Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.04.2018, 23:01
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ahma Näytä viesti
Okei Pitää tutkia huomenissa tää vaihtoehto.
Eihän sitä tollaseen oo tilaa tehdä oikein yhtään mitään. Koko kottero vaihtoon jos ei miellytä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.04.2018, 04:51
Ahma:n Avatar
Ahma Ahma ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.10.03
Sijainti: Etelä-Savon pääkaupunki
Viestit: 526
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Eihän sitä tollaseen oo tilaa tehdä oikein yhtään mitään. Koko kottero vaihtoon jos ei miellytä.
On tossa tilaa kun kone ja laatikko on runkopalkkien sisällä eikä yhtää palkkilinjan alapuolella. Hiienmoinen runkohässäkkä on vaa rakennettu kaiken sen perän ympärille. Se riittäisi jos 33" sais elämää hyvin koteloon ja kaiken muun kestämään ympärillä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.04.2018, 22:19
karppinen karppinen ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.10.16
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 13
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ahma Näytä viesti
On tossa tilaa kun kone ja laatikko on runkopalkkien sisällä eikä yhtää palkkilinjan alapuolella. Hiienmoinen runkohässäkkä on vaa rakennettu kaiken sen perän ympärille. Se riittäisi jos 33" sais elämää hyvin koteloon ja kaiken muun kestämään ympärillä.
Mulla oli w903 nelari sprinussa 235/85r16 kumit ja kyllä se minusta vaikutti, että kun ois hieman ruosteensyömään rälläkkää näyttänyt, ois 33" kin mahtunut.
Siihen muuten käy edellisen korimallin vetonivel, aika iso hinta ero niillä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.04.2018, 05:16
Leväinen Leväinen ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 10.03.17
Sijainti: Maavesi
Viestit: 26
Perusasetus

Tollainen on nelikko crafterin etujousitus, näytti olevan achleitnerin tyyppikilpi siinä välipalkissa. Voin ottaa parempia kuvia kunhan ehdin vaihtamaan kesärenkaat.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20180414_060731.jpg‎
Views:	369
Size:	150,8 Kt
ID:	84846  
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.04.2018, 09:46
Ahma:n Avatar
Ahma Ahma ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.10.03
Sijainti: Etelä-Savon pääkaupunki
Viestit: 526
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Leväinen Näytä viesti
Tollainen on nelikko crafterin etujousitus, näytti olevan achleitnerin tyyppikilpi siinä välipalkissa. Voin ottaa parempia kuvia kunhan ehdin vaihtamaan kesärenkaat.
Erilainen on toi ku w903. Miusta kova luotto muutenkin ruosteen ympäröimälle autolle tehdä iskarista ylätukivarsi samalla. Mut en ookkaa insinööri ni en tajua
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.04.2018, 09:47
Ahma:n Avatar
Ahma Ahma ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.10.03
Sijainti: Etelä-Savon pääkaupunki
Viestit: 526
Perusasetus

33" muutenkin max mitä haen ja kestävyyttä tekniikalle toimia noitten renkuloiden kaa. Kattoo nyt mitä tässä tekee ton kaa mut yritetty on.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.04.2018, 15:29
karppinen karppinen ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.10.16
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 13
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ahma Näytä viesti
33" muutenkin max mitä haen ja kestävyyttä tekniikalle toimia noitten renkuloiden kaa. Kattoo nyt mitä tässä tekee ton kaa mut yritetty on.
Eteen uusi tupla jousi väsähtäneen tilalle ja kuraläpät sulta on jo varmaan revenneetkin irti ja siitä kohasta moskalla vähän sitä ruosteista nurkkaa sisään ja puskureitten päästä pikku siivut pois niin nehän mahtuu. Taakse mahtu ainakin mulla kun sovitin ilman sen ihmeempää, toki jos kulettas jotain oikeesti painavaa vois ahistaa sielläkin.

Onko sun sprinu alennusvaihteella?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.04.2018, 18:16
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ahma Näytä viesti
Erilainen on toi ku w903. Miusta kova luotto muutenkin ruosteen ympäröimälle autolle tehdä iskarista ylätukivarsi samalla. Mut en ookkaa insinööri ni en tajua
Niin siis eiköhän se ole ihan normaali McPherson- tyyppinen ratkaisu mikä on suurimmassa osassa erillisjousitetuissa eurovehkeissä melkein kokoluokasta riippumatta.

Osassa on päällekkäiset kolmiovarret, ja jenkkivehkeissä vähän useamminkin.. jos minulta kysytään niin on paljon parempi, mut toi mäkperssoni vaan on halpa ja yksinkertainen.. miksikhän sitä siis käytetään.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.04.2018, 18:23
Ahma:n Avatar
Ahma Ahma ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.10.03
Sijainti: Etelä-Savon pääkaupunki
Viestit: 526
Perusasetus

Sprinterissä on alapuolella kolmiotukivarsi ja yläpuolella iskunvaimennin hoitaa yläpuolisen tukivarsiuden. Jos metässä tulee kova isku tai iskarin ikä täyteen ja vaikka mäntäputki menee poikki yläpäästä ni kusessa ollaan. Et kova luotto iskariin sakemanni Insinöörillä. Et ei ole normaali mcpherson
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.04.2018, 18:27
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Sprinterissä on sentään jousi muualla ettei oo kaikki kuormat sen ruosteisen pellin ympärillä.
Joskun kävi Corollan kans, auto kävi katsastuksessa ja emäntä sanoi seuraavalla viikolla että kuulostaa kuin joku pyrkis konepellin läpi, eoi siinä muuta kuin tutkimaan niin iskaritorni oli ruostunut käytännössä poikki kokonaan ainut mistä oli kiinni oli etusiiven alta kun ruostesuojaus oli voimissaan siellä. no eihän sitä kaikkea voi huomata edes katsastuksessa. Toki kyseessä on vähän kevyempi kulkuneuvo...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.04.2018, 05:05
Ahma:n Avatar
Ahma Ahma ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.10.03
Sijainti: Etelä-Savon pääkaupunki
Viestit: 526
Perusasetus

Tää kaveri on kuulemma eka vai ainut? näitten sprinttereiden rakentaja Islannissa. http://rallypalli.is/ Siinä vähä osviittaa et dana 60 mahtuu olee ja no 44" pyörimään muokattuna. Ihmetyttää et nelikko viton automaatin laittaa alkuperäsen tilalle? Miteköhän se sit parantu? Tämä ei tietenkään riitä trafille vertailukohteeksi kun ei oo Saksassa tehty mutta sitä en saanu selville kumpi tai kuka näitä tekee mersulla ylipäätään? Iglhault ei tee w903 versioon muokkaukset ni lie sit se oberaigner mut eiks linjastosta tuu suoraan ku vajaavetosia?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 13.04.2018, 07:18
Leväinen Leväinen ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 10.03.17
Sijainti: Maavesi
Viestit: 26
Perusasetus

Minusta achleitner tekee nykyään myös sprittereitä.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 13.04.2018, 08:32
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ahma Näytä viesti
Tää kaveri on kuulemma eka vai ainut? näitten sprinttereiden rakentaja Islannissa. http://rallypalli.is/ Siinä vähä osviittaa et dana 60 mahtuu olee ja no 44" pyörimään muokattuna. Ihmetyttää et nelikko viton automaatin laittaa alkuperäsen tilalle? Miteköhän se sit parantu? Tämä ei tietenkään riitä trafille vertailukohteeksi kun ei oo Saksassa tehty mutta sitä en saanu selville kumpi tai kuka näitä tekee mersulla ylipäätään? Iglhault ei tee w903 versioon muokkaukset ni lie sit se oberaigner mut eiks linjastosta tuu suoraan ku vajaavetosia?
Siitä työkalut tulevaan taksisirkukseen ja heittämään tarjousta koulukyydeistä jotka kulkee myös talvella...

__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 13.04.2018, 19:23
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Kattelin tuossa w906 korisen mersun eturipustuksia kun sitä laakerin vaihtoa suunnittelin, niin kyllä siinä aika seppä saa olla joka tuollaiseen loihtii toimivan erillisjousituksen. Tuollainen Islannin poikien tyyliin varmaan toteuttamis kelpoisin ratkaisu. Mutta miten kevyt kuormureissa meni nuo korotukset paljonko saa olla? Oliko renkailla samat kuin maastureissa? Mikä koko tuollaisessa 4wd Sprinterissä on?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 13.04.2018, 19:45
Ahma:n Avatar
Ahma Ahma ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.10.03
Sijainti: Etelä-Savon pääkaupunki
Viestit: 526
Perusasetus

Mulla on 225/75/16 alunperin et nyt on 245/75/16 antares in deep digger ja pito on varmasti liikaa voimasiirolle. Pitää vaa istua alas ja miettiä tarkkaan et lopettaako tarpeeksi ajoissa haaveilun maastokelpoisesta sprintteristä. Jännä et mersun insinöörit omaa erilaisen ajattelumaailman mut toisaalta insinöörit tiedetään.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 13.04.2018, 19:59
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ahma Näytä viesti
Mulla on 225/75/16 alunperin et nyt on 245/75/16 antares in deep digger ja pito on varmasti liikaa voimasiirolle. Pitää vaa istua alas ja miettiä tarkkaan et lopettaako tarpeeksi ajoissa haaveilun maastokelpoisesta sprintteristä. Jännä et mersun insinöörit omaa erilaisen ajattelumaailman mut toisaalta insinöörit tiedetään.
Ni mikä tuosa ny nii huonnoo o?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 13.04.2018, 20:20
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Kyllä se varmaan joskun ennen olisi ol,utvarmaan helpompaa. Joskus haaveilin Dodgen ramista niin oli joku linkki muistaakseni jotain 40" oli rengaskoko ja leimattuna... ja muutenkin korkeutta oli sopivasti. Olikohan nykyään samat säännöt kuormaautoilla kuin kevyemmällä kalustolla eli paljoa suurenneta sprinterissä jos ei ole johonkin sheikeille tyypitetty jollain isommalla koolla kuin täällä. Jos ei tarvis kilpien väliin tehdä niin, Koko alusta jostain chevystä dodgesta tai foordista. Pääsis vähän Islannin poikien viitoittamalle tielle
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Teräksen kestävyys Diskokaveri Tekniikka & Jutustelu 41 01.12.2015 15:36
HJ60 kestävyys ss125 Tekniikka & Jutustelu 16 20.12.2006 22:04
2L-T:n kestävyys? Setä Tekniikka & Jutustelu 7 19.03.2005 21:27
Koneen kestävyys? BlackJack Vuosimallit 1984-1996 8 04.07.2004 20:32
Akselin kestävyys kumilusmu Tekniikka & Jutustelu 21 06.11.2003 22:21


Sivu luotu: 03:36 (GMT +2).