![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Raideleveyksiin vielä liittyen ainakin itselle yllättäen näyttää siltä, että Japanin markkinoiden kapeampaa JB64:ää ei olekaan levitetty JB74:ksi pelkästään vaihtamalla vanteet ja lisäämällä lokareiden levitykset. Raideleveyksissä on eroa 130mm ja vanteiden erot ET:ssä selittävät siitä vain 34mm. Olisi mielenkiintoista tietää mitä eroja on eli onko esim. akselit leveydeltään erilaiset. Raideleveydet: JB64 edessä: 1265mm takana: 1275mm ET: 22 JB74 edessä: 1395mm takana: 1405mm ET: 5 Mitat: https://www.youtube.com/watch?v=oG_tMMhtBGc&t=653s https://www.wheel-size.com/size/suzu...a-jb64w-jdm-63 https://www.wheel-size.com/size/suzu...im-15i-jdm-101 Lokareiden muoviset reunukset: https://www.youtube.com/watch?v=27P5cDp-Bbk https://www.youtube.com/watch?v=0uZJkBV5ClM Päätellen ruostuneella koulusaksalla ja tuolla videolla näkyvistä renkaan merkinnöistä tuossa lisätään euromalliin raideleveyttä 46mm ja renkaana olisi 215/75R15 alkuperäisvanteella: https://www.youtube.com/watch?v=H7GEBnmAuFc&t=1215s Suomesta katsellen hiukan yllättävää, jos noinkin leveät spacerit ovat Saksassa tieliikenteessä lailliset: inklusive TÜV-Teilegutachten für das GJ und das HJ Modell (siis ainakin TÜV-todistus löytyy).
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tervehdys!
Tänään piipahdin Lempäälän ideaparkin lähistöllä automyymälässä. Tarkoitus oli käydä kokeilemassa sopiiko pienen nelivedon jakkaralle 191 senttiä ja 112 kiloa kotimaista lihaa. Sininen Jimny paistatteli isoikkunaisen marmoripalatsin paraatipaikalla, etupuskuri ikkunaruutuun päin, ikään kuin valmiina ponnistamaan ylikirkkaasta keinovalaistuksesta ja modernilta porcelanto-laattalattialta kohti villiä ja vapauttavaa luontoa. Satunnainen renkaanpotkija yllättyi positiivisesti minimaasturin kuljettajalle tarjoilemista tiloista. Tännehän sopii vähintään yhtä hyvin kuin klassikko-Defenderiin. Kuution muotoinen pikkuriikkinen kori tarjoili pienen tilayllätyksen kapteenin paikalta arvioituna. Kuvittelin ennalta liian ahtaaksi. Ei ollut. Niinhän siinä kävi, että kompastuin seuraavaksi myyjän koppiin ja samassa hötäkässä suoraan käteeni myyjän syöttämä mainoskynä osui vaihtosopimuksen alaosaan piirtäen siihen puumerkiksi tulkittavan koukeron. Ennen kuin tajusinkaan mitä oli tapahtunut, myyjä kiitteli sujuvista liiketoimista ja kehotti pakkaamaan myös kesärenkaat autooni kun sen heille seuraavalla viikolla luovutan. Nyt kun kokonaiskuva päivän tapahtumista alkaa pikkuhiljaa muodostua, hahmottuu samaa kyytiä myös erinäisiä kysymyksiä, jotka kiertyvät enemmän tai vähemmän myymälässä kohtaamani pienen nelivedon ympärille. Koska en pidä lainkaan kylmästä, olisi tietysti mukava kuulla, että auto on paukkupakkasillakin lämmin, eikä edes varpaat palele. Mitkähän on suurimmat renkaat mitkä tuohon voi vakiona laittaa? Esim. BF Goodrich All Terrain tai vastaava. Onko Pirkanmaalla jotain luotettavaa, suositeltavaa ja kokenutta pajaa, joka voisi asentaa autoon jonkinlaisen korotussarjan? Onko täällä tällaisista ”kantojen ylityssarjoista” kokemuksia/suosituksia? Onko mitään merkkiä ehdotella? Jatketaan tästä toisella kertaa, ettei kirjainmuste lopu näytöstä. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Onneksi olkoon ja tervetuloa Jimnyn käyttäjien joukkoon! Kyllä Jimnyssä tarkenee loistavasti kovillakin pakkasilla. Lasien huurteenpoistokin toimii huomattavasti paremmin edelliseen malliin verrattuna. Minäkin olen reilut 190cm. pitkä, joten jouduin nostamaan kuskin penkin etureunaa ylemmäs. Muuten tilaa riittää hyvin edessä. Minulla siis on henkilöversio, jossa ei ole pakuversion väliseinää/verkkoa, jota kylläkin pystyy tarvittaessa siirtämäänkin taaemmas. Oman korotussarjani ostin 4×4 partsilta ja asensin sen itse. Maksimi rengaskoko korotettuna tai vakio alustallakin 235/75r15. Jos ei lähde välityksiä muokkaamaan ja lokareita leikkelemään. Tämä koko muutoskatsastettavissa vielä ilman nopeusmittarin kalibrointia.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Joo, katselinkin, että olit laittanut lyhyet holkit kiskojen alle, etuosaan.
Tuo täytyy varmaan itsekin tehdä, reisille ei ole muuten yhtään tukea. Päädyin tässä rengasasioita selaillessa jo, että tilaan 215/75 R15 All Terrainit, jotka ilmeisesti(?) käy suoraan noille orggisvanteille. Vai olisiko 6” leveät vanteet paremmat? Paljonkohan noiden 15” originaalivanteiden ET on? Tarviiko sitä muuttaa johonkin suuntaan jos laittaa 6” vanteet ja 215 pyörät? En ole oikein sisäistänyt tuon ET:n matematiikkaa. Isompi ET tarkoittaa kai, että pyörä tulee ulommas ja pienemmällä pyörä jää sisemmäs? |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Onnittelut uudesta kulkineesta! Hyvin tarkenee pakkasillakin, ehkä puskurin alaosan ilmanottoon voi lisätä pahvin tai vastaavan kovimmilla pakkasilla niin kone käy ainakin lämpimänä. Omalla nyt ajokokemusta nyt 36 000+km
Ainoa miinus talvella on taustapeilin kohdalla oleva kamera/törmäystunnistin joka välillä plinkuttaa orassia mittaritauluun jos lasi on sen kohdalta huurussa. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Joo, viimeksi tänään teki tuota ennen auton sisätilojen lämpeämistä vaikka tuulilasi oli putsattu ennen ajoon lähtöä. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Suuri ET = vanne syvemmällä pyöränkaaressa Pieni ET = vanne ulompana. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Oliko täällä jollain tiedossa mikä tuon 15” orggispeltivanteen ET on?
Osaa sitten suhteuttaa, jos tulee hankinta eteen. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Taitaa olla enemmänkin makuasia kuin paremmuus tuollainen leveyden ero. 6" vanne taitaisi olla normivanne tuolle renkaalle, mutta 1/2" kapeampi vannekin on normin haarukassa. Konkreettisena erona ainakin se, että kapeammalla vanteella vanne on paremmin suojassa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Uusi Jimny | Nerd-O | Chit-Chat | 157 | 19.02.2020 18:46 |
Myyty Toyota 4runner 3.0 bensa/Projekti uusi vuosi uusi hinta 950€ | jyväjemmari | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 01.01.2017 19:50 |
Myydään Suzuki Jimny UUSI kytkinpaketti Exedy merkkinen 150eur | korbimotors | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 27.06.2016 18:10 |
Myyty Suzuki Jimny uusi alkuperäinen takapönttö | ajelija | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 11 | 23.09.2014 23:37 |
Myyty Suzuki Jimny 1.3JLX -02 "Off / On Road Jimny" | JER81 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 16.09.2009 21:01 |