Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.08.2017, 12:48
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Eikö se todellinen ennakko, esim hanhenkaulalla katsottuna pitäs olla 22-24ast eykk?

Myöhässä oleva ennakko ei tee muuta kuin savua ja hukkalämpöä.

EDIT: Minkä ikäiseen pumppuun tuo 7mm muutos on tehty?
Niissäkin kun on nokka-akselissa eroja. Uudemmissa on jyrkempi nokka ja siten nopeampi ruiskutus ---> terävämpi käyntiääni ja parempi huipputeho.

Ite teetin aikoinaan pumpun nimenomaan vanhemman mallin nokalla niin käyntiääni pysyi ihan normaalina.


Viimeksi muokannut Mika_T : 06.08.2017 13:00
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.08.2017, 20:04
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Eikö se todellinen ennakko, esim hanhenkaulalla katsottuna pitäs olla 22-24ast eykk?

Myöhässä oleva ennakko ei tee muuta kuin savua ja hukkalämpöä.

EDIT: Minkä ikäiseen pumppuun tuo 7mm muutos on tehty?
Niissäkin kun on nokka-akselissa eroja. Uudemmissa on jyrkempi nokka ja siten nopeampi ruiskutus ---> terävämpi käyntiääni ja parempi huipputeho.

Ite teetin aikoinaan pumpun nimenomaan vanhemman mallin nokalla niin käyntiääni pysyi ihan normaalina.
Kyllä se vika oli välijäähdyttimessä. Se ahdisti ihan liikaa, ilman sitä nousi ahdot ihan erilailla. Kunnolla en tosin vielä voinut testata, kun letku/putkihässäkkä oli vähän kötöstetty kasaan. Yksi letku pullahtikin irti koeajolla. Mutta ero aiempaan oli todella huomattava ja pakopaineetki pysyi paremmin kurissa. Tuo välijäähdytin on varmasti aiheuttanut viivettä aiemmallakin turbolla. Laitoin juuri tilaukseen paremman mallisen.

Ajoituskin oli hieman myöhässä, mutta sen korjaaminen ei juurikaan vaikuttanut heräämiseen. Tein nyt paremman työkalun sen säätämiseen 11mm poranterästä. Aiempi oli vähän väljä ja aiheutti virhettä.
Pumppu on ilmeisesti -96 vuotisesta ja on jyrkemmällä nokalla. Pumpun tekijä on kääntäny merkin niin, että se näyttää todellisen ennakon ja sanoi että sopiva kohta on 18-19 eykk.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.08.2017, 20:48
vuorimies:n Avatar
vuorimies vuorimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.15
Sijainti: Pieksämäki, Finland
Viestit: 405
Perusasetus

Olisko ideoita mikä RAL-värikoodi vastais eniten mesen 6880 agave greeniä? Jos maalais geen teollisuus polyuretaanilla..
__________________
@merc80s_benz
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.08.2017, 11:15
vuorimies:n Avatar
vuorimies vuorimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.15
Sijainti: Pieksämäki, Finland
Viestit: 405
Perusasetus

Tilasin normadurit RAL6017 sävyllä, saa kelvata. Laitan 65hs pohjaan sekä sisätilat ja 90hs pintaan
__________________
@merc80s_benz
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.08.2017, 07:41
Jyki:n Avatar
Jyki Jyki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.04.04
Sijainti: Lintuvaara, Espoo, Finland.
Viestit: 181
Perusasetus

Etuperä jurnuttaa


Rupesi kuulumaan ylimääräisiä ääniä etuperästä. Ja ei kun tutkimaan..
Keulan kun nostaa ilmaan ja tuppaa vaihteen päälle ja etulukko tietenkin auki. Kun pysäyttää pyörivän apparinpuolen pyörän, niin ei kuulu mitään ylimääräistä. Mutta kun pysäyttää kuskin puolen pyörän niin kuuluu rohinaa tasauspyörästöstä.
Ja perä auki, poskilaakerit suhteellisen siistit (ajettu 340tkm). Tasauspyörästön isot +pikkurattaat ovat ehjät ja normaaleilla välyksillä.
Taitaa enään vaihtoehtona olla poskirattaiden shimmiprikat.
Niitä sitten löytyy useampaa paksuutta. Mikrometrillä mitattuna vanhat shimmit oli
1,46-1,47mm. Liitteenä lista saatavilla olevista shimmeistä. Tilasin noi 1,5mm.


Tuleeko arvon harrastajilta jotain muita ehdotuksia tähän problemaan?

-Jyki
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	W463 etutasauspyörästö.PNG‎
Views:	173
Size:	190,3 Kt
ID:	80429  
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.08.2017, 19:53
PutKari PutKari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.08
Sijainti: Kemijärvi
Viestit: 748
Perusasetus

Tuleeko arvon harrastajilta jotain muita ehdotuksia tähän problemaan?

-Jyki[/QUOTE]

Tulee tee nii kui mie ja laita Gee piste kiertoon
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.08.2017, 09:40
Jartzi Jartzi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.12.15
Sijainti: Metäs
Viestit: 27
Perusasetus

Hakusessa olisi taka-akseli w460 malliin. Pelkkä tasauspyörästön tyhjä kotelo ja vetoakselin pään yksi rataskin käy.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.08.2017, 18:45
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Kyllä se vika oli välijäähdyttimessä. Se ahdisti ihan liikaa, ilman sitä nousi ahdot ihan erilailla. Kunnolla en tosin vielä voinut testata, kun letku/putkihässäkkä oli vähän kötöstetty kasaan. Yksi letku pullahtikin irti koeajolla. Mutta ero aiempaan oli todella huomattava ja pakopaineetki pysyi paremmin kurissa. Tuo välijäähdytin on varmasti aiheuttanut viivettä aiemmallakin turbolla. Laitoin juuri tilaukseen paremman mallisen.

Ajoituskin oli hieman myöhässä, mutta sen korjaaminen ei juurikaan vaikuttanut heräämiseen. Tein nyt paremman työkalun sen säätämiseen 11mm poranterästä. Aiempi oli vähän väljä ja aiheutti virhettä.
Pumppu on ilmeisesti -96 vuotisesta ja on jyrkemmällä nokalla. Pumpun tekijä on kääntäny merkin niin, että se näyttää todellisen ennakon ja sanoi että sopiva kohta on 18-19 eykk.
Nyt mese liikkuu taas. Kävi pikku moka tuon uuden välijäähyn kanssa. Lähdin testaamaan ja kiihdyttäessä katsoin tietä enkä niinkään mittareita. Ahtopaine pääsi sitten nousemaan jonnekki yli 2 bar ja kannentiiviste oli sitten entinen. Nyt on uusi tiiviste ja auto pelaa, tosin pientä laittoa on vielä. Nyt maksimipaineet n
1,5 bar ja pakopainemittari liikkuu aikalailla samaa tahtia kuin ahto. Aiempi iv-kanavien ja puruletkujen yhdistelmästä kyhätty ilmanotto/suodatinhässäkkä ahdistaa. Nyt on toistaiseksi pelkästään vapaavirtaussuodatin suoraan turbossa. Se ei ole oikein hyvä ratkaisu pidemmän päälle, joten täytyy siihen kehittää jotain. Ehkä joku kotelo vaparisuodattimelle ja 4" putki oikeasta lokarista läpi katolle. Tai jotain...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.08.2017, 18:16
jmtillo jmtillo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.12.08
Sijainti: Joensuu
Viestit: 71
Perusasetus

Huoltotoimet jatkuu... katsuri huomasi että takajousen pohjaanlyöntikumi oli revennyt irti. Ensimmäinen kysymys on saako noita jostain vai rakennanko itse? Toinen kysymys. Jousi oli näemmä kolmessa osassa, nyt olisi ihana tekosyy pistää alustaa uusiksi, jos ei jostain takajousia sattuisi saamaan näppärästi. Mitä alustasarjoja olette laitelleet?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.08.2017, 18:52
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

http://www.g-manufaktur.de/shop/index.php?cPath=2_21_63

Tuolta mm on tullut tilattua...ja Lipposelta Offroadtarvikkeesta
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.08.2017, 21:00
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmtillo Näytä viesti
Huoltotoimet jatkuu... katsuri huomasi että takajousen pohjaanlyöntikumi oli revennyt irti. Ensimmäinen kysymys on saako noita jostain vai rakennanko itse? Toinen kysymys. Jousi oli näemmä kolmessa osassa, nyt olisi ihana tekosyy pistää alustaa uusiksi, jos ei jostain takajousia sattuisi saamaan näppärästi. Mitä alustasarjoja olette laitelleet?


Mulla voi olla yks yksinäinen pitkän W463 takajousi tallessa, samasta syystä kun oli toinen poikki kahesta kohtaa.

Laita yv jos tarvetta, ei maksa kuin noudon / lähetyksen vaivat.
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.08.2017, 23:29
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmtillo Näytä viesti
Huoltotoimet jatkuu... katsuri huomasi että takajousen pohjaanlyöntikumi oli revennyt irti. Ensimmäinen kysymys on saako noita jostain vai rakennanko itse? Toinen kysymys. Jousi oli näemmä kolmessa osassa, nyt olisi ihana tekosyy pistää alustaa uusiksi, jos ei jostain takajousia sattuisi saamaan näppärästi. Mitä alustasarjoja olette laitelleet?
Ostin joskus pitkään W460:n uudet takajouset. Ne ei ollu riittävän jäykät mulle kun oli 33" renkaat ja reilusti tavaraa kyydissä. Ne on muistaakseni mulla vielä jossain tallessa ja voin myydä 50 eurolla. Mitoituksen puolesta ne pitäis käsittääkseni sopia uudempaanki, mutta kantavuudesta en osaa sanoa, uudet on kuitenki jonkin verran painavampia.
Mulla on nykyisessä W463:ssa dobinssonin sarja. Aavistuksen pintakova, mutta toisaalta voi huoletta ajaa reilumpiinki kuoppiin ilman pelkoa pohjaamisesta ja mahtuu 35x12,5 renkaat alle.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.09.2017, 20:57
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Ikuisuusprojektiksi venynyt takapuskuri on jo lähes valmis. Vinssiki on, vielä kun posti sais toimitettua narun niin voi ajaa reilummin jumiin. Vasemman reunan aukkoihin tulee sumari ja pakkivalo.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20170908_133036.jpg‎
Views:	332
Size:	136,0 Kt
ID:	80980   Click image for larger version

Name:	IMG_20170908_133028.jpg‎
Views:	383
Size:	145,1 Kt
ID:	80981  
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 23.09.2017, 16:30
jmtillo jmtillo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.12.08
Sijainti: Joensuu
Viestit: 71
Perusasetus

Hyvin menee remontit. Vaihtelin eteen jarrulevyt ja palat, taaksen jousen (kiitos Pee!) Mutta, abs merkkivalo syttyi. Hätäpäissäni arvelin että anturivikaa ja hommasin eteen molemmat anturin, käytettynä. Vaan eipä auttanu. Nyt kun abs-katkaisemesta ottaa absit pois, merkkivalo sammuu?? Toinen askare on se keskilukko, ei kytke, ei. Rupesin aukomaan siitä jakolaatikon kylestä sitä kytkentälaatikkoa, mutta se rupesi valamaan öljyjä pihalle. Kuuluulohan tehdä niin?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	656AC674-B020-477A-BEB4-2BA6A631D974.jpeg‎
Views:	274
Size:	357,3 Kt
ID:	81202  
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Räjäytyskuvia mersusta Larha Tekniikka & Jutustelu 12 23.06.2015 07:30
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! TOPPAHOUSU Chit-Chat 87 26.11.2008 14:00
Mersusta loppuu joustot! Larha Tekniikka & Jutustelu 13 26.02.2008 20:41
Mersusta huoltoauto MakeH Tekniikka & Jutustelu 2 13.04.2006 17:24
Mersusta Masi Tekniikka & Jutustelu 0 23.11.2005 18:07


Sivu luotu: 04:21 (GMT +2).