta olin hamstrannut. Tätä oli jäänyt suolakaivoksen remppaukoilta, (jotain asennuslevyjä) ja juuri samanpaksuista kuin ne vanhat muoviset. (1,5mm) Noi mustat eristeet ruuvien ympärillä saivat vielä jatkaa, yhtä lukuunottamatta(toi palanu), eipä tuo miinus mitään eristettä tarviikkaan. Tässä on jo kauniimpi, alla se hamstrattu levy joka lojunut pitkään pukkarissa. Mitään ei kannata heittää pois. Vielä kun se toimis, se selviää pikimmiten. Vielä pitäis tunata se mainittu maadoitus oikein kunnon piuhalla ton päädyn ja rungon väliin. Jos ei toimi niin sitten hypin kyllä karvahattuni littanaksi. EDIT: rupes pelittämään kuten vieno toive olikin, samaan syssyyn sitten etuvinssille labraus. Se olikin paljon pahemmassa kunnossa, lähinnä se itse hiilipääty oli eristeiden alta pahemmin turvoksissa. Nyt sai Fluke meteriin kunnollisia lukemia eikä mitään kiloja selvästä metalli-metallikosketuksesta. Erillinen maadari jäi vielä tekemättä, hätäapuna laitoin kopan ja pulttien väliin prikat sisäpuolelle että varmasti painaa hiilipäätyä moottoria vasten. Eikä koppa pohjaa. Paremmalla ajalla sitten värkätään piuha. Viimeksi muokannut AVRO : 24.09.2008 13:38 Perustelu: korjaus onnistunut |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty Volvo S80 2,9l 1999 | samid | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 29.04.2011 19:13 |
| M: 2 kpl Volvo C-303 | TML | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 11.04.2008 10:46 |
| V8 240 Volvo | pee | Chit-Chat | 6 | 01.04.2008 19:29 |
| Myyty M:volvo F407-79 ja Volvo F408-85 yms... | akp | O/M/V Muut | 8 | 13.01.2008 20:07 |
| M/V Volvo 740 GLT 2.3 16V | Grape | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 12.08.2006 01:53 |