![]() |
Teboilin -29/-34
Ihan kivaa mömmöö jos tykkää tehä kynttilöita ja menettää yöunia..
Tää kyl kuuluis tonne voi v***U kun v****taa ketkuun.. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187116 Ennen teboiliin voinnu luottaa.. Tyhjennettyyn tankkiin laitettu . |
Paljonko oli pakkasia, ja oisko voinu olla suodatin parafinoitunut aiemmasta ?
|
Lainaus:
Tankin tyhjennyksen yhteydessä putsattu sihti ja vaihdettu suodatin. |
|
Lainaus:
Reps rajusti :D |
Siirry siäkin pois tupaöljystä niin alkaa taas.elämä hymyillä.
|
Hehheh... Kävimpähän sit äsken pitkästäaikaa teppoililla tankilla, tais olla virhearviointi kun aamulla pitäis tatsunin liikkuakkin johokii :rolleyes:
|
Lainaus:
|
Mulla toimi kyllä tepoilit parin kympin pakkasessa ja suodatin vaihdettu vuosia sitten. Näissä kolmen kympin pakkasissa ei tullu ajettua ollenkaan.
Auttaako tohon parafinoitumisen estämiseen litra bensaa/valopetrolia tankkiin + 2T-öljyä toinen litra? |
Lainaus:
|
Minä olen ajanut viimeiset 10-15vuotta pelkästään teboilin kesälaadulla eikä scania ole kertaakaan hyytynyt.Eikä ole pakkasen puutetta ollut -28 näytti mittari kun vaajakoskelta etelään lähdin, pieni pelko perseessä kun kesälaatu tankissa.Hangossa kerran olin tankilla niin toisella puolella mittaria tankkas toinenkin kesälaatua vaikka pakkasta-25,Siinä se puheli että vebastokin toimii vielä nuilla pakkasilla.
|
Lukoil on vaihtoehto vain kun on pakko.
|
Mulla Teboilit ruiserin tankissa ja hienosti pelitti n. -30 pakkasessa
|
Sama täällä käyttiksessä ja työautoissa, ei kertaakaan mitään ongelmia Teboilin dieseleissä, täällä herjataan aakkosasemilta saadun vesipitoista menomehua autoon
|
Voitaneen olettaa, että tässä esimerkkitapauksessa ollaan joistakin tai jostakin syystä sattuneen yksittäistapauksen ympärillä. Voihan jollakin asemalla sattuakkin kurat pöntön pohjilta, tai... Muuttujia on tässä yhtälössä niin monia, että tarvitaan onnettumuustutkintakeskus selvittämään syyt ja seuraukset. Eppäillähhän toki soppii, että jokin jakeluketju päästäisi kuraa jakeluun asti.
Kas, muistanpa, että empä olekkaan muistanut tyhjentää vedenerotinta Cruiseristani! Myöhäistä, ja eipä ilman kosaneita taitaisi tippaakaan herua. Kopkop. |
omalla kohdalla paremmat kokemukset teppanasta ku nesteen litkuista
|
Se taitaa olla ongelma enemmänkin säiliöiden huollossa tms. kuin toimittajassa...
|
Ei oo minullakkaan ollu teboilin evväitten kanssa mittään ongelmia. Ne on tankissa työ autossa niinku omassa käyttö rassissakkiin. Ja näkkyyhän tuolla valtratkiin pyörivän ilman ongelmia. Pari päivää sitten oli viton mittarissa -34 ja ihan normaali teboilin talvi laatu tankissa ja hyvin rallatteli.
|
Toistakymmentä vuotta on menty täysin teboilin kamoilla. Ei se aivan sysipaskaa voi olla. Eka starttaamaton diiseli on nyt pihalla, mutta se onkin pajero.Ongelma taitaa kyllä olla ilmavaivat, kun Bj hyrskyttää nätisti saman aseman kuralla.
|
Lainaus:
|
Jep noissa vanhoissa scanioissa ja muissa koneissa missä on vielä vanha p-pumppu on reilu paluu takaisin tankkiin 10mm putkea se vähän edesauttaa tankin lämmitystä,Pulmat alkoi silloin kun tuli 4,s sarja ja ruvettiin pihtaamaan polttoainetta
|
Ihan sama.......jos se käy dieselillä tai tupaöljyllä.
Tai oli se minkä ketjun talvilaatuu tahansa......:D :D :D
On se vanha Scania, Valmet, Foortti, joku muu tai uusi nykyaikainen kikotin......kaikilla herkuilla ja lämmittimillä...... Juuri näin käy kun syys/talvihuolto on tekemättä....... Eli öljyt ja suti vaihtoon.....ja sen jälkeen vain talvilaatua tankkiin..... Ja akun kapisiteettikin kannattaa varmistaa.......hehkujen ohella.... Muitakin kikkoja unohtamatta...... Viteolla akuissa riitti ainakin virtaa...... mutta muut huoltotoimenpiteet tais jäädä tekemättä..... :D :D :D :Dut ps. Vuonna miekka ja kivi.....jos lisälämpöö ei ollut tarjolla.....sähköllä, kaasulla tai tulilla..... Perimätietojen mukaan kulkuvälineistä jäähdytysnesteet ja öljyt viettivät yötä lämpimässä samoin kuin kuljettaja......:D :D :D Rajan itäpuolella ne kävi ympäri vuorokauden.........tankkiautojen avustuksella......:D :D :D |
Lainaus:
Tuttu muisteli aikaa kun pikkujussilla kaivettiin urakoita ja talvella ajettiin rankoja fordsonilla, niin kertoili sit et heillä oli kotitalossa oikeen sellainen iso pannu jossa oli letku lähtö, et sai laskettua nesteet pannuun yöksi ja aamusta sit takaisin koneeseen kunhan ne oli hellalla lämmitetty :rolleyes: Joskus miettiny itekkin, et kokeilisi vaan kestääkö lohko sitä, et kun pitää lähteä hakee nesteet autosta sisälle kiehauttaa ne pannussa ja sit lorauttaa koneeseen |
Lainaus:
|
Iha nyky ajan meininkiä :D oikee jos on kylmä nii vanista apparin penkin alta raktori akku sisälle lämmittelee ja kone lämmenny jo mont päivää neste kaasulla ja rengas lämmittimellä :D ... jo se et akku on + 20 eikä -20 auttaa kummasti. ;) Ja valmetin konetta purin vkl ni ryssän kesä diiseli oli iha notkaa ku lorahti syöttö pumpulta käsille. - 20
|
Sivu luotu: 23:10 (GMT +2). |