Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.02.2016, 00:13
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Muistista..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
käy
En oo kokeillu mut väittäisin et ei käy,LJ takana sama välitys ku "V6" hilukseissa eli runnereissa ja edessä on hilukseissa eri laakerit ku Läjässä takana joten ei siksikään käy. Jos hiluksista ottaa koko etumurikan ni sen pitäs käydä Läjään taakse,eri juttu kannattaako heikompaa murikkaa laittaa. Ni tuli mieleen vielä et erivälityksissä on kai aina eri koppa,säätö tosin riittää esim. hiasen 5.125 käy hiluksin 4.56 koppaan mut voitelun toimivuus ei oo ainakaan yhtä hyvä. Tossa lautasrattaan ohentamisessa tulee vastaan sekin et pultit jää pitkiksi ja niiden lyhentäminen voi olla hiukka kyseenalaista kestävyyden kannalta. Se mittaero esim. hiase 5.125 vs. 4.56 on noin 6mm. ja ne pultit ei oo pitkiä,oisko ollu 30mm. Ja jälleen mutua mut muistelisin et Tojotan lautraspyörät on läpeensä niin kovaa et sorvaaminen ei onnistu,tarvike välitykset on sit erijuttu. Ja ne lautaspyörän pultit on muistaakseni M11x1.0 ja 30 pitkiä ja vitun kovia ja niiden kiristys momentti oli (muistaakseni) vitusti ja ei oo stantardi kierre eli ei löydy mistään muualta ku punatiskiltä.

__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.

Viimeksi muokannut RIPAX : 19.02.2016 00:26
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.02.2016, 07:20
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
En oo kokeillu mut väittäisin et ei käy,LJ takana sama välitys ku "V6" hilukseissa eli runnereissa ja edessä on hilukseissa eri laakerit ku Läjässä takana joten ei siksikään käy. Jos hiluksista ottaa koko etumurikan ni sen pitäs käydä Läjään taakse,eri juttu kannattaako heikompaa murikkaa laittaa. Ni tuli mieleen vielä et erivälityksissä on kai aina eri koppa,säätö tosin riittää esim. hiasen 5.125 käy hiluksin 4.56 koppaan mut voitelun toimivuus ei oo ainakaan yhtä hyvä. Tossa lautasrattaan ohentamisessa tulee vastaan sekin et pultit jää pitkiksi ja niiden lyhentäminen voi olla hiukka kyseenalaista kestävyyden kannalta. Se mittaero esim. hiase 5.125 vs. 4.56 on noin 6mm. ja ne pultit ei oo pitkiä,oisko ollu 30mm. Ja jälleen mutua mut muistelisin et Tojotan lautraspyörät on läpeensä niin kovaa et sorvaaminen ei onnistu,tarvike välitykset on sit erijuttu. Ja ne lautaspyörän pultit on muistaakseni M11x1.0 ja 30 pitkiä ja vitun kovia ja niiden kiristys momentti oli (muistaakseni) vitusti ja ei oo stantardi kierre eli ei löydy mistään muualta ku punatiskiltä.
Toi "V6" välitys on sit vielä erikseen, siinon pikkusen pidempi pinjoni. LJ:n välitys on ihan "4-cyl" jos trail-gearilta on hankkimassa.
Ja toi on totta, mitä noihin laakereihin tulee, niitä on tosiaan eri mallisia. Laitettiin joskus noi trailgearin 5.29 välitykset hiluksin murikoihin (LN65) ja nillä hiluksin omilla pinjonin laakereilla joutu pinjonin ja isomman laakerin väliin laittamaan shimmiä joku 6mm, mutta sitten otettiin se isompi laakeri jostain hiacen murikasta (kun tuli rikottua toinen niistä uusista hiluksin laakereista irrottaissa ja shimmaillessa) niin silläpä ei tarvinnu shimmata ollenkaan pinjonia lähemmäksi, vaan se meni kohilleen sillä leveämmällä laakerilla.
Onneksi ei tullu sillon otettua mitään laakereiden numeroita yms talteen.

Sit joo, oisko noiden lautasrattaan kiinnityspulttien takia esim. offroadtarvikkeen rattaita sorvattu vain ehkä puolet tai jotain tarvittavasta ohentamisesta? Poskissa riittää kyllä säädöt silläkin, mut varmuuden vuoksi lyhennettiin pidempää takavetaria 5-6mm ettei ota kiinni kitkamurikkaan. Banjoaki piti vähä avartaa et sopi murikka pyörähtämään paikoilleen ja pois.

Helpoimmalla selviää, jos vaan kasaa hiluksin tarvikevälityksen hiluksin kuoriin. Mut mahdollisesti(?) hiacen laakerilla. High-pinion välitys menee bolt-on LJ:nkin kuoriin.

Viimeksi muokannut Viipo : 19.02.2016 07:27
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.02.2016, 13:10
pecu:n Avatar
pecu pecu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.08
Sijainti: rovaniemi
Viestit: 196
Perusasetus

mulla noi 5.29 välitykset läjässä ja en ole vielä tehastekosia takaperään saanu mistään kautta, aina pitäny sorvata 5mm pois lautasrattaasta et on sopinu paikalleen pultinrei-issä on varaa pultteja ei tarvi lyhentää.ite sorvauttanu aina ammattisorvaajalla noi ja ei ole kuulemma ollu ongelmia!ja toi v6 välitys on paksummalla pinjonilla ja yleensä siinä on pooreja 29 kun taas 4cyl 27.

Viimeksi muokannut pecu : 20.02.2016 13:12
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.02.2016, 18:23
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.115
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pecu Näytä viesti
mulla noi 5.29 välitykset läjässä
Onks nuo miten kestäny??
Meinasin joskus laittaa itelle myös,mut ku näin livenä miten pieni pinjoni 5.29 välityksissä on 4.88 verraten ni jäi laittamatta. Arvelutti ettei kestä miun kevyttä kaasujalkaa
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.02.2016, 19:25
pecu:n Avatar
pecu pecu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.08
Sijainti: rovaniemi
Viestit: 196
Perusasetus

ei ole kestäny
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.02.2016, 23:10
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arpe Näytä viesti
Onks nuo miten kestäny??
Meinasin joskus laittaa itelle myös,mut ku näin livenä miten pieni pinjoni 5.29 välityksissä on 4.88 verraten ni jäi laittamatta. Arvelutti ettei kestä miun kevyttä kaasujalkaa
Näähän ei oo mopon rattaita,välityksen tiuhentaminen ei tarkoita välityksen heikkenemistä. Se ruuvi kulma on eri tiuhemmissa,näin ollen murtopinta-ala ei oo pienempi vaikka ite halkaisija olis. Toki tarjontaa on välityksissäkin kaikenlaista.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.02.2016, 23:13
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pecu Näytä viesti
mulla noi 5.29 välitykset läjässä ja en ole vielä tehastekosia takaperään saanu mistään kautta, aina pitäny sorvata 5mm pois lautasrattaasta et on sopinu paikalleen pultinrei-issä on varaa pultteja ei tarvi lyhentää.ite sorvauttanu aina ammattisorvaajalla noi ja ei ole kuulemma ollu ongelmia!ja toi v6 välitys on paksummalla pinjonilla ja yleensä siinä on pooreja 29 kun taas 4cyl 27.
Juu,4cyl ja V6 on erilaakerit ja laipat ja oikeestaan koko murikka,ainoastaan kiinnitys banjoon on sama. Onpa hiasen 5.125 välitystäkin eri kardaanin laipoilla.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
toyota, hj 61 perien momentteja spede80 Tekniikka & Jutustelu 0 17.05.2015 15:56
Hilux tietäjät! Toyota hiluxin 8" perien välityksistä? Teme74 Tekniikka & Jutustelu 7 14.12.2014 18:15
Ostetaan välitysten vaihto stonefly O/M/V Muut 0 02.06.2009 08:44
renkaiden ja välitysten yhteensopivuus sjeeppi Linkit 1 18.02.2006 21:10
Toyota Perän välitysten vaihto ? SL Tekniikka & Jutustelu 5 28.01.2006 20:40


Sivu luotu: 14:12 (GMT +2).