![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Nii no elämäntyö tullu tehtyä scanian ratin takana josta olen kateellinen volvo miehille edelleen. Mutta sprintteristä voi tehdä maastokelpoisemman kunhan ois joku joka antaisi neuvoa ilman vittuilua, koska en itse tiedä. Jäykäksi etuperää ei saa kun se on maailman paras ratkaisu trafin mielestä. Silveradossa tässä uudenkarheassa mallissa on retkuperä edessä mutta yhtää mitää en siitä tiedä. Muita en tiedä olevan ku et jenkeissä tekevät dana 60 niitä ja loppuu dollarit tililtä jos sellasen sais. Myös trafi varmaan ampuis alas koko idean ku sellasta ei löydy mistää kirjasta. Eli yksinkertaisesti: onko missään kevyt k-a luokassa etuperää erillisjousitettuna muulla kuin chevyllä? Ja kestävyys tietoa myös kaipaan?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
No kelpaisko vaikka Ford Raptor? Joustoja löytyy melko hyvin ja luulisin että kestää Sprinter-käytössä.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Okei Pitää tutkia huomenissa tää vaihtoehto. Oli hiie hölömöö ruveta ees tekee sprintteristä maasto matkailuautoo mut tehty on ja tekniikkamurheet pitäs selättää trafin ohjeiden mukaan. Mitää suon yli/mönkimis peliä en tee mut karjalassa (venäjän puolella) pitäs pystyä kulkee kuten aikoinaan maastureilla sotatanteteita käytiin läpi.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Eihän sitä tollaseen oo tilaa tehdä oikein yhtään mitään. Koko kottero vaihtoon jos ei miellytä.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
On tossa tilaa kun kone ja laatikko on runkopalkkien sisällä eikä yhtää palkkilinjan alapuolella. Hiienmoinen runkohässäkkä on vaa rakennettu kaiken sen perän ympärille. Se riittäisi jos 33" sais elämää hyvin koteloon ja kaiken muun kestämään ympärillä.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Siihen muuten käy edellisen korimallin vetonivel, aika iso hinta ero niillä |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tollainen on nelikko crafterin etujousitus, näytti olevan achleitnerin tyyppikilpi siinä välipalkissa. Voin ottaa parempia kuvia kunhan ehdin vaihtamaan kesärenkaat.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tää kaveri on kuulemma eka vai ainut? näitten sprinttereiden rakentaja Islannissa. http://rallypalli.is/ Siinä vähä osviittaa et dana 60 mahtuu olee ja no 44" pyörimään muokattuna. Ihmetyttää et nelikko viton automaatin laittaa alkuperäsen tilalle? Miteköhän se sit parantu? Tämä ei tietenkään riitä trafille vertailukohteeksi kun ei oo Saksassa tehty mutta sitä en saanu selville kumpi tai kuka näitä tekee mersulla ylipäätään? Iglhault ei tee w903 versioon muokkaukset ni lie sit se oberaigner mut eiks linjastosta tuu suoraan ku vajaavetosia?
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Minusta achleitner tekee nykyään myös sprittereitä.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]()
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Kattelin tuossa w906 korisen mersun eturipustuksia kun sitä laakerin vaihtoa suunnittelin, niin kyllä siinä aika seppä saa olla joka tuollaiseen loihtii toimivan erillisjousituksen. Tuollainen Islannin poikien tyyliin varmaan toteuttamis kelpoisin ratkaisu. Mutta miten kevyt kuormureissa meni nuo korotukset paljonko saa olla? Oliko renkailla samat kuin maastureissa? Mikä koko tuollaisessa 4wd Sprinterissä on?
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Miten muuten tuossa uudessa volkkarin crafterissa on toteutettu etupää? Jossain keskustelussa oli kuvia ja näytti että olis ajettu muuallakin kuin tiellä...eiks nää pitäis olla mersun kans samaa sukua? Saisko sieltä ideaa? Mut tuskin sitä suomessa saa leimattua
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Vanhaa mallia T1/TN on tehty jäykällä akselilla Saksassa ja edelleen löytyy niitä myynnissä siellä. Tässä maassa et pysty sitä tekee ku akselimassat ja akselileveys menee mehtään. Tätä ei voi käsittää et mite tää on tässä EU yhteisössä mahdollista. Joten ainut vaihtoehto on retku etuperä sprintteriin ku iglhault ja oberaigner ovat tehny vanhempaan ja uudempaan malliin vaikka ja mitä. Laitoin heillekin viestiä et oisko jonnekkin tehty jäykkä akselista ni ei oo ei. Islannin tekeleet eivät luonnollisesti käy tänne vertailukohteiksi. Trafi ei hyväksy mitää,mistää,millonkaa ni vitsit on vähissä.
Viimeksi muokannut Ahma : 12.04.2018 20:16 |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Erillisjousitus se on päivän sana. En oo kattonu uusien näitten ratkaisuja mut esim. mantra 4x4 on myös sprinter ja oikein military malli. Onnee heille!
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Hyvinhän nuo murrokset ja muut voimansiirron komponentit kestää esim. Ducatoissa ja Boxereissa ja Jumppereissa ym. mitä näitä etuvetosia onkaan. Meillä tais firmalla useempi iso Dukato laukata jonku 600tkm ennenku kori oli niin rapea, ettei kannattanu enää laitella leimalle. Murroksia tai vetareita en muista menneen ikinä. Pyöränlaakereita varmaan 300tkm välein. Vaihteistoihin vaihtelin uusia syncroja tasasin väliajoin...
Pitäskö semmosesta ottaa sitten etutolpat mersuun ja etuperäksi jostain joku mannelavetin takaperä ASD:llä? |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Chevyn suburban pick up 88-99 on ifs etuakseli. Kohtuu vankaa tekoa eikä ihan helpolla hajoa,etuperä melkein dana 60luokkaa. Voin ottaa kuvia ja mittoja joa tarviaa ku noita pihasta jokunen löytyy.
|
#17
|
|||
|
|||
![]()
Onko sprinterissä samanlainen jousitus nelivedossa vajaavetoisessa? Crafterissa on muutettu keulan juositusta kun se on rakennettu achleitnerillä nelivetoiseksi. Sitä en tiedä mitä on muutettu kun en ole koskaan nähnyt 2 veto crafterin jousitusta. En ymmärrä niin paljoa auton tekniikasta että pystyisin sanomaan millainen jousitus crafterissa on, mutta voin huomenna ottaa kuvan auton alta niin joku viisaampi osaa varmasti kertoa. Työmaalla kävi yksi neliveto sprintteri jokunen viikko sitten ja ohi kävellessä ainakin näytti etujousitus erinlaiselle kuin crafterissa.
|
#18
|
||||
|
||||
![]()
Jos vaan viitti ni laita vaikka viestillä sit lisätietoja.
|
#19
|
||||
|
||||
![]()
Näin on. Näissä vehkeissä ei oo tosin vetolaitteita keulilla, mut hienosti nielee töyssyt: https://youtu.be/8D94uZPKQcA?t=4m47s
Ja jos eniten jäykkäakselisen erillisjousituksen haluu niin jostain 80/90-luvun Fordista, guugleen: Ford Twin Traction Beam setup (TTB) ![]() Viimeksi muokannut -MaTTi- : 12.04.2018 22:58 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Teräksen kestävyys | Diskokaveri | Tekniikka & Jutustelu | 41 | 01.12.2015 15:36 |
HJ60 kestävyys | ss125 | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 20.12.2006 22:04 |
2L-T:n kestävyys? | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 19.03.2005 21:27 |
Koneen kestävyys? | BlackJack | Vuosimallit 1984-1996 | 8 | 04.07.2004 20:32 |
Akselin kestävyys | kumilusmu | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 06.11.2003 22:21 |