Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.01.2016, 16:28
VeeWee:n Avatar
VeeWee VeeWee ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.04.10
Sijainti: Salo
Viestit: 258
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja savustin Näytä viesti
Minä olen ajanut viimeiset 10-15vuotta pelkästään teboilin kesälaadulla eikä scania ole kertaakaan hyytynyt.Eikä ole pakkasen puutetta ollut -28 näytti mittari kun vaajakoskelta etelään lähdin, pieni pelko perseessä kun kesälaatu tankissa.Hangossa kerran olin tankilla niin toisella puolella mittaria tankkas toinenkin kesälaatua vaikka pakkasta-25,Siinä se puheli että vebastokin toimii vielä nuilla pakkasilla.
Scaniassa taitaa olla kova takaisinkierto tankille.

__________________
Liian monta ikuisuusprojektia...
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.01.2016, 19:51
savustin savustin ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.04.12
Sijainti: kaukana
Viestit: 681
Perusasetus

Jep noissa vanhoissa scanioissa ja muissa koneissa missä on vielä vanha p-pumppu on reilu paluu takaisin tankkiin 10mm putkea se vähän edesauttaa tankin lämmitystä,Pulmat alkoi silloin kun tuli 4,s sarja ja ruvettiin pihtaamaan polttoainetta
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.01.2016, 00:48
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Ihan sama.......jos se käy dieselillä tai tupaöljyllä.


Tai oli se minkä ketjun talvilaatuu tahansa......
On se vanha Scania, Valmet, Foortti, joku muu tai uusi nykyaikainen kikotin......kaikilla herkuilla ja lämmittimillä......
Juuri näin käy kun syys/talvihuolto on tekemättä.......
Eli öljyt ja suti vaihtoon.....ja sen jälkeen vain talvilaatua tankkiin.....
Ja akun kapisiteettikin kannattaa varmistaa.......hehkujen ohella....
Muitakin kikkoja unohtamatta......
Viteolla akuissa riitti ainakin virtaa...... mutta muut huoltotoimenpiteet tais jäädä tekemättä..... ut
ps.
Vuonna miekka ja kivi.....jos lisälämpöö ei ollut tarjolla.....sähköllä, kaasulla tai tulilla.....
Perimätietojen mukaan kulkuvälineistä jäähdytysnesteet ja öljyt viettivät yötä lämpimässä samoin kuin kuljettaja......
Rajan itäpuolella ne kävi ympäri vuorokauden.........tankkiautojen avustuksella......

Viimeksi muokannut H_Nietu : 11.01.2016 01:31
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.01.2016, 07:42
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H_Nietu Näytä viesti
Perimätietojen mukaan kulkuvälineistä jäähdytysnesteet ja öljyt viettivät yötä lämpimässä samoin kuin kuljettaja......
Rajan itäpuolella ne kävi ympäri vuorokauden.........tankkiautojen avustuksella......

Tuttu muisteli aikaa kun pikkujussilla kaivettiin urakoita ja talvella ajettiin rankoja fordsonilla, niin kertoili sit et heillä oli kotitalossa oikeen sellainen iso pannu jossa oli letku lähtö, et sai laskettua nesteet pannuun yöksi ja aamusta sit takaisin koneeseen kunhan ne oli hellalla lämmitetty

Joskus miettiny itekkin, et kokeilisi vaan kestääkö lohko sitä, et kun pitää lähteä hakee nesteet autosta sisälle kiehauttaa ne pannussa ja sit lorauttaa koneeseen
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.01.2016, 10:54
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Tuttu muisteli aikaa kun pikkujussilla kaivettiin urakoita ja talvella ajettiin rankoja fordsonilla, niin kertoili sit et heillä oli kotitalossa oikeen sellainen iso pannu jossa oli letku lähtö, et sai laskettua nesteet pannuun yöksi ja aamusta sit takaisin koneeseen kunhan ne oli hellalla lämmitetty

Joskus miettiny itekkin, et kokeilisi vaan kestääkö lohko sitä, et kun pitää lähteä hakee nesteet autosta sisälle kiehauttaa ne pannussa ja sit lorauttaa koneeseen
Hurjaltahan tuo kuulostaa, mutta niin nuo väittävät aikanaan tehneen kun ei muuten homma onnistunut. Ja akkuja kuulemma kannettiin yöks lämpimään ja latailtavaksi. Aamulla lämmin akku ja kuumat vedet koneeseen niin kummasti lähtee käyntiin peli ku peli.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.01.2016, 11:19
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

Iha nyky ajan meininkiä oikee jos on kylmä nii vanista apparin penkin alta raktori akku sisälle lämmittelee ja kone lämmenny jo mont päivää neste kaasulla ja rengas lämmittimellä ... jo se et akku on + 20 eikä -20 auttaa kummasti. Ja valmetin konetta purin vkl ni ryssän kesä diiseli oli iha notkaa ku lorahti syöttö pumpulta käsille. - 20
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.01.2016, 14:41
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Ensimmäinen rekisteröity autoni oli 1951 mallinen rikkaan miehen (=kahdella takaikkunalla)
Kupla VW. Oli peräti 6V sähköt. Kovillakin pakkasilla lähti laakista käymään, kun pidin 100W roikkalamppua palamassa takapenkin alla akkukotelossa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.01.2016, 18:55
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
Iha nyky ajan meininkiä oikee jos on kylmä nii vanista apparin penkin alta raktori akku sisälle lämmittelee ja kone lämmenny jo mont päivää neste kaasulla ja rengas lämmittimellä ... jo se et akku on + 20 eikä -20 auttaa kummasti. Ja valmetin konetta purin vkl ni ryssän kesä diiseli oli iha notkaa ku lorahti syöttö pumpulta käsille. - 20

Toi rengas lämmitinhän on fiksu keksintö, kuhan vaan on sellaista nestekaasua joka suostuu virtaamaan alle +asteiden lämmöissä
Ei ihan viiti sähkölevyä rautalangalla öljypohjaan virittää kuten tuttu aikanaan T2 volkkariin

Ja se on muuten tooodella hyvä konsti, et akku on eteisen lämmin

Itellä ooppeli hoki kevväälläkevväällä ja totesin, et tuli rokuli päivä ja kannoin akun päivemmällä eteiseen
Aamusta ei ees kyselly lataamaton akku, et joskos starttattaisiin normaalisti
Tehostin koki valituksesta päätellen järkytyksen ja öljyn paineen merkkivalo sammu toodella pitkien 5sec käynnin jälkeen

Lie ois jossain vaiheessa aika vaihdella ne yks-aste 30;piset notkeempiin kunnei öljyä tarkistettaessa ees rättiin tarttunut vaseliinit
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.01.2016, 12:35
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Hurjaltahan tuo kuulostaa, mutta niin nuo väittävät aikanaan tehneen kun ei muuten homma onnistunut. Ja akkuja kuulemma kannettiin yöks lämpimään ja latailtavaksi. Aamulla lämmin akku ja kuumat vedet koneeseen niin kummasti lähtee käyntiin peli ku peli.
Sillähän niissä vanhemmissa moottoreissa on propun tilalla siipimutteri hana. Helpompi tyhjätä vedet. Glykoliahan ei välttämättä ollut tarjolla.



Tuossa kuvan autossa ei tosin ole diesel kone, mutta nesteet oli melkolailla jäässä, niin piti sulatella tuolla diesel "webastolla". Sen käyttöakulle annettiin virtaa tuolla pienellä bensa-agrikaatilla. Sen pakokaasut ohjattiin tuolle diesel lämppärille. Akku oli tieten ajettu tyhjäksi edellis iltana saunan pukuhuoneen lämmityksessä
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.01.2016, 23:45
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja savustin Näytä viesti
Jep noissa vanhoissa scanioissa ja muissa koneissa missä on vielä vanha p-pumppu on reilu paluu takaisin tankkiin 10mm putkea se vähän edesauttaa tankin lämmitystä,Pulmat alkoi silloin kun tuli 4,s sarja ja ruvettiin pihtaamaan polttoainetta
124/470 on kyl senver raju polttoaineen kierto, et Teboilin kesälaatu rokkas keli ku keli, jos vaan oli koko ajan ajossa.
-36 näytti auton oma mittari kylmimmillään, silloin kyl tul jo itelleki mieleen, et oisko pitäny ottaa talvilaatua...

Toinen kerta oli ku jotain hajos aumalle ja muutama tunti meni et kanian ukot sai kuntoon ja pakkasta liki kolkyt, onneks ei tuullut.
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.01.2016, 01:15
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reetu Näytä viesti
124/470 on kyl senver raju polttoaineen kierto, et Teboilin kesälaatu rokkas keli ku keli, jos vaan oli koko ajan ajossa.
-36 näytti auton oma mittari kylmimmillään, silloin kyl tul jo itelleki mieleen, et oisko pitäny ottaa talvilaatua...

Toinen kerta oli ku jotain hajos aumalle ja muutama tunti meni et kanian ukot sai kuntoon ja pakkasta liki kolkyt, onneks ei tuullut.
SadoMasoSisun tankin päältä lähti lumet puolen tunnin ajolla vaikka oli yli kolmen kympin pakkaset. Voi vaikka käsiä lämmitellä kun pakkasellakin tankin kylki +15 astetta
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 13.01.2016, 23:47
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
SadoMasoSisun tankin päältä lähti lumet puolen tunnin ajolla vaikka oli yli kolmen kympin pakkaset. Voi vaikka käsiä lämmitellä kun pakkasellakin tankin kylki +15 astetta
Joo cummituksel kyl pärjäs kans. Ne vaa ku ei pyöriny 24/7 ni joutu lutraamaan talvilaatua.

Jokusen kerran sai kyl puottaa lohkolämmittimen vastuksen tankkiin, ku ei muistanu vkl valmistautua talvilaadulla...
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 13.01.2016, 23:59
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Kai noi tehtaa ukot on osannut suunnitella ton paluu kierron....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
SadoMasoSisun tankin päältä lähti lumet puolen tunnin ajolla vaikka oli yli kolmen kympin pakkaset. Voi vaikka käsiä lämmitellä kun pakkasellakin tankin kylki +15 astetta
Nii ettei kavitoi.......
Ja sit kun alkaa kavitoimaan.........onnea ja menestystä.....talvikeleillä.

Ja ainahan se pumppu lämmittää... ja mitä suurempi kierto... niin sitä enemmän..... vaikka uima-allas/poreallas/paljuvesiä.....
Ja nekin pysyy jopa talviaikaan sulina riittävilä kierroilla.
Eikä edes syksyaikaan tarvita hirveesti lämmityksiä....Tosin riippuu tilavuuksista.....
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 14.01.2016, 06:22
savustin savustin ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.04.12
Sijainti: kaukana
Viestit: 681
Perusasetus

Kyllä sen tankin lämpötila johtuu monesta eri tekijästä tankin sijainnista sekä päällirakenteista, miten koneen lämpö ohjautuu tankkiin sekä tankinkoosta.Siinä on pieni ero jos tankki on 1000L tai 200L
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
mistä Teboilin Super HPD:ta? -MaTTi- Chit-Chat 17 22.07.2016 19:25
Kokemuksia Teboilin SHPD-öljyistä? Setä Tekniikka & Jutustelu 11 20.08.2010 04:12
Teboilin 20 L kannuun nokka? Tapsa_ja_Dumbo Tekniikka & Jutustelu 10 01.05.2007 21:19
Teboilin kikkailua silver Tekniikka & Jutustelu 23 08.02.2007 16:54
O/V:34"-renkaat! makkus O/M/V Renkaat ja vanteet 1 14.08.2006 19:49


Sivu luotu: 03:37 (GMT +2).