Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.01.2019, 18:52
taistelija taistelija ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.12
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 31
Perusasetus

Kipinä hukassa


Oisko jollain vinkkiä antaa. Eli 410 ei Anna kipinää.Mittailin et Puolalle tulee virta ja siitä virranjakajalle tulisi kans. Puolanjohtoonkin tulee jatkuva virta, tuota Mietin et pitäskös sen tulla virtalukon ohjaamana? Ajettu toimivana parkkiin ja seis pari kuukautta, nyt ei millään käyntiin. Näkyvillä olevia liittimiä ja johtoja kopistelin ja joitakin uusin. Lueskelin jotain mitä löyty foorumilla mut ei niillä tiedoilla Korjaantunu. Pystyykö tuota virranjakaaa jotenkin testaamaan?
Kiitokset etukäteen!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.01.2019, 19:01
puruluu:n Avatar
puruluu puruluu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 03.02.07
Sijainti: valkeala, Finland.
Viestit: 438
Perusasetus

Katto kärkiväli, on aikas tarkka vehe siitä, tai ainakin mun suikka oli.
__________________
-Kaikki alta 100 tonnimetriset on laskureita, yli olevat on nostureita
-Rantakunnossa se on hyljekkin
-KYM#6
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.01.2019, 19:36
taistelija taistelija ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.12
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 31
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja puruluu Näytä viesti
Katto kärkiväli, on aikas tarkka vehe siitä, tai ainakin mun suikka oli.
Ei vaikutusta ja kipinä testattu joka tulpalla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.01.2019, 06:35
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja taistelija Näytä viesti
Oisko jollain vinkkiä antaa. Eli 410 ei Anna kipinää.Mittailin et Puolalle tulee virta ja siitä virranjakajalle tulisi kans. Puolanjohtoonkin tulee jatkuva virta, tuota Mietin et pitäskös sen tulla virtalukon ohjaamana? Ajettu toimivana parkkiin ja seis pari kuukautta, nyt ei millään käyntiin. Näkyvillä olevia liittimiä ja johtoja kopistelin ja joitakin uusin. Lueskelin jotain mitä löyty foorumilla mut ei niillä tiedoilla Korjaantunu. Pystyykö tuota virranjakaaa jotenkin testaamaan?
Kiitokset etukäteen!
Puola toisinaan temppuilee, testaa uudella. Virtalukon pohja on yksi vakiovikapaikka, aiheuttaa monenlaista harmia.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.01.2019, 19:13
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja taistelija Näytä viesti
Oisko jollain vinkkiä antaa. Eli 410 ei Anna kipinää.Mittailin et Puolalle tulee virta ja siitä virranjakajalle tulisi kans. Puolanjohtoonkin tulee jatkuva virta, tuota Mietin et pitäskös sen tulla virtalukon ohjaamana? Ajettu toimivana parkkiin ja seis pari kuukautta, nyt ei millään käyntiin. Näkyvillä olevia liittimiä ja johtoja kopistelin ja joitakin uusin. Lueskelin jotain mitä löyty foorumilla mut ei niillä tiedoilla Korjaantunu. Pystyykö tuota virranjakaaa jotenkin testaamaan?
Kiitokset etukäteen!
Kyllä mulla on puolan virta ainakin virtalukontakana muutta se tuskin tuota ongelmaa tuottaa, itsellä ajossa pätkii niin jumalattomasti kun suikan ostin niin viaksi paljastu jakajalle tuleva konkan virtajohto tai mikä lie se nyt on mutta sinne kylkeen tuleva liitin oli niin väljä että pääs helumaan, toki tuota kipinättömyyttä voi kärjetkin aiheuttaa,

jakaja sinäänsä idiootti varma että sen pystyy purkamaan ja kasaamaan miltein kukatahansa kun ei siellä ole kun pyöriä, kärjet, väli/aluslevy ja alimpana se keskipako härdelli, eli ei siellä paljon hajoavaa muuta ole kun väljä akseli tai kärje/konkka
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.01.2019, 20:00
taistelija taistelija ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.12
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 31
Perusasetus

Jakaja tosiaan vaikuttaa ehjältä, ne liittimet Oon kahtonut. Toisella puolallakin Oon kokeillut. Pittääpä tarkastaa tuo virtalukon pohja.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.01.2019, 10:29
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja taistelija Näytä viesti
Jakaja tosiaan vaikuttaa ehjältä, ne liittimet Oon kahtonut. Toisella puolallakin Oon kokeillut. Pittääpä tarkastaa tuo virtalukon pohja.
Katsoitko kärjetkin? Ovat aika tarkkoja siitä oikeesta väljyydestä niin kun Laalaa on tuolla aikasemmilla sivuilla sanonut.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.01.2019, 22:29
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Onko kukaan taistellut sj413 mittariston kanssa kun ei bensa eikä lämpömittarit toimi?
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.02.2019, 23:32
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
Onko kukaan taistellut sj413 mittariston kanssa kun ei bensa eikä lämpömittarit toimi?
413 mittaristosta en osaa sanoa, mutta sama vika oli itellä 410 niin viaksi paljastu poikotut lämpömittarin johdot ja bensamittarista oli lankapalanu, eli kattelee yleismittarilla kohon johoista tapahtuuko siellä mitään, jos tapahtuu niin purkaa mittariston ja sen bensamittarin koko viisari härdellin ku ottaa käteen niin siellä näky itellä ainakin katkennut lanka. Sen kolvasin vaan uudelleen nii rupes rokkaa. Toki tämä siis 410
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.02.2019, 11:52
taistelija taistelija ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.12
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 31
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
Katsoitko kärjetkin? Ovat aika tarkkoja siitä oikeesta väljyydestä niin kun Laalaa on tuolla aikasemmilla sivuilla sanonut.
Mikähän se kärkien oikea väljyys on? muuten näyttäs ihan olevan kunnossa,akselissa pientä välystä mutta lienee normaalia nuissa. siinä keskipakohärdellissä oli yks tappi jotenkin haurastunu,mutta tuskin silläkään mitään väliä on...?
jostakin luin että kun puolalta virranjakajan kanteen tulevan johdon päähän laittaa tulpan niin pitäis tulla kipinä, onko näin? Virta siihen tulee mutta ei se kipinää anna.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.02.2019, 12:05
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja taistelija Näytä viesti
Virta siihen tulee mutta ei se kipinää anna.
Ehkä tyhmä kysymys, mutta kai maadoitit tulpan kun testasit?
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.02.2019, 21:59
taistelija taistelija ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.12.12
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 31
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Ehkä tyhmä kysymys, mutta kai maadoitit tulpan kun testasit?
Joo kyllä vain.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 21.04.2019, 07:23
Hessu_Hopo Hessu_Hopo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.06.05
Sijainti: Heinola
Viestit: 282
Perusasetus

SJ410 ja Swift 1,3 kone


Terve!

Tuli pitkästä aikaa hankittua Suzuki SJ410. Hiukan keskenjäänyt projekti.
Autoon on vaihdettu 1,3 Swiht kone. Yksipisteruisku ja jakaja sojottaa rintapeltiin päin. Jousitukseen on tehty SOA alkuperäisillä ohjausvarsilla. Jousitus ja ajettavuus on aivan karmea. Tarkoitus olisi palauttaa jousitus alkuperäiseksi, mutta ongelmana on että koneessa on väärä öljypohja. Siis Swihtin alkuperäinen, mahtuu kyllä olemaan nyt SOA akselin päällä.
Lueskelin pitkää ketjua ja juttua on koneenvaihdoista mutta ei oikein selvinnyt.

Minkä koneen öljypohjalla muutos onnistuisi helpoiten?

Hessu
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 06.02.2019, 08:22
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.247
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja taistelija Näytä viesti
Mikähän se kärkien oikea väljyys on?
Katkojan kärkien väli kannattaa mitata kosketuskulmamittarilla, jolloin 52 astetta +- 2 on kohdllaan. Mutta 0.50mm rakotulkilla on sekin riittävän lähellä toimiakseen suht hyvin.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 09.02.2019, 17:53
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja taistelija Näytä viesti
Mikähän se kärkien oikea väljyys on? muuten näyttäs ihan olevan kunnossa,akselissa pientä välystä mutta lienee normaalia nuissa. siinä keskipakohärdellissä oli yks tappi jotenkin haurastunu,mutta tuskin silläkään mitään väliä on...?
jostakin luin että kun puolalta virranjakajan kanteen tulevan johdon päähän laittaa tulpan niin pitäis tulla kipinä, onko näin? Virta siihen tulee mutta ei se kipinää anna.
Keskipako hrädellin tomintaan en ole perehtynyt itse muuten kun omassa piti jumlatonta säkätystä kierroksilla ja vaikka kuinka sääti strobolla sytkän hieman yli 10ast merkin (vai mikä siellä v-pyörässä on) toimi ja veti tosi hyvin pienelläkin kaasulla mutta aina abaut 100km jälkeen huomasi puutuvan ja strobolla katottuna sytty reippaasti alle 10ast ja taas sai säätää kohilleen kunnes huomas kuumana nakuttavan reippaasti, taas strobo koneen kylkeen kiinni ja sytty reippaasti yli 10ast. Joka kerta kun säädettiin nii moottorin lämpötila 80ast eli ei siitäkään johtunut vaan vasta jakajan purettua huomasin että keskipakokytkin oli aivan ruosteessa ja jumitti auki asentoon, homma ratkesi niin että purin jaakajan atomeiksi ja putsasin keskipakokytkimen ja kasasin + jakajan pohjassa olevat reijät tulppasin hetkeksi ja laitoin moottori öljyä tilkan sinne ja käytin tyjäkäynnillä konetta jonka jälkeen avasin jakajan tulppaukset ja laskin öljyt + kaikki mämmit sieltä ulos. Sen jälkeen vaan rakotulkilla 0.50 lapulla laitoin uudet kärjet kohilleen ja varmistin väljyyden varmaan 3 kertaa ennen kun tulos tyydytti ja laitoin huohottimella olevan virranjakajan kannen ja vedin toisen letkun kannesta putsarin kylkeen ja toisen hytin sisälle.

Näin hävis iteltä kaikki rykimis ja käynnistymis ongelmat + jakajan sirinä ja sytty pysyy nyt asetetussa arvossa, tätä ennen oli vaihdettu kaikki muut sytkä osat uusiin
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 25.02.2019, 01:33
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Kukaan päällystäny vinssin narua kutistesukalla? Itse aattelin sitä kokeilla kun tuossa vakionarussa oli sen verta rispaantunut tuo vakio suoja, paremmim tuntus taipuvan tuommosella sukalla kun vakiolla. Näyttäs 35mm riitävän 10mm narulle kohtuu hyvin ja kokeilin nyt aluksi vaan 35cm pätkää mutta tätähän saa 1m pätkissäkin

__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 07:22 (GMT +2).