Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.06.2008, 20:39
Unregistered
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja OKA66 Näytä viesti
-09 kaudelle ehdottaisin seuraavia muutoksia
1. autossa ainoastaan kuljettaja ja apukuski

2. vaijerilla tai jollain muulla otetaan rastit

3. ovet ja luukut pidettävä kiinni rastia ottaessa

4. PROTO luokkaan hydraaliohjaus sallittu

perusteluja:

1. olis kaikille tasapuolista! kun toisiin autoihin ei mahdu kuin kaksi ihmistä

2. ei tarvitsisi kuljettajan nousta autosta pois kun on vaarallisen rastin haku
Niin ei tarvi pelätä että auto lähtee valuu yksin rinettä alas ja menee romuksi ja pahimassa tapauksessa kuski jää vielä autonsa alle.

3. Kenenkään ei tarvi selitellä kun toisella on esim: 180cm levee takaluukun kansi jolla ei tarvitse ajaa autoa niin lähelle rastia jossa voi olla vaikka syväoja, jossa toinen auto ui takalasia myöten ja toinen voi ottaa rastin vastarannalta niin sanotusti.


4. Ei tarvi jokaiseen kilpailuun tehä eri autoa esim: traial, suomi foffi ja suunnistukseen niin voisi osallistua yhdellä autolla näihin kaikkiin kilpailuihin. Näihin voisi laittaa maximi nopeudeksi vaikka 50-60km ja lätkä auton perään joka kertoo että tällä autolla ei saa ajaa kovempaa, ja jos jää kiinni ylinopeudesta niin poistetaan kilpailusta.
Hydraaliohjaus pitäisi olla HUOM: hyvin tehty!!!!!!!
Näissä proto luokan autoissa rupee olee sen kokoista pyörää alla että simpukkaohjausta rupee nyppii huolella ja miten sit käy?
Ja näin saataisi lisää kisaajia toisista kilpaluokista tähänkin esim:trial
Lisäät nyt tääkin! koska suomessa on aika vähän näitä kisoja muutenkin niin on aika kallista rakentaa auto yhtiä kisoja varten (esim:trial) ja sit toinen auto suunnistusta varten.
1.Pärjää siel kaksikin ihan hyvin vaikka toisissa autoissa olis neljä, ihan turhaa ruikutusta jostain tasapuolisuudesta.

2.Tässä olet aivan oikeassa, tätä asiaa on ruikutettu jo pitkään, mut ilmeisesti odotetaan et joltain se auto karkaa ja joku jää alle niin sit asialle ehkä tehtäiskin jotain.

3.Pitäiskö kaikkien autojen ylityksien ja kohtauskulmienkin olla samanlaisia, oikeesti... orkkisluukkuja saa käyttää, mut jos niitä mennään muuttamaan niin ne pidetään kiinni, ja tämä asiahan kerrotaan ja kirjataan ylös katsastuksessa jos niitä on muutettu.

4.Päätä nyt vaan mitä haluut ajaa, tai sit sun vaan pitää rakentaa useempi auto. Toi ohjaushomma on ihan ok niinku se just nyt on, pidetään ne hytikka jutut vinsseissä, traktoreissa, foffi ja trial-autoissa ym, mut ei tuoda niitä tähän lajiin jossa sen auton pitäis muka olla oikeesti tieliikenne-lain mukainen.

Olis varmaan kaikille parasta jos noita sääntöjä ei nyt ainakaan pariin vuoteen juurikaan muutettais.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.06.2008, 21:11
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Ketju


Noista vain yksi on meidän tiimille merkityksellinen. Jos tiimissä on kaksi henkeä, niin saisi kuvaamiseen käyttää ketjua missä on klipsit päissä. Juuri turvallisuuden tähden. Vaikka vain vaaralliseksi merkityillä rasteilla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.06.2008, 21:11
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Unregistered Näytä viesti
Olis varmaan kaikille parasta jos noita sääntöjä ei nyt ainakaan pariin vuoteen juurikaan muutettais.
Samaa mieltä nyyberön kanssa.

Ei nitä sääntöjä muuteta näiden keskustelujen perusteella, mutta ehkä joku päättäjistä saattaa hoksata joitain pikku parannuksia sääntöihin.

Hydrauli-ohjaus edelleenkin kiellettävä. Luultavasti hydro-assistillakin voi trialia ajaa?
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.06.2008, 21:45
Zamppa:n Avatar
Zamppa Zamppa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 23.07.04
Sijainti: Vantaa, Finland
Viestit: 615
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
Samaa mieltä nyyberön kanssa.

Ei nitä sääntöjä muuteta näiden keskustelujen perusteella, mutta ehkä joku päättäjistä saattaa hoksata joitain pikku parannuksia sääntöihin.
Samoin, "loppu peleissä aivan sama muuttuuko mikään". Mutta aina voi kertoa omia mielipiteitä ja jos niitä kukaan ei kerro niin koskaan mitään muutoksia saada.

Lainaus:
Toisaalta voi miettiä kuka käskee osallistua kahden hengen kiesillä tosissaan ?
Niin hölmöjähän me ollaan kun kisataan kahestaan tosissaan. 5 kisaa, 1voitto, 2 kakkosta, nelonen ja vitonen. Niin että ei sillä hirveitä merkitystä ole.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.06.2008, 06:38
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Zamppa ja Make osallistuu kuitenki vissiin vapaaehtosesti kahen hengen tiimillä, eikä kenenkään käskemänä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.06.2008, 12:18
KössiKenguru KössiKenguru ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 19.10.05
Sijainti: TIKSI CITY, Finland.
Viestit: 665
Perusasetus

NÄYTTÄÄ SILTÄ ETTÄ TÄÄLLÄ EI SAA JÄRKEVÄÄ KESKUSTELUA AIKAISEKSI
puhtaan asian vierestä eikä asiasta esim: co mittauksista, hanskoista, läppäreistä ja savutustestistä.
Toin tässä asiassa muittenkin kuskien näkemyksiä esille oma ehdotus on toi hydraaliohjaus protoihin, mutta annan täyden kannatuksen noille muille ehdotuksille kanssa.
Make toi hyvän pointin tossa kuski ja appari asiassa kun tuolla kisoissa näkee tosiaan noita jurrissa örveltäviä lisä appareita niin antaa tosi hyvää kuvaa näistäkin kisoista ulkopuolisille. Ja samalla nää jurrissa olevat on muille turvallisuus riski HEI tää on kilpailu eikä mikään safari!
Eikös noi safarit oo sitä varten että niihin autohin voi ottaa vaikka koko suvun kyytiin?

Tästä ovet/luukut kiinni rastit otettava, niin täähän antaa mukavasti lisää haastetta rastille mut onhan se tietenkin toisille liikaa jos ei saa rastia helpolla.

nyybiltä lainaus:
4.Päätä nyt vaan mitä haluut ajaa, tai sit sun vaan pitää rakentaa useempi auto.

On se hyvä että on rikkaita nää nyypit! nää jokain laji on OFFROADIA
niin onko mitään järkeä rakenta montaa autoa kun yhdellä vois ajaa kaikkea. Eikö meidän pitäis puhaltaa samaan hiileen niin offroad vois saada enemmän kannatusta muiltakin?
Mä voi tehä omaan autoon vielä vaikka sen simppukkaohjausen mutta kun on nähnyt miten on toisille käynyt esim: on simpukka revennyt rungosta irti, ohjaus tangot solmussa ajetaan sit yleisillä teillä 80kmh niin sehän on sit turvallista ja ym...

Yritän ajatella eteenpäin offia että tosiaan olis kilpailuja ja kisaajia niin ei pilata sitä mitä meillä on jo.
eli
autot turvallisiksi
rastien otot turvallisemmiksi eli se vaijerin pätkä
alkoholi nautitaan vasta kisojen jälkeen ( jos on tarvetta )

Kenenkään ei pidä ottaa herneitä nenukkiin tästä
TOIVON KAIKILLE HYVÄÄ OFFI KESÄÄ

ps. en ole tiukkapipo vaikka tää voi antaa sen kuvan
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.06.2008, 12:41
Unregistered
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Päivää,

Jos säännöt muuttuvat niin, että autossa saa olla vain kaksi henkilöä, niin täytyy todella toivoa että cupin ulkopuoliset kisat lisääntyvät. Tai ainakin kisoissa cupin ulkopuoliset harraste-luokat kisoissa. Vuodesta 2003 kaikissa käymissämme kisoissa ollaan oltu 3-4 hengen porukalla ja lajin sosiaalisuus kärsii jos pitäisi ajaa vain kahden hengen porukassa.
Lapland Trophyssä oli jopa se safarisuunnistus-luokka jossa ajettiin useamman auton joukkueina.

Team Pelokas
Antti L& Dumbon Sisko
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.06.2008, 07:56
Unregistered
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja OKA66 Näytä viesti
NÄYTTÄÄ SILTÄ ETTÄ TÄÄLLÄ EI SAA JÄRKEVÄÄ KESKUSTELUA AIKAISEKSI
puhtaan asian vierestä eikä asiasta esim: co mittauksista, hanskoista, läppäreistä ja savutustestistä.
Ykkös ja kakkoskohdan ehdotuksesi on just yhtä turhia kaikille tasapuolisuuden suhteen kuin noi edellä mainitut. Jos kaikilla ei ole lukkoja akseleissa, ei kellään saa olla, vai miten se meni? Jos kaikilla ei ole takavinssiä, ei kellään saa olla, vai? Jos kaikilla ei ole xenon-valoja, ei kellään saa olla. Listaa vois jatkaa vaikka kuinka pitkälle, koska autot on erilaisia ja silti niillä voi kaikilla harrastaa kisaamista kahden tai useamman hengen miehistöllä.

Rastin ottaminen vaijerilla hyvä asia. Ohjaukset ja muutkin osat sais/pitää olla katsastuksessa hyväksyttävää mallia.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.06.2008, 08:26
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

NOniin tulihan se sieltä, eli koko autokunnan oltava selvinpäin =0.5% alle.
Niin ei okan tarvii katsoa jurri appareita.

Mulle ihan sama mitkä säännöt, mut henkilömäärä auton paikkaluvun mukaan!

Kun meikälaisen tulevaisuuden kisaamisissa on kyseessä lähinnä kavereiden kanssa omien rajojen ettimisestä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 23:52 (GMT +2).