![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Pieni vipatus ratissa paheni nopeuden noustessa. Ja kun tuossa moottoritiellä ajelin niin oli kyllä sellainen jyskytys ettei enää mitenkään mennyt rouheampien renkaiden piikkiin. Euromaster jossa renkaat oli ”tasapainotettu” oli kiinni. Niinpä katselin mitkä mestat auki lähistöllä lauantaina jotka oikeasti osaa hommansa. Päädyin BestDrive Suutarilaan jossa ottavatkin auton työn alle pienellä varoitusajalla. Arvelin että oikea eturengas ei ole tasapainossa. Mutta suu loksahti kyllä auki kun kuulin että heittoa oli 800 grammaa!!! BestDrive sai isoilla painoilla ja rengasta pyörittelemällä tasapainoon. Mutta kaksi päätelmää - lienee vikat BF Goodrich renkaat jotka ostan ja viimeiset jotka annan Euromasterin asennettavaksi. Siellä ilmeisesti joku kesähessu laittanut painon 180 astetta siitä mihin se kuului laittaa. Ei voi ymmärtää. Ja painoja ei siis tietääkseni ja tarkastuksen perusteella ollut irronnut ja vanteet oli hyvät. Mutta nyt siis skulaa mutta aika huono maku renkaasta ja Euromasterista.
Viimeksi muokannut ristretto : 07.05.2023 20:56 |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sitä vähän ihmettelin jälkikäteen, että kun niissä renkaissa ja vanteissa sattui olemaan molemmissa sellaiset pyöreät tarrat arvatenkin kertomassa miltä kohtaa on kevyempi / painavampi rengas / vanne, niin niitä ei oltu laitettu kohdakkain (se renkaan pyörittely?) tai edes samalla tavalla keskenään toisin kuin autossa uutena alla olleissa tehtaan jäljiltä. No kaipa tiesivät mitä tekivät, koska ainakin ovat olleet hyvin tasapainossa ja ainakaan Jimnyn ratin kautta herkkiin sormenpäihini kertomia muita viestejä en ole havainnut. ![]() Olen jo pitkään vältellyt rengasliikkeissä asioimista sesonkiaikoina, kun on karuja kokemuksia löysälle jätetyistä pyöränmuttereista (jopa kahdesti ja eri liikkeissä, toisella kerralla lähisukulaisella). Itse asiassa tuon jälkeen renkaanvaihdot alle olen tehnyt itse. Viimeksi muokannut nemola : 18.05.2023 09:55 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Hesarissakin juttua: https://www.hs.fi/visio/art-20000095...a65b834f00cc01
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Huh, hetken jo luulin, että olet tuon jutun kirjoittanut toimittaja ja kerrot henk.koht. erostasi. Tai mistäs tiedän, kun näin vain tuon jutun alun. Fiestaan vertaaminen ontuu sikäli, että Jimnyn valmistusta ei olla lopettamassa, juurihan 5-ovisen valmistus vasta alkoi. Eli lähinnä juttu EU:n ja sen ”mallioppilaan” kannalta.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Eroamisesta puheenollen käytän tilaisuuden hyväksi jälleen mainostaa että olen kiinnostunut ostamaan gen4 nelipaikkaisen jos joku haluaa omastaan luopua!
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Nyt olisi Autotalo Ripatilla Lappeenrannassa nelipaikkainen automaatilla myynnissä!
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Pisteet automaatille vaikka on se perinteinen nelivaihteinen... on kyllä aika kiva kaupungissa ja maastossa tosi mukava, kun on lyhyet vaihteet ja helppo hallita. En vaihtais pois.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Juuei. Ihan hauskasti kirjoitettu juttu.
”hurmaava pieni rynnäkkötötterö” Etupenkin säätövaraa ja 185 senttisen kuskin tiloja kritisoitiin pakuversiossa. ”Huvipuistolaitteissa on alaraja käyttäjien pituudelle, mutta Jimnyssä on yläraja” ”Tässä on sitä aitoa Tekemisen Meininkiä eikä mitään mukavuuspuudutettua kermaperseilyä!” - viitaten ajamiseen kadulla jos haluaa edetä ripeämmin ![]() Ja todetaan että vähän tekopyhää että poistuu myynnistä Euroopassa päästöjen vuoksi vaikkei ole pienestä koosta ja moottoristaan johtuen mikään päästöhirmu verrattuna vaikkapa yli kaksitonnisiin plugareihin… |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Itse jotakuinkin tuon mittaisena kerran vertailin omaa silmäpelillä autoliikkeen pihalla olleeseen pakuversioon ja kuskin penkin istuinosa oli keskikonsoliin verrattuna aikalailla samalla kohtaa kuin itsellä nelipaikkaisessa. Tod.näk. selkänoja oli pakussa pystymmässä, koska se oli tiukasti tavaratilan verkkoa vasten. Sikäli tuo ei vaikuttanut hyvältä, että itse olen ns. sporttisempien autojen jäljiltä tottunut aika pystyyn ajoasentoon ja en siis takakenoon. Toki kokeilematta pelkkää arvailua, kun p*rsjalkaisuus/-selkäisyys jäi tuossa arvailuksi.
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Hyvää tekstiä, mutta paria kohtaa en allekirjoita. "Rengasmelua on" No onhan sitä, mutta vaimeaa etenkin vakiorenkailla Bstone Dueler. "Tehoa sinänsä on pikkuauton riittävät 102 hevosvoimaa, mutta vääntöä ei ole nimeksikään" On sitä kuitenkin 2000rpm:ssä yli 90% 130Nm maksimiväännöstä ja laakea vääntökäyrä. Itsellä ei ole ollut ongelmia osakaasullakaan "jos aikoo pysyä muun liikenteen mukana" vaikka tulee ajeltua myös ripeämmillä (Jimnyn takaikkunassa ei kuitenkaan ole tarraa My other Suzuki is Hayabusa). |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Aika tavalla huumoriosastolle tämä Hesarin "koeajo" meni, eikä siinä mitään. Muutamasta asiasta olen erimieltä: Tehoa on mielestäni ihan sopivasti tällaiseen autoon, ainakin minun käyttöön. Rengasmelu jopa All Terraineilla hyvinkin vähäinen. Jos jokin autotoimittaja lukee tätä ja haluaa tehdä koeajon, jossa oikeasti testataan maasto-ominaisuuksia etenemiskyvyn rajat etsien voin tarjota apuani!
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Uusi Jimny | Nerd-O | Chit-Chat | 157 | 19.02.2020 18:46 |
Myyty Toyota 4runner 3.0 bensa/Projekti uusi vuosi uusi hinta 950€ | jyväjemmari | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 01.01.2017 19:50 |
Myydään Suzuki Jimny UUSI kytkinpaketti Exedy merkkinen 150eur | korbimotors | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 27.06.2016 18:10 |
Myyty Suzuki Jimny uusi alkuperäinen takapönttö | ajelija | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 11 | 23.09.2014 23:37 |
Myyty Suzuki Jimny 1.3JLX -02 "Off / On Road Jimny" | JER81 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 16.09.2009 21:01 |