![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tollanen siitä tuli. Vieressa original ls koneen muovipönttö. Ja tossa paikallaan, kirkas letku on huohotus. Ja korkki lienee tarpeeksi järeä. ![]() Sit piti auto käydä kääntää pihalla, niin samalla pääs testaa sivuvaloja. Olen kyllä erittäin tyytyväinen noihin sivuvaloihin, tulee tosi makeasti tuohon etuviistoon valoa eikä häikäise kuskia mitenkään. Sitte autoa vähä pukeille, mutta tällä kertaa peräpäätä. Lehtijouset irti ja uudet puslat olis tarkoitus, mutta voi olla kovat talkoot noissa pulteissa. U-pultitkin oli tosi tiukassa vaikka aikanaan ne ite laitoin uudet pultit. Ehkä jotain sisutervaa pitäis laittaa niihin suojaamaan jumilta..?
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Hieno säiliö siitä tuli, nyt pitäisi olla sopivan kokoinen ja kyllä ne sivuvalot tuli hyvät kun katsoo valokuvio. Valaisee juuri missä pitääkin, jotain vastaava pitäisi kehitellä omaankin. Kyllä pulteihin kannattaa laittaa reilusti tervaa, sitä käytän aina kotona ja töissä rekkojen parissa, on hyvä aine kun ei kaikki ruostu kiinni ja haisee hyvältäkin 👍.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Samaa hommaa menossa... Uudet puslat ja u-pultit tuli rockautosta viikossa
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Vähä pulttihommii!
Porausta ja nippaa! Jännä homma mut niin se vaan rasva tulee tuolta reijistä! ![]() Ei pitäis pultin juuttua holkkiin eikä holkin jumittaa puslassa. Sit mä puhalsin ja maalasin noi jousiin liittyvät kamppeet. Ehkä mukavampi asennella. Lauantaina varmaan takas renkaillaan tämäkin tötterö! ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eipä ollut kuin vasta sunnuntaina!
![]() Pikkasen näyttää perä nousseen, saa nähä mille korkeudelle se taas asettuu kun pääsee ajelee. Piti tehdä erikoistyökalu, lehtijousen takakorvat on vähä vinksallaan niin piti lehteä vähän pakottaa tälläsellä raudalla. Hyvin se vääntelyä totteli ja pultit sai paikalleen. Tolleen ne on vinksallaan, vissiin vähän rymynny joskus kivikossa kun noi korvakkeet on vähä kallellaan. Kuva kyl vähän vääristää, riipukkeet on ihan symmetriset eikä se oikeesti oo ihan noin lintallaan. Pitää kyl yrittää vähä suoristaa noita korvakkeita, tehä joku vielä isompi vääntörauta ja kolmen metrin varsi! Sit tallilla kävi yks hurja kertoo tarinoita hevosvoimista ja sen sellasesta, niin piti ruveta kattelee noita ylimääräisiä pakosarjoja jos ne mahtuis paikalleen ylösalaisin.. Ja taitais ne mahtua! ![]()
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Peltisepänseppä!
![]() ![]() Niin rupesimpa oikomaan niitä kevyesti aikani kuluksi. Eipä niistä ihan suoria tullut mutta huomattavasti suoremmat kuin alkutilanteessa. Maali on vielä märkää kuvassa, siksi kiiltää. Leivon pintaan vielä pikku savet niin ei ees huomaa että ovea on maalattu! ![]() Sama homma toiselle puolelle ilman kuvia. Eli toistaiseksi ei tullut vahvikeputkia oviin eikä alumiinipeltiä, mutta eihä se oo ku tekemistä vaille jos innostuu. Luulen että nää kestää nykysellä ajotyylillä jo aika hyvin, alkuunhan mä murjoin tota ilman helmaputkia ja muutenkin yhden ajokaverin kanssa vähän kilpailtiin keskenään mistä pääsee ja miten, niin siinä tuli kolisteltua vähä eri malliin.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Näköjään porukka järkyttyi kiiltävän vihreästä pinnasta, joten laitetaan pari kuvaa että ne ovet on jo vanhennettu. Aika hyvä vaikka itte sanonkin.
![]() Oven alalaitaan piti tehä rallireikiä, ovipahvit on vielä irti kun yritän saada ne kojelaudan värikseksi. Pohjapanssariin tein luukkua öljysuodattimen ja propun kohdalle. Vauhtikaupassa ei ollut veten suodatinta, vain pidempää trukkimallia mikä tuli hyvin lähelle pohjaa, siksi tämä reikä piti myös tehdä ja suojaluukkuun hieman syvyyttä. Ettei joku savi tai muu paska jää siihen väliin hieromaan. Nyt pitää vielä porata nurkkiin reijät ja kieteyttää, sitten hitsi hepit auki ja isomman luukun lopullinen hitsaus.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
blazer 6.2d | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.08.2007 20:24 | |
M/V: Blazer k5 | K5 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.06.2007 20:32 |
O: BLAZER | O/M/V Muut | 3 | 23.01.2005 14:19 | |
M:Blazer 6,2D | ari | O/M/V Muut | 0 | 16.02.2004 19:26 |
m blazer k5 | O/M/V Muut | 0 | 11.02.2003 16:37 |