![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
__________________
W460 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ensimmäiseltä sivulta kun aloin topickia lukemaan, tuli heti mieleen tuo OD:lla ollut "millä pyörä irti". Mutta täähä oliki ihan lälläri-juttu
![]() http://overdrive.fi/forum/threads/mi...4-irti.277085/ ÄSKOO |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]()
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Harbor Cruisers |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kohta sitä ollaan taas jännän äärellä. Uskaltaako tuon ison pultin ampua pulttipyssyllä kiinni? Kunhan ei laita täydellä teholla....
![]()
__________________
W460 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
jos tietäis momentin arvon ostaisin lähempänä olevan vääntösauvan mieliummin hieman alle kuin yli momentin arvon sitten pulttipyssyllä täydellä teholla momenttisauva rupee joustamaan kun momentti saavutettu. Tosin tarkin tapa ois kiristää käsin momenttiavaimella oikeeseen momenttiin.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
W460 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
EDIT:
Yksi ohje näytti että 8.8pultti 200nm +90astetta 10.9 pultti 320nm Käytännössä 1/2" pulttikoneella niin tiukkaan kuin menee. Ja toivoa ettei irtoa. Pikkusen vaikka pehmeää kierreliimaa niin ei tarvi niin huolehtia. Viimeksi muokannut Mika_T : 27.02.2016 12:06 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Joo ei onnistu sitten oikeen pulttipysyllä kiristys 240nm asti momentti sauvoilla näyttäis olevan vain. Suosittelen momenttiavainta ja joku kaveri avuksi siihen vaikkapa.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Tuli mieleen tapaus nuoruudestani liittyen ks. pulttiin. Vanhemmassa 616 moottorissa ei remontin jälkeen kiritty pulttia riittävän tiukalle jolloin nokkaketjun hammasratas jäi hieman löysälle. Ks. ratas asetetaan puolikuukiilan kanssa oikeaan asentoon jonka jälkeen tasapainotuslimppu ja pultilla koko paketti kasaan. Ajan kuluessa auto alkoi käymään huonosti, mutta koska vikaa ei löydetty ajoa jatkettiin, kunnes kilahti. Ratas pääsi tekemään edestakaista liikettä ja kulutti kiilaa ja sen uraa pikkuhiljaa, kunnes kiila hajosi kokonaan. Venttiileitä ja nokka-akseli ym. pientä siitä muistaakseni hajosi.
Joissain moottoreissa se ratas on kai koneistettu kampiakseliin, jolloin tuota ei voi tapahtua, en tiedä miten om603:ssa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Geen lampunympäryskumi | eseestie | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 03.10.2013 13:08 |
miten helpoiten jumittunut jarrusylinterin mäntä irti? | kesis | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 15.06.2011 07:19 |
Millä renkaat irti kun keskikuppi jumittunut kiinn | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 17.04.2008 18:14 | |
O: Geen levikkeet | HV | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 12.02.2008 18:55 |
4runner / hilux vääntövarren jumittunut pultti | Samppa79 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.05.2006 17:27 |