![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() No niin. Trafille on tehty asianmukaiset oikasuvaatimukset niin katsureista kuin katsastuspäätöksistä. Saa nähä koska sieltä kuuluu mitään vai kuuluuko edes koskaan, se jää nähtäväksi. Patrolli nousi trailerille ka kävi naapuripitäjässä (130km suuntaansa) konttorilla ![]() Ja hylkäys tuli ![]() Sitten muuten ei kelvannut että sammutus oli vaijerilla ja keksi vielä käyttää puntarilla auton niin pitää laihduttaa 130kg. Ei ole riittävästi kuulemma kantavuutta N1 luokan ajoneuvoksi tällä hetkellä. ![]() ![]() Mutta siiskin vähällä jos nyt nuilla pääsee. Pitää vain jotain koittaa keksiä tuolle sammuttimelle ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
vuosikatsastusta takana vaijerisammuttimella ![]()
__________________
http://www.cfline.fi/ |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Miksi dieselkoneen sammutus ei saa olla vaijerilla, onhan niitä vakionakin sellaisina? Vai onko tässä nyt sitten joku että jos on alunperin sähköinen sammutin pumpussa niin ei saa muuttaa mekaaniseksi? Tekee niinkuin vanhemmissa (ja joissain uudemmissakin) Caterpillarin koneissa, kaasupedaalia nostamalla sammuu
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Eikös se oo niin kaikissa autoissa, että avain ei saa lähteä pois moottorin käydessä.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eli siis rattilukon ei saa olla mahdollista kytkeytyä moottorin käydessä.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Millä renkailla kävit puntarilla? 35” painaa aika paljon enemmän kuin ”leimarenkaat”. Mistä muualta saa kiloja pois helposti? Voiko henkilömäärää vähentää?
Tuohon sammuttimeen keskuslukon sähkömagneetti, joka vetää sammuttimesta. Releellä vain virran kääntö niin, että virta kytkeytyy kun ohjausvirta loppuu. Eli rele pitää virtapiiriä auki. Kun rele ”sammuu”, virtapiiri sulkeutuu ja magneetti saa virtaa. Viimeksi muokannut Sumsar : 17.08.2019 04:55 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa sitten vaan jää se mageetti eli solenoidi koko ajan vetämään ja syömään virtaa, ellet laita siihen vielä erillistä kytkintä, joka katkaisee virran pois.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Se oli juurikin tämä se syy. Laki ei siis suoranaisesti kiellä vaijeri sammutinta kunhan rattilukko ei mene päälle koneen käydessä. Ja tähän olen jo keksinyt ratkaisun.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kertositko muillekki?
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli aikanaan vm-76 bertta jossa vaijeri sammutus eikä tällä ollut mitään yhteyttä rattilukkoon, samoin oli kaverin muistaakseni vm-75 (?) ja kumpikaan laitteista ei kertaakaan tämän tähden pompannut, vaikka kone lotkotti vaikka rattilukko päällä ja avaimet kourassa. Onko tämä sitten milloin tullut?
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Oli se jo 2007 vuoden arvosteluperusteissa (ajokielto/hylätty). Nyt sais tarjota pelkkää ajokieltoa jos ei sit merkkaa jotenkin muuten sitä. Alla nykymääräys.
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Mielikuvia 90- luvulta, ja 2000-luvulta Painosta/kantavuudesta:Lainaus:
HÄMÄRÄ mielikuva ajoilta, milloin teetin noita pakettiauto-muutoskatsastuksia; alkuaikoina (-90 luvulla ) riitti että omamassan ja kokonaismassa väliin mahtui kaikki matkustajat. Ja jos N1 huoltoauto, silloin kun niitä alettiin tehdä, niin "kaikki" lisäpaino luettiin varusteisiin, jos ne liittyi "huoltoautovarustukseen", siis niissä "ropposissa" missä ei ollut vinssiä alunperin, niin semmoinen asennettiin, että päästään maastoon koneen luo; ja ainakin kohtuulliset panssaroinnit meni siihen kastiin, että pitää pysyä ehjänä tms. Siis: => jos katsastettu taannoin, jolloin tuota tavarakuormaa ei nimenomaisesti vaadittu N1 autoon niin riittäiskö että täyttää sen ajan vaatimukset? (milloin tuli tuo tavarakuorma- vaatimus? silloin ei saatu katsastettua? -90 luvun TDI Passateista 5 paikkasia pakuja, 1.8td? mondeosta sai) Ja jos 2-3 hengen auto, niin onnistuuko katsastaa huoltoautoksi? (en ole seurannut säädöksiä viimmeisen 10v aikana) |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Auto oli -84 mallinen Dodge RamVan. Suomeen tuotu, muistaakseni -89 tai -90. 2006-2007 tietämillä, vaihdoin moottorin ja katsastaja käytti auton puntarilla. Auto oli 2 hengen (+ 3 hengen kovat penkit). Koska kuljettajan paino huomioidaan ajoneuvon omamassassa, niin kantavuus vaatimuksessa oli matkuastaja 1 henkiön 75 kg + pakettiauton nimelliskantavuus (olikohan minimi 450 kg?? voin muistaa luvun väärin, mutta näillä numeroilla), kantavuutta olis pitänyt jäädä vähintään 525 kg. (kovat penkit on tilapais käyttöä varten ja ei lasketa kiinteästi kantavuus lukemiin mukaan). Minulla omamassa meni sen verta yli, että kantavuus jäi liian pieneksi, joka aiheutti ensin vähän pään vaivaa ja ongelmia. Asiakaspalvelu toimi ja katsuri selvitti asiaa muutaman viikon ja leima tuli. Auton maahantuonnin aikaan ei nimelliskantavuuksia ollut ja näin ollen tuossakaan muutoksessa niitä ei otettu huomioon ja auto hyväksyttiin maahantuonti vuoden asetuksien mukaisesti. En osaa sanoa, minä vuonna tuo nimelliskantavuus vaatimus on tullut voimaan.
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mäyriksen moottori muutos ja katsastus | fj40 mörö | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 11.09.2016 11:54 |
hj renkaiden muutos katsastus | tonppa79 | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 18.05.2015 01:30 |
jimnyn muutos katsastus ongelma | jimnymies | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 11.05.2011 15:15 |
hj60 muutos katsastus turbolle. | syrkki | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 21.07.2007 14:49 |
muutos katsastus renkaat | tiipe | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 25.04.2004 22:01 |