![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Huh, hetken jo luulin, että olet tuon jutun kirjoittanut toimittaja ja kerrot henk.koht. erostasi. Tai mistäs tiedän, kun näin vain tuon jutun alun. Fiestaan vertaaminen ontuu sikäli, että Jimnyn valmistusta ei olla lopettamassa, juurihan 5-ovisen valmistus vasta alkoi. Eli lähinnä juttu EU:n ja sen ”mallioppilaan” kannalta.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Eroamisesta puheenollen käytän tilaisuuden hyväksi jälleen mainostaa että olen kiinnostunut ostamaan gen4 nelipaikkaisen jos joku haluaa omastaan luopua!
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Nyt olisi Autotalo Ripatilla Lappeenrannassa nelipaikkainen automaatilla myynnissä!
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Juurikin se. Samanlainen automaatti oli ennen uuden Jimnyn hankintaa minulla Autoverkkokaupasta koeajettavana!
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Veljekset kuin ilvekset
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Pisteet automaatille vaikka on se perinteinen nelivaihteinen... on kyllä aika kiva kaupungissa ja maastossa tosi mukava, kun on lyhyet vaihteet ja helppo hallita. En vaihtais pois.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Itsellä kokemusta perinteisestä nelivaihteisesta automaatista on koeajon verran katuajosta Subaru Forester 2.5 XT:stä ja kyllä se siinä toimi aika ok, kun koneessa on (EDIT: reilummin) vääntöä. Viimeksi muokannut nemola : 12.06.2023 17:40 |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Toivottavasti uusi omistaja/käyttäjä ilmestyy tällekin palstalle! Ellei sitten mennyt toiselle autoliikkeelle ja ilmestyy kohta kovemmalla hinnalla myyntiin? Tällaistakin nähnyt välillä, kun seurannut Jimnyn kauppoja viime aikoina. Automaatti oli tosiaankin varsinkin maastossa todella miellyttävä. Hidas ryömintä esim. kivikoissa onnistuu manuaalia paremmin ja vauhtia vaativissa hiekkarinteissä vaihto pienemmälle sujuu nopeammin.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Juuei. Ihan hauskasti kirjoitettu juttu.
”hurmaava pieni rynnäkkötötterö” Etupenkin säätövaraa ja 185 senttisen kuskin tiloja kritisoitiin pakuversiossa. ”Huvipuistolaitteissa on alaraja käyttäjien pituudelle, mutta Jimnyssä on yläraja” ”Tässä on sitä aitoa Tekemisen Meininkiä eikä mitään mukavuuspuudutettua kermaperseilyä!” - viitaten ajamiseen kadulla jos haluaa edetä ripeämmin ![]() Ja todetaan että vähän tekopyhää että poistuu myynnistä Euroopassa päästöjen vuoksi vaikkei ole pienestä koosta ja moottoristaan johtuen mikään päästöhirmu verrattuna vaikkapa yli kaksitonnisiin plugareihin… |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Itse jotakuinkin tuon mittaisena kerran vertailin omaa silmäpelillä autoliikkeen pihalla olleeseen pakuversioon ja kuskin penkin istuinosa oli keskikonsoliin verrattuna aikalailla samalla kohtaa kuin itsellä nelipaikkaisessa. Tod.näk. selkänoja oli pakussa pystymmässä, koska se oli tiukasti tavaratilan verkkoa vasten. Sikäli tuo ei vaikuttanut hyvältä, että itse olen ns. sporttisempien autojen jäljiltä tottunut aika pystyyn ajoasentoon ja en siis takakenoon. Toki kokeilematta pelkkää arvailua, kun p*rsjalkaisuus/-selkäisyys jäi tuossa arvailuksi.
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Hyvää tekstiä, mutta paria kohtaa en allekirjoita. "Rengasmelua on" No onhan sitä, mutta vaimeaa etenkin vakiorenkailla Bstone Dueler. "Tehoa sinänsä on pikkuauton riittävät 102 hevosvoimaa, mutta vääntöä ei ole nimeksikään" On sitä kuitenkin 2000rpm:ssä yli 90% 130Nm maksimiväännöstä ja laakea vääntökäyrä. Itsellä ei ole ollut ongelmia osakaasullakaan "jos aikoo pysyä muun liikenteen mukana" vaikka tulee ajeltua myös ripeämmillä (Jimnyn takaikkunassa ei kuitenkaan ole tarraa My other Suzuki is Hayabusa). |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Aika tavalla huumoriosastolle tämä Hesarin "koeajo" meni, eikä siinä mitään. Muutamasta asiasta olen erimieltä: Tehoa on mielestäni ihan sopivasti tällaiseen autoon, ainakin minun käyttöön. Rengasmelu jopa All Terraineilla hyvinkin vähäinen. Jos jokin autotoimittaja lukee tätä ja haluaa tehdä koeajon, jossa oikeasti testataan maasto-ominaisuuksia etenemiskyvyn rajat etsien voin tarjota apuani!
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Uusi Jimny | Nerd-O | Chit-Chat | 157 | 19.02.2020 18:46 |
Myyty Toyota 4runner 3.0 bensa/Projekti uusi vuosi uusi hinta 950€ | jyväjemmari | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 01.01.2017 19:50 |
Myydään Suzuki Jimny UUSI kytkinpaketti Exedy merkkinen 150eur | korbimotors | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 27.06.2016 18:10 |
Myyty Suzuki Jimny uusi alkuperäinen takapönttö | ajelija | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 11 | 23.09.2014 23:37 |
Myyty Suzuki Jimny 1.3JLX -02 "Off / On Road Jimny" | JER81 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 16.09.2009 21:01 |