![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ei ku nuo on jo urut.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Noh nyt rupes sit vaivaamaan
![]() ![]()
__________________
45° jälkeen rupee kallistumaan VOLVO❤ |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tää onkin vaikee juttu. ![]() Eli siinä ei ole hyötyä mistään vastapaineesta tms. Mut se ilman saaminen poltettavaks on se juttu. Kun sitä on tarpeeks niin pelit laulaa kyllä.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Eli jos jaksaa tehdä tuollaisen filtteriswapin, niin varmistakaa nyt sitten samalla että se moottori saa suorinta ja kylmintä ilmaa, mitä ajon aikana voi löytää, eikä vain revitä kaikkia imuputkia irti ja tungeta sitä suodatinta siihen imusarjan päähän rintapellin väliin! |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jostain syystä tuli konepeltiin muutama isompi reikä, ja pitihän siihen laittaa jonkinlainen karkeasuodatinkin sen vanhan kaiutinritilän tilalle. Ennen tätä muutosta imuputkistoa oli n. 20 senttiä (rangen imukotelo + 10 senttinen suora viemäriputken pätkä johon sai imuilman lämpömittarin). Hyvin toimi, imuäänet oli kyllä meikäläisenkin korvin kuultavissa. -Paavo |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Vapari vai turbo?
Tuo turbo, ja välijäähdytin putkineen muodostaa semmoisen "seinän" imuilman värähtelylle, että jos yrittää mitoittaa snorkkelin oikein, niin pitää tietää jo aika paljon muutakin.... Toki turbokoneessa imu- ja pakokanavien ja -sarjojen suunnittelussa/muokkaamisessa pätee huomattavan pitkälle tuo vaparin viritysohjeet, kun huomioi että ilman ja pakokaasun tiheys on paljon suurempi. Sisämoottorilla olevissa Veneissä noita imuputkistoja on jos jonkin laisia, mutta pääsääntöisesti kaikki on liian pieniä/huonosti virtaavia... ja tehdastekoisissa veneissä en ole koskaan nähnyt alle 2" putkea. Ja kun mennään turbodieseleissä tuonne yli 200 hv, niin putket alkavat olla jo lähempänä lentopallon mentäviä, kuin kanamunan.... (siis halkaisijaltaan yli 5") pitääpä katsoa, löytyskö jostain edes epävirallista ohjetta... |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Alkuperäiseen aiheesen liittyen, minkäkokoista putkea 3,5 litraiselle turbodieselille tarvis olla kun joskus tulevaisuudessa olisi tarkoitus mennä yli 200 hevosvoiman?
En nyt vielä ole snorkkelia tekemässä, mutta pitäisi tehdä putki turbolta moottorin yli ilmanottoaukkoon. Riittääkö 3 tuumaa? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Snorkkelin Hattu | sakari65 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 10 | 01.12.2015 08:53 |
Myydään Happonen snorkkelin pää | Heering80 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.11.2011 17:29 |
Ostetaan snorkkelin pää | junnu78 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 23.10.2008 18:08 |
Snorkkelin laitto | Siperianlutikka | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 23.11.2005 16:51 |
snorkkelin sisähalkaisijasta | miksu1 | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 28.10.2005 16:38 |