![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Itsellä kokemusta M57 compound ahtamisesta ja siinä ongelma oli hp ahdinta ohittava hukkaportti. Sen auettua HP:lta hukkui voima pyörittää LP:n tekemää painetta. Portin kiinnisulkemisen jälkeen kävi selväksi että hp:n turbiinisiipi oli liian pieni suhteessa kompurasiipeen. Myös pesä olisi voinut olla isompi.
Mikäli haluaa hukkaportin ohittamaan hp ahdinta saa se olla todella pieni. Itse en koko porttia laittaisi. LP ahdin ei tarvitse porttia vaan pitää mitoittaa vain riittävän isoksi. Jos hukkaportin johonkin haluaa niin pakosarjasta suoraan taivaalle/pakoputkeen. Näin näkyvät myös tekevän meren takana missä compound ahtaminen on yleistä. Hp ahdin vaatii turbiinisiiven ja kompurasiiven mitoituksen niin että jaksaa työskennellä myös lp:n herättyä. Ahtimien mitoitus on tässä kokoonpanossa oma temppunsa. Ja mikäli ahtopainetta pelkäät niin compound ei ole paras vaihtoehto, toimivalla ahdinpaketilla tulee varmasti yli 5bar jos ajellaan ahtimia pienellä kuormalla. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Squirrellin ahtimen mitoitustaulukko | armas | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 16.06.2014 21:21 |
mitä öljyä käytät isosssa dieselmoottorissa voiteluaineena? | Jari | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 25.03.2014 16:26 |
Katti/hiukkaskiihdytin dieselmoottorissa | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 27.10.2013 10:07 |
Ostettu CT-26 ahtimen pakoputken laippa | Waalsku | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 11.10.2009 10:52 |
O: Lj:n ahtimen osia | Jeeper | O/M/V Muut | 0 | 31.01.2004 13:06 |