![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mahtaiskohan Terranon kohdalla perusteluksi riittää saman ikäinen Patrol, joka on jäykällä etuakselilla?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Omasta kokemuksesta poikkeusluvan hakemisessa voin todeta, että pelkkää harrastusajoa varten ei kannata edes yrittää hakea, jos on jokin työperustainen tarve muutokselle niin silloin on jotain mahdollisuuksia, tosin todella työläs prosessi sekin. Rengaskoon muutos oli itsellä kyseessä v.2016-2017.
Viimeksi muokannut Mekanismi : 30.03.2018 20:38 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja onko mikään hakemus menny joskus harrasteperustein läpi? |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Itse hain 2002 tai 3 muutosta hj alle 35" renkaille niin ainut syy millä sai oli työkäyttö. Näin kertoi silloisen AKEn virkamies kun soitti perään, syy soittoon oli se kun rengas leveydeksi olin laittanut 14.5" leveän. Niin kaveri soitti että haettu on liian leveä riittääkö 12.5"? Ja sillä tuli paperit silloinen kustannus oli 320€ nyt muistaakseni 380€ myös hylätyllä päätöksellä on sama hinta. Toki voihan muutoksen haku olla helpottunut
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Taitaa olla ainakin rengasmuutosten yms. vastaavien osalta aikalailla mahdottomuus saada Trafista poikkeuslupaa. Se harrastustoiminta kun ilmeisesti Trafin silmissä tekee hommasta ainakin tuhat kertaa vaarallisempaa kuin jos poikkeuslupaa haetaan työperusteisesti.
Mitä lie Trafissa pelkäävät, varmaan että teinit alkaisi lähettää hakemuksia että bemareihin voisi ruuvata 38" boggerit alle? ![]() Mun mielestä toi koko poikkeuslupahakemusprosessi on yksi helvetin iso vitsi, koska pääosin vain työperusteisena saa muutokset läpi, ja silloinkin äärimmäisen rajoitetusti. Jos esim. ajattelee että vaihtaisi harrastajana autoon alle pykälää järeämmät akselit isompine jarruineen niin silti ei taatusti menisi vaikkapa 33" (suurin pykälien rajoissa) -> 35" läpi. Jos taas haet työperusteisesti vastaavaan autoon ihan orkkisakseleilla ja jarruina, niin vaikkapa metsäkonekorjaaja voi ja todennäköisesti saakin sen 33" -> 35" muutoksen läpi. Mutta auta armias kun auto myydään tai sen työkäyttö loppuu, niin Trafin silmissä se 35" rengas onkin taas kuolemanvaarallinen ja uhkaa tuhota koko Suomen valtion kertalaakista, joten se poikkeuslupa on peruttava välittömästi. Ihan täyttä paskaa koko homma ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Koitappa Heikki hoitaa lääkitys kuntoon jotta tämä terraano lukkiuma menee ohi. Tai lähetä minulle se 380e vai minkä lupa maksaa, ja tietenkin lupahakemus.
Kun viimeksi puhuttiin niin eikö tämä ole aiheuttanut jo ihan riittävästi harmia, vieläkin hymyilyttää kun muistelen kaikkia niitä ilon hetkiä joita heti alkuun pääsit tämän kanssa kokemaan👌 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nyt kiinnosta tuo poikkeuslupaprosessi yleisesti. Nyt tulleiden kommenttien perusteella Trafi vaikuttaa erittäin harrasteautovastaiselta. Olis kiinnostavaa tietää onko mikään hakemus mennyt läpi harrastepohjalta? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan hilux/4runner risukeulan korotuspalat | Ryyppyde | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 15.01.2014 07:54 |
Miten ja missä saa gen1 pätkä pajeron muutoskatsastettua huoltoautoksi?? Onnistuuko?? | korbimotors | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 23.12.2012 12:53 |
Risukeulan porttaali | tikpe | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 18.07.2007 12:56 |
Risukeulan korjuuta | JiiPee | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 31.03.2006 20:13 |
Mitkä renkaat saan muutoskatsastettua sj 410:iin | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.11.2005 21:07 |