![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
2.Tässä olet aivan oikeassa, tätä asiaa on ruikutettu jo pitkään, mut ilmeisesti odotetaan et joltain se auto karkaa ja joku jää alle niin sit asialle ehkä tehtäiskin jotain. 3.Pitäiskö kaikkien autojen ylityksien ja kohtauskulmienkin olla samanlaisia, oikeesti... orkkisluukkuja saa käyttää, mut jos niitä mennään muuttamaan niin ne pidetään kiinni, ja tämä asiahan kerrotaan ja kirjataan ylös katsastuksessa jos niitä on muutettu. 4.Päätä nyt vaan mitä haluut ajaa, tai sit sun vaan pitää rakentaa useempi auto. Toi ohjaushomma on ihan ok niinku se just nyt on, pidetään ne hytikka jutut vinsseissä, traktoreissa, foffi ja trial-autoissa ym, mut ei tuoda niitä tähän lajiin jossa sen auton pitäis muka olla oikeesti tieliikenne-lain mukainen. Olis varmaan kaikille parasta jos noita sääntöjä ei nyt ainakaan pariin vuoteen juurikaan muutettais.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Ketju
Noista vain yksi on meidän tiimille merkityksellinen. Jos tiimissä on kaksi henkeä, niin saisi kuvaamiseen käyttää ketjua missä on klipsit päissä. Juuri turvallisuuden tähden. Vaikka vain vaaralliseksi merkityillä rasteilla.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei nitä sääntöjä muuteta näiden keskustelujen perusteella, mutta ehkä joku päättäjistä saattaa hoksata joitain pikku parannuksia sääntöihin. Hydrauli-ohjaus edelleenkin kiellettävä. Luultavasti hydro-assistillakin voi trialia ajaa? |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Zamppa ja Make osallistuu kuitenki vissiin vapaaehtosesti kahen hengen tiimillä, eikä kenenkään käskemänä.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
NÄYTTÄÄ SILTÄ ETTÄ TÄÄLLÄ EI SAA JÄRKEVÄÄ KESKUSTELUA AIKAISEKSI
puhtaan asian vierestä eikä asiasta esim: co mittauksista, hanskoista, läppäreistä ja savutustestistä. Toin tässä asiassa muittenkin kuskien näkemyksiä esille oma ehdotus on toi hydraaliohjaus protoihin, mutta annan täyden kannatuksen noille muille ehdotuksille kanssa. Make toi hyvän pointin tossa kuski ja appari asiassa kun tuolla kisoissa näkee tosiaan noita jurrissa örveltäviä lisä appareita niin antaa tosi hyvää kuvaa näistäkin kisoista ulkopuolisille. Ja samalla nää jurrissa olevat on muille turvallisuus riski HEI tää on kilpailu eikä mikään safari! Eikös noi safarit oo sitä varten että niihin autohin voi ottaa vaikka koko suvun kyytiin? Tästä ovet/luukut kiinni rastit otettava, niin täähän antaa mukavasti lisää haastetta rastille mut onhan se tietenkin toisille liikaa jos ei saa rastia helpolla. nyybiltä lainaus: 4.Päätä nyt vaan mitä haluut ajaa, tai sit sun vaan pitää rakentaa useempi auto. On se hyvä että on rikkaita nää nyypit! nää jokain laji on OFFROADIA niin onko mitään järkeä rakenta montaa autoa kun yhdellä vois ajaa kaikkea. Eikö meidän pitäis puhaltaa samaan hiileen niin offroad vois saada enemmän kannatusta muiltakin? Mä voi tehä omaan autoon vielä vaikka sen simppukkaohjausen mutta kun on nähnyt miten on toisille käynyt esim: on simpukka revennyt rungosta irti, ohjaus tangot solmussa ajetaan sit yleisillä teillä 80kmh niin sehän on sit turvallista ja ym... Yritän ajatella eteenpäin offia että tosiaan olis kilpailuja ja kisaajia niin ei pilata sitä mitä meillä on jo. eli autot turvallisiksi rastien otot turvallisemmiksi eli se vaijerin pätkä alkoholi nautitaan vasta kisojen jälkeen ( jos on tarvetta ) Kenenkään ei pidä ottaa herneitä nenukkiin tästä TOIVON KAIKILLE HYVÄÄ OFFI KESÄÄ ![]() ps. en ole tiukkapipo vaikka tää voi antaa sen kuvan ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Päivää,
Jos säännöt muuttuvat niin, että autossa saa olla vain kaksi henkilöä, niin täytyy todella toivoa että cupin ulkopuoliset kisat lisääntyvät. Tai ainakin kisoissa cupin ulkopuoliset harraste-luokat kisoissa. Vuodesta 2003 kaikissa käymissämme kisoissa ollaan oltu 3-4 hengen porukalla ja lajin sosiaalisuus kärsii jos pitäisi ajaa vain kahden hengen porukassa. Lapland Trophyssä oli jopa se safarisuunnistus-luokka jossa ajettiin useamman auton joukkueina. Team Pelokas Antti L& Dumbon Sisko |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Rastin ottaminen vaijerilla hyvä asia. Ohjaukset ja muutkin osat sais/pitää olla katsastuksessa hyväksyttävää mallia. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
NOniin tulihan se sieltä, eli koko autokunnan oltava selvinpäin =0.5% alle.
Niin ei okan tarvii katsoa jurri appareita. Mulle ihan sama mitkä säännöt, mut henkilömäärä auton paikkaluvun mukaan! Kun meikälaisen tulevaisuuden kisaamisissa on kyseessä lähinnä kavereiden kanssa omien rajojen ettimisestä. |