![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Lehtijouset + iskarit, niin kulkee tyhjänä ja täytenä paljon tasaisemmin, eikä esim. liittymäsiltojen mutkissa liikuntasauman kohdalla tjsp. muissa terävissä kuopissa tarvitse edes tyhjällä kärryllä pelätä hyppääkö kärry sivuun. Täydellä kuormallakin mielestäni tulee paremmin perässä kuin kumijousilla. Ei kumijouset mitkään mahdottomat ole, mutta itse tykästyin noihin lehtijousiin. Muuten Muuli ja Jaxalin kuomu tosiaan on aika puolivillaisia tuotteita suunnittelun osalta, monta asiaa mitkä tekisin ihan eri tavalla itse.. Mm. takalaita on aivan perseestä, se on alaskäännettävää mallia ja irrotukseen pitää ottaa kaksi varmstusketjua & niiden sokat irti, sitten pari saranatappia ja niiden lukkosokat irti, paikalleen laitto sitten tasapainoilua polven varassa kun laitat tappeja paikalleen ![]() ![]() U- mallinen ura mihin vain lasketaan laita alas/ nostetaan ylös on paljon parempi, ja sitten vain lukkosalvat kyljistä kiinni. Nokkapyörä mikä tuli kärryn mukana on aivan typerää designia, liinojen koukkujen paikat ulkona kyljessä/ takana/ keulassa on hieman huonosti toteutettu. Myös sisäpuolen surrauslenkit on tavanomaiseen tapaan vähän hölmöt, kun kaikki on kyljissä eikä yhtäkään pohjalevyyn upotettua. Jaxalin kuomun irrotus ja kiinnitys on yhtä tuskaa edes kahdestaan, kun kuomun vivustolle ei ole kiskoa mihin liu'uttaa paikalleen, vaan se pitää turata käsin kohdalleen kärryssä kuomun alla ollessa samalla kun yksi kannattelee kuomua. Jos olisin nyt ostamassa kärryä, voi olla että ostaisin jonkin muun tai tekisin itse ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ippe mihin perustuu väittämä että kumivääntöakseliseen on kippi helpompi tehdä?
1-akselisessa ei käsittääkseni rengas tiedä minkäakselityypin ympärillä kääntyy kun kippaa 2- akselisessa huomattavasti helpommin kippaa lehtijousinen etenkin jos on keinuteli ja jos jäykät akselit niin joka tapauksessa kippaus tapahtuu taka-akselin varassa perästä kovasti painaen... Mulla on 3000kg navoilla tehty keinuteli lava 1850x4300mm ja ainakin se kulkee huomattavasti paremmin perässä kuin kumivääntö akseleilla varustettu saman kokoluokan kärri Kevyemmässä kalustossa on teli Muuli lehtijousilla pikkuinen Juhta kumivääntö jousilla sekä JT-Trailer kuomulla ja lehtijousilla. Ja vaiika olis miten pientä kuljetettavaa niin kyllä tuo Juhta on se mikä viimeisenä odottaa vuoroaan pihassa!!! Ei sitä kukaan vapaaehtoisesti perään laita, korkeintaan mönkkäreillä lähialue siirtoja |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Onhan nuo kevyet kumijousikärryt melkoisia pomppijoita tyhjänä, mutta en ole siitä kovin häiriintynyt. Johtuu ehkä raskaasta ja kovaäänisestä veturista, ei siinä oikein huomaa onko miten se kärry perässä tulee. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Katoppa tuon ns. alustan rakennetta tarkemmin? Saattaa joutua pikkasen soveltamaan että saa kipin toimimaan. Mulla on tuollaisia tällä hetkellä pari pihassa saunojen alla ja tuo akselin/ aisan liitos on kyllä sellainen että...
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ajatus nimenomaan niin, että akseli on kiinteästi aisassa. Vain lava kippaa, eli sarana akselin ja lavan välille.
Onko sulla juuri noita vaunushopin myymiä? Onko asiallisesti tehty? |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Teohydraulin myymiä saattaa olla samojakin. Mutta kun se aisa ei ole jäykästi kiinni akselissa...kulmaraudat missä on u-pultit akselin ympäri ja 10mm putilla läpi aisan kulmaraudat yhteen. Siinä on vähän kuin kippi sarana valmiina, tosin väärällä puolella akselia.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ok. Tuo pitää ottaa huomioon. En ole noita nähnyt livenä, ainoastaan puhelimen näytöltä vaunushopin kuvan.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Metallityötä / bracketin valmistaminen | Puukkilainen | O/M/V Muut | 0 | 16.06.2015 20:27 |
Peräkärryn sumuvalo | Samppa79 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 17.02.2014 17:10 |
Peräkärryn max rengaskoko | Harde | Chit-Chat | 20 | 10.12.2011 01:19 |
Peräkärryn akselintuenta | Pertura | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 25.01.2011 22:05 |
Jos peräkärryn rakentaisi | Masu | Chit-Chat | 6 | 23.03.2007 22:02 |