Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.05.2017, 11:33
AnttiJuhani AnttiJuhani ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.08.16
Sijainti: Sirkka
Viestit: 71
Perusasetus

Maasturi jenkeistä (N2/N2G)


Onko joku uittanut jenkkimaasturia tai opiskellut aihetta? Minulla kiinnostaisi että mitkä merkit ja mallit ovat yli 3500kg kokonaismassaltaan, että saisi kevyt kuorma-autoksi rekisteröityä ja ilman maahantuontiveroa. Oven karmissa tarra kuulemma on jumala ja sitä katsastuksessa noudatetaan. Uudehko F150 kiinnostaisi mutta se taidaa olla aivan liian kevyt.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.05.2017, 12:30
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Aikalailla kaikki full-size jenkkipickupit taitaa mennä kokonaismassaltaan yli 3500kg:n, vaikka omamassat jääkin vielä "henkilöautoluokkaan". Onhan jo F150 tai Dodgen ja Chevyn 1500- sarjat kuorma-autoluokassa jos en väärin muista.
Pienemmät sitten on vielä henkilöautoja (tyliin Dodge Dakota yms..).
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.05.2017, 12:55
AnttiJuhani AnttiJuhani ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.08.16
Sijainti: Sirkka
Viestit: 71
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Aikalailla kaikki full-size jenkkipickupit taitaa mennä kokonaismassaltaan yli 3500kg:n, vaikka omamassat jääkin vielä "henkilöautoluokkaan". Onhan jo F150 tai Dodgen ja Chevyn 1500- sarjat kuorma-autoluokassa jos en väärin muista.
Pienemmät sitten on vielä henkilöautoja (tyliin Dodge Dakota yms..).
Olen tainnut siis katsoa vaan omamassaa jonka muuttanut kiloiksi. Kokonaismassaanhan tietty lisätään vaikka mitä.

Miksihän esimerkiksi uutena n.20-30k$ maksavat F150 maksaa Suomessa maltaita? Pieni hyttäinen karvalakki maksaa n.60ke. Jälleenmyyjä kusettaa veron määrän verran itselleen?

Viimeksi muokannut AnttiJuhani : 09.05.2017 13:01
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.05.2017, 13:40
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Yksi 20' kontti itärannikolta Suomeen maksaa n.2000-3000$. Kuorma-autoon tulli + alv., autoveroahan niistä ei mene.
Siitä voi karkeasti laskea paljonko niistä vedetään välistä katetta kun on Suomessa myynnissä. Toki kauppiaan pitää katetta saada, mutta rajansa kaikella..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.05.2017, 13:54
AnttiJuhani AnttiJuhani ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.08.16
Sijainti: Sirkka
Viestit: 71
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Yksi 20' kontti itärannikolta Suomeen maksaa n.2000-3000$. Kuorma-autoon tulli + alv., autoveroahan niistä ei mene.
Siitä voi karkeasti laskea paljonko niistä vedetään välistä katetta kun on Suomessa myynnissä. Toki kauppiaan pitää katetta saada, mutta rajansa kaikella..
Ehdottomasti pitää katetta saada, mutta ei silti minun mielestä kymmeniä tuhansia. Jos tollasen kuormurin oikeasti tarvii ja haluaa niin sen kyllä sieltä jenkeistä saa aika näppärästi. Mitenkäs valojen kanssa? Ei ilmeisesti tarvitse olla enää e-hyväksytty umpioita?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.05.2017, 14:08
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

No kuten kirjoitin niin katetta pitää saada, mutta rajansa kaikella..

DOT- valot pitäisi käydä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Akkukaapelit Jenkeistä? knucklebone Tekniikka & Jutustelu 8 25.07.2008 23:05
N2G Eli maastokuormaauton rengasmuutokset?(RaM) Tonza Tekniikka & Jutustelu 6 13.02.2007 07:06
N2 muutos N2G Tekniikka & Jutustelu 0 25.08.2006 19:41
Nyt N2G, mihin pitäisi siirtää verojen kannalta? Shuttle Tekniikka & Jutustelu 11 06.01.2006 00:52
tietoa n2g luokan suburbaneista Rölli Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2005 19:53


Sivu luotu: 22:59 (GMT +2).