![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
![]() Omaksi jos sellainen tulis niin saattais mikrokytkinten johdot vaihtua ristiin hyvin äkkiä ![]() Lainaus:
Se kytkimen polkeminen siitä pitäisi pois saada jos haluaa katkotonta vetoa. Mutta että kohtahan me tiedetään miten se pelaa normilootalla ![]()
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Laitoin ne mallinnetut palikat tonne projektikertomuksen jatkoksi. Kuinka nopeasti synkrot kestää teoriassa vaihtaa vaihdetta, tai siis onko siihen joku aika, mitä se vaihteenvaihto ei sais mielellään alittaa?
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Riippuu pyörintä erosta se vaihtoaika,tietty keppi voimastakin kun väkisin survomalla nopeutuu. Öljyn laatukin vaikuttaa.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Omassa kilpa escortissa on tehty syncro laatikko niin melkeen joka vaihdolla rusahtaa. Pääsin kokeilemaan kytkyllä varustettua escorttia niin on tosi iso ero vaihtamisessa. Patrollissa on kuitenkin paljon enemmän rautaa kuin Voortin isossa laatikossa. Kyllähän nytkin voit vetää ykköseltä kakkoseen ja kolmosesta neloseen yhtä nopeasti kuin tolla sekventaali kepillä. Epäilen vaan että tuuttaa varattua.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Lähinnä tarkotan että yleensä se hitaus tulee laatikon sisältä
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Jos karamoottorilla toteuttaa niin eikö ole vaarana, et on hampaat vastakkain?
Karamoottori ei taida tossa vaiheessa kysellä onko kolot kohdakkain vaan survoo siihen väli lihalle väkisin ja jostain särkyy Ilma ois siirtelemiseen parempi jossei ole kohdalla niin liikepysähtyy ja kytkintä nostettaessa poksahtaa vaihde paikalleen Eikös sen vuoksi ralliautoissa ole syncronoimattomat laatikot, ettei ole vaaraa hampaiden vastakkain pysähtymisestä/nopeudentasaantumisesta
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Karamoottorit on asemantureilla olevia, eli ei ole vaarana väkisin väärään väliin meno. Logiikka saa tiedon, että sylinteri ei mene asemaansa-> vetää laatikon takaisin vapaalle, tai ainakin yrittää. Tämä siis sillon jos esim laatikon sisältä särkyy jotain.
Kuvitteleppa kuin hankala on toteuttaa pneumatiikalla kyseinen systeemi. Ei ole kahdella sylinterillä mahdollista, vaikka miten yrittäisi. Ja pneumatiikan asema-ajo vaatisi helkkarinmoisen määrän antureita. Toisinkuin tuo karamoottori laskee vain kierroksia ja on sääsuojattu paketti. Tiedä sitten, kukin tietenkin toteuttaa tyylillään ja voihan se olla, että joku toinen saisi pneumatiikalla paremman tuloksen ![]()
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
edit/ Eikun nyt pitääkin miettiä noit sylintereitä että miten ne meni... Yhdellä anturilla kuitenkin, eli Hall-anturi haistelee vivuston asentoa. Tarvii ohjaimen kuten nuo lineaarimoottoritkin, mutta siihen ohjelmaan on hyvä sitten tehdä aikaraja kytkennälle ettei väkisin sorvaa pykälää päälle. edit2/ Kolmekammionen sylinteri, mutta sikäli spesiaali että männät eivät ole kiinni männänvarressa vaan liikkuvat siinä. Ja riippuen halutusta asennosta, mäntä ottaa kiinni männänvarren olakkeisiin, joko jomman kumman männän päätyyn paine jolloin saadaan eteen/taakse liike, ja mäntien väliin paine niin saadaan keskitys. Tuommoinen sovellus on Scanian Opticruisessa vaihteen pituussiirrossa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 Viimeksi muokannut HeikkiH : 26.01.2016 15:24 |