Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.06.2020, 08:33
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Nyt ne olis paikallaan, kardaanit meinaan. Tänään jos pääsis kokeilee onko mitään outoa meneillään, täriseekö kuljettaja vai auto. sit jos kaikki kunnossa niin panssarit paikoilleen ja safarivarustuksen tutkiminen ja täydentely, sit lauantaina kulmakorpeen.

Tässä siis eilen asennettu takakardaani.




Tuplaristikko normaalin sijaan.


Etunen paikallaan.


Ja takajordaani paikallaan.


Edit: Eipä tärise kardaanit enää, mutta noi renkaat on aika äänekkäät taas creepyjen jälkeen. Ihan mielenvikaisen äänekkäät itseasiassa, ennenkuin asiaan tottuu taas. Ja ehkä viime kesänä kun ajoin vain avona, ääni pääsee taivaalle ja tuulen suhina peittää yms.. 60km/h tiet tuntuu paljon mielekkäämmiltä kuin 80 tai motari… Varmaan 120 kuulostais samalta kuin ilmahälytys sireenit!

__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso

Viimeksi muokannut veijon-esso : 05.06.2020 13:38
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.06.2020, 12:06
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

No niin, parin päivän offitestit takana, ensin leppoisaa kurvailua kulmassa ja sitten sipoon savimäissä vähän erilaista ajamista.

https://youtu.be/EDvts_FT6mk



Työlistalle saatiin näillä ajoilla öljyvuoto etuperän kopasta, oli silikonit yrittäny pois välistä. Ja öljyvuoto simpukan pohjasta, eli sinne uus O-rengas.

Ja sitten jarruihin hydraulisen tehostimen asennus.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.06.2020, 12:11
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Aina erilailla ku muut.
Tasapainotuskuulatki vanteen ylkoreunaan asentanu.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.06.2020, 09:46
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Aina erilailla ku muut.
Tasapainotuskuulatki vanteen ylkoreunaan asentanu.
Aina yrittäny tehä samalla lailla ku muut, mut ei vaan onnistu…

Eilen kerkes nopeesti käväsee tallilla ja hydroboosti meni paikalleen. Tänään jos sais kytkettyä letkuja / putkia niin että näkee mitä pitää teettää. Paineputki pumpulta jarrutehostimelle ainakin vaatii fiksailua. Paineputki jarrutehostimelta saattaa sopia sellaisenaan. Ainakin siltä se näytti. Hämmästyttävää.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.06.2020, 11:30
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Tehostin lupsahti paikalleen ihan niinkuin pitääkin. ohjauksen ja jarrujen välinen letkukin sopi paikalleen niinkuin toivottiin.



Y-haara rakentui jarrulta palautuvalle öljylle jota ei varsinaisesti edes kokoaikaa virtaa, vaan käsittääkseni jarrupoljin vapauttaessa se sylkäisee vähän tuohon paluulinjaan. Y-haarasta olisin halunnut loivemmankin, mutta tuokin teki sivuhaaraan imua kun päähaarassa on jatkuva virtaus.



Paineletku pumpulta, kaveri kävi naapuriputiikissa teettämässä ja nyt ei ihan oltu ajateltu mihin käyttöön letkua tarvitaan..



Lopputulos ja syykin lukee kuvassa! No konehuone ja kaverin auto yms on aika hyvin nyt rasvattu!



Tänään uudet testit uudella letkulla. Jos jarrut pelaa, niin takakatto irtoo ja ovet vaihtuu kesämallisiin. Jos.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.06.2020, 20:30
kelervotti:n Avatar
kelervotti kelervotti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.01.13
Sijainti: Imatra "enso jääsken pitäjä"
Viestit: 278
Perusasetus

Minkä version pääsylinteri siul on käytössä? Pitäs itelleen hommata visiin isompi epäilen et loppuu vakio Blazerin sylinteristä tilavuus noilla isommilla jarruilla.
__________________
Ei tarvia taitoa kun on tuuria

WUOKSI OFF ROAD
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.06.2020, 07:01
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kelervotti Näytä viesti
Minkä version pääsylinteri siul on käytössä? Pitäs itelleen hommata visiin isompi epäilen et loppuu vakio Blazerin sylinteristä tilavuus noilla isommilla jarruilla.
Rockauto tilaushistorian perusteella 2002 silverado 1500. Mutta osanumeroa en löytänyt ja versioita näyttää olevan monta.

Valitsin tuon sillä perusteella että kyseisessä autossa levyt myös takana ja poraus oli isompi kuin K5 vakiossa. Edit: "Hommasin sitten uudemmman 4 x levyillä varustetun silveraadon pääsylinterin, jossa oli poraus 34mm, kun vanha oli n.28mm." Tommonen tieto 2009 vuodelta, tästä samasta topicista! :-)

Säiliö on aika korkea, ei meinaa pelti mahtua kiinni.. Näppärä kaverihan tekee uuden säiliön jossei pelti ärvötä takareunasta 10cm niinku mulla...!

Rockauton sivuilla on muuten eri pääsylinterit mainittu jos on alipainetehostin tai hydraulinen. En tiedä mitä eroa niillä on, jos pitäis veikata niin hydraulisessa voi olla isompi poraus.

Mustassa blazerissa tallilla on K30 pickupin pääsylinteri + alkup alipainetehostin + samat jarrutkamppeet akseleilla ja se tuntuu toimivan myös hyvin. Se olisi ehkä helpoin valinta. Ainoa syy miksi en valinnut sellaista on että K30 on rumpujarrut takana ja halusin levy-levy pääsylkän. Mutta näyttää se toimivan. Takapiirin nestesäiliö on pienehkö, eli palojen kuluessa pitänee nestettä lisätä aiemmin kuin levy-levy versiossa.

Sitten viikonlopun puuhailuihin. Hydroboosti vaikuttaa toimivan hienosti ja tehoa on renkaiden koko huomioden ihan saaketin hyvin. No siitä innostuneenna vaihdoin tosiaan kesäovet ja katto irti.. Keli kohallaan ja intoa täynnä kuin ilmapallo. Ei ollut alkuun edes kiire niin tein lisää tämmöisiä voitelu-uralla varustettuja saranapultteja. Työkaluina jokaisen tallikoneistajan ykköskamppeet, eli akkupora ja rälläkkä!



Sitten ajateltiin tehä vähä pidempi koeajo 100km suuntaansa lahnajärvi kruisinkiin, mutta noin 200m tallilta alko tekee deathwobblee ja sit pari kertaa vielä uudestaan, eiku takas tallille ja kakkosvaihtoehdolla kruisaamaan. Mikäs siinä, aina se auringonlasku kuminkäryssä toimii vaikka vanhalla volvolla sitä menis kattelee.



Sen verran vitutti se woblaus että hyvä kun pystyi nukkumaan, nyt heti talllile tutkii ja yrittää korjaa. Leimalla ei löydetty mitään väljää mistään, mut onhan siellä joku voinut pettää tai kulua silti. Kaiken pitäisi olla jämäkämpää talven remonttien jäljiltä, mutta lehdet liikkuu herkemmin ja apparin etuiskari näyttää alkaneen vuotaa, joten se voi pahentaa.

Auraus näyttää olevan nollissa, aiemmin ollut aina haritusta joten lisää haritusta on ensimmäinen koe.

Ja se on jännää että woblaus on kova noilla creepyillä, siis ajokelvoton tällä hetkellä, mutta mud trepadorit ei tee mitään. Ei yhtään mitään.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso

Viimeksi muokannut veijon-esso : 14.06.2020 07:09
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
blazer 6.2d Tekniikka & Jutustelu 6 27.08.2007 20:24
M/V: Blazer k5 K5 O/M/V Ajoneuvot 1 16.06.2007 20:32
O: BLAZER O/M/V Muut 3 23.01.2005 14:19
M:Blazer 6,2D ari O/M/V Muut 0 16.02.2004 19:26
m blazer k5 O/M/V Muut 0 11.02.2003 16:37


Sivu luotu: 01:43 (GMT +2).