Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.04.2018, 04:51
Ahma:n Avatar
Ahma Ahma ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.10.03
Sijainti: Etelä-Savon pääkaupunki
Viestit: 526
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Eihän sitä tollaseen oo tilaa tehdä oikein yhtään mitään. Koko kottero vaihtoon jos ei miellytä.
On tossa tilaa kun kone ja laatikko on runkopalkkien sisällä eikä yhtää palkkilinjan alapuolella. Hiienmoinen runkohässäkkä on vaa rakennettu kaiken sen perän ympärille. Se riittäisi jos 33" sais elämää hyvin koteloon ja kaiken muun kestämään ympärillä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.04.2018, 22:19
karppinen karppinen ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.10.16
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 13
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ahma Näytä viesti
On tossa tilaa kun kone ja laatikko on runkopalkkien sisällä eikä yhtää palkkilinjan alapuolella. Hiienmoinen runkohässäkkä on vaa rakennettu kaiken sen perän ympärille. Se riittäisi jos 33" sais elämää hyvin koteloon ja kaiken muun kestämään ympärillä.
Mulla oli w903 nelari sprinussa 235/85r16 kumit ja kyllä se minusta vaikutti, että kun ois hieman ruosteensyömään rälläkkää näyttänyt, ois 33" kin mahtunut.
Siihen muuten käy edellisen korimallin vetonivel, aika iso hinta ero niillä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.04.2018, 05:16
Leväinen Leväinen ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 10.03.17
Sijainti: Maavesi
Viestit: 26
Perusasetus

Tollainen on nelikko crafterin etujousitus, näytti olevan achleitnerin tyyppikilpi siinä välipalkissa. Voin ottaa parempia kuvia kunhan ehdin vaihtamaan kesärenkaat.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20180414_060731.jpg‎
Views:	369
Size:	150,8 Kt
ID:	84846  
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.04.2018, 09:46
Ahma:n Avatar
Ahma Ahma ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.10.03
Sijainti: Etelä-Savon pääkaupunki
Viestit: 526
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Leväinen Näytä viesti
Tollainen on nelikko crafterin etujousitus, näytti olevan achleitnerin tyyppikilpi siinä välipalkissa. Voin ottaa parempia kuvia kunhan ehdin vaihtamaan kesärenkaat.
Erilainen on toi ku w903. Miusta kova luotto muutenkin ruosteen ympäröimälle autolle tehdä iskarista ylätukivarsi samalla. Mut en ookkaa insinööri ni en tajua
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.04.2018, 09:47
Ahma:n Avatar
Ahma Ahma ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.10.03
Sijainti: Etelä-Savon pääkaupunki
Viestit: 526
Perusasetus

33" muutenkin max mitä haen ja kestävyyttä tekniikalle toimia noitten renkuloiden kaa. Kattoo nyt mitä tässä tekee ton kaa mut yritetty on.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.04.2018, 15:29
karppinen karppinen ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.10.16
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 13
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ahma Näytä viesti
33" muutenkin max mitä haen ja kestävyyttä tekniikalle toimia noitten renkuloiden kaa. Kattoo nyt mitä tässä tekee ton kaa mut yritetty on.
Eteen uusi tupla jousi väsähtäneen tilalle ja kuraläpät sulta on jo varmaan revenneetkin irti ja siitä kohasta moskalla vähän sitä ruosteista nurkkaa sisään ja puskureitten päästä pikku siivut pois niin nehän mahtuu. Taakse mahtu ainakin mulla kun sovitin ilman sen ihmeempää, toki jos kulettas jotain oikeesti painavaa vois ahistaa sielläkin.

Onko sun sprinu alennusvaihteella?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.04.2018, 16:07
Ahma:n Avatar
Ahma Ahma ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.10.03
Sijainti: Etelä-Savon pääkaupunki
Viestit: 526
Perusasetus

Edessä ei oo väsähtäny jousi eikä jousen päät ole haljenneet. Eli yksinkertaisesti mummoankan perua oleva jousitus ei ole tätä päivää eikä sprintterin voimansiirto kestä 33" pyöriä millään muulla maa-aineksella kuin asfaltilla. Ei mopolla mahdottomia ja nuo 245/75/ on jo nyt liikaa karkeakuvioisena. Kuraläpät pitää kuorma-autossa olla ja nyt on jo muokattu et mahtuu nää renkaat pyörimään ni jos ja jos seuraavaksi voimansiirron päivitys ja renkaille lisää tilaa. Alennusvaihteet löytyy juu mut kyllä tuo 240mm kytkin on yks vitsi tälläsessä ja lisättynä kaksoismassakeksintöön ni paljon ois muutettava jos alkaa tapahtumaan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.04.2018, 18:16
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ahma Näytä viesti
Erilainen on toi ku w903. Miusta kova luotto muutenkin ruosteen ympäröimälle autolle tehdä iskarista ylätukivarsi samalla. Mut en ookkaa insinööri ni en tajua
Niin siis eiköhän se ole ihan normaali McPherson- tyyppinen ratkaisu mikä on suurimmassa osassa erillisjousitetuissa eurovehkeissä melkein kokoluokasta riippumatta.

Osassa on päällekkäiset kolmiovarret, ja jenkkivehkeissä vähän useamminkin.. jos minulta kysytään niin on paljon parempi, mut toi mäkperssoni vaan on halpa ja yksinkertainen.. miksikhän sitä siis käytetään.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.04.2018, 18:23
Ahma:n Avatar
Ahma Ahma ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.10.03
Sijainti: Etelä-Savon pääkaupunki
Viestit: 526
Perusasetus

Sprinterissä on alapuolella kolmiotukivarsi ja yläpuolella iskunvaimennin hoitaa yläpuolisen tukivarsiuden. Jos metässä tulee kova isku tai iskarin ikä täyteen ja vaikka mäntäputki menee poikki yläpäästä ni kusessa ollaan. Et kova luotto iskariin sakemanni Insinöörillä. Et ei ole normaali mcpherson
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.04.2018, 18:31
Ahma:n Avatar
Ahma Ahma ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.10.03
Sijainti: Etelä-Savon pääkaupunki
Viestit: 526
Perusasetus

Sprinter etutuennan yläratkaisu.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20180413_080702.jpg‎
Views:	257
Size:	91,1 Kt
ID:	84927  
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.04.2018, 18:33
Ahma:n Avatar
Ahma Ahma ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.10.03
Sijainti: Etelä-Savon pääkaupunki
Viestit: 526
Perusasetus

Sprinter etutuennan yläratkaisu. Samalla näkyykin tuo pohjauskumin raju sisäänjousto vara. Sellanen 3/5cm ku on jo kulunut viistosti iskujen voimasta.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.04.2018, 18:27
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Sprinterissä on sentään jousi muualla ettei oo kaikki kuormat sen ruosteisen pellin ympärillä.
Joskun kävi Corollan kans, auto kävi katsastuksessa ja emäntä sanoi seuraavalla viikolla että kuulostaa kuin joku pyrkis konepellin läpi, eoi siinä muuta kuin tutkimaan niin iskaritorni oli ruostunut käytännössä poikki kokonaan ainut mistä oli kiinni oli etusiiven alta kun ruostesuojaus oli voimissaan siellä. no eihän sitä kaikkea voi huomata edes katsastuksessa. Toki kyseessä on vähän kevyempi kulkuneuvo...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Teräksen kestävyys Diskokaveri Tekniikka & Jutustelu 41 01.12.2015 15:36
HJ60 kestävyys ss125 Tekniikka & Jutustelu 16 20.12.2006 22:04
2L-T:n kestävyys? Setä Tekniikka & Jutustelu 7 19.03.2005 21:27
Koneen kestävyys? BlackJack Vuosimallit 1984-1996 8 04.07.2004 20:32
Akselin kestävyys kumilusmu Tekniikka & Jutustelu 21 06.11.2003 22:21


Sivu luotu: 13:04 (GMT +2).