Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Teboilin -29/-34 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=141057)

SptV 08.01.2016 20:03

Teboilin -29/-34
 
Ihan kivaa mömmöö jos tykkää tehä kynttilöita ja menettää yöunia..

Tää kyl kuuluis tonne voi v***U kun v****taa ketkuun..

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=187116

Ennen teboiliin voinnu luottaa.. Tyhjennettyyn tankkiin laitettu .

pee 08.01.2016 20:10

Paljonko oli pakkasia, ja oisko voinu olla suodatin parafinoitunut aiemmasta ?

SptV 08.01.2016 20:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1275980)
Paljonko oli pakkasia, ja oisko voinu olla suodatin parafinoitunut aiemmasta ?

Etelän lämmössä ajeltu eli maksimit oli -29 .. 4 samanlaista tapausta, tankattu eri kuukausina.

Tankin tyhjennyksen yhteydessä putsattu sihti ja vaihdettu suodatin.

Kuljukka 08.01.2016 20:41

https://m.youtube.com/watch?v=p1YEfwqd6K8

pee 08.01.2016 21:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kuljukka (Viesti 1275993)


Reps rajusti :D

Late_ 08.01.2016 22:11

Siirry siäkin pois tupaöljystä niin alkaa taas.elämä hymyillä.

-Jarkko- 08.01.2016 22:11

Hehheh... Kävimpähän sit äsken pitkästäaikaa teppoililla tankilla, tais olla virhearviointi kun aamulla pitäis tatsunin liikkuakkin johokii :rolleyes:

Pertsi 08.01.2016 22:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1276021)
Reps rajusti :D

Toi tykkyläinen on muuten ihan huippu seuraa pikku rapulassa aamupalapöydässä :D:D

Hessu888 08.01.2016 22:59

Mulla toimi kyllä tepoilit parin kympin pakkasessa ja suodatin vaihdettu vuosia sitten. Näissä kolmen kympin pakkasissa ei tullu ajettua ollenkaan.

Auttaako tohon parafinoitumisen estämiseen litra bensaa/valopetrolia tankkiin + 2T-öljyä toinen litra?

SptV 08.01.2016 23:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 (Viesti 1276035)
Mulla toimi kyllä tepoilit parin kympin pakkasessa ja suodatin vaihdettu vuosia sitten. Näissä kolmen kympin pakkasissa ei tullu ajettua ollenkaan.

Auttaako tohon parafinoitumisen estämiseen litra bensaa/valopetrolia tankkiin + 2T-öljyä toinen litra?

Kuvanottohetkellä tankissa oli 10l bensaa 200litrassa, se ei riittännyt tälläkertaa.

savustin 09.01.2016 08:06

Minä olen ajanut viimeiset 10-15vuotta pelkästään teboilin kesälaadulla eikä scania ole kertaakaan hyytynyt.Eikä ole pakkasen puutetta ollut -28 näytti mittari kun vaajakoskelta etelään lähdin, pieni pelko perseessä kun kesälaatu tankissa.Hangossa kerran olin tankilla niin toisella puolella mittaria tankkas toinenkin kesälaatua vaikka pakkasta-25,Siinä se puheli että vebastokin toimii vielä nuilla pakkasilla.

Mojoman 09.01.2016 08:10

Lukoil on vaihtoehto vain kun on pakko.

AH 09.01.2016 09:09

Mulla Teboilit ruiserin tankissa ja hienosti pelitti n. -30 pakkasessa

L-200 09.01.2016 11:15

Sama täällä käyttiksessä ja työautoissa, ei kertaakaan mitään ongelmia Teboilin dieseleissä, täällä herjataan aakkosasemilta saadun vesipitoista menomehua autoon

A-P 09.01.2016 11:43

Voitaneen olettaa, että tässä esimerkkitapauksessa ollaan joistakin tai jostakin syystä sattuneen yksittäistapauksen ympärillä. Voihan jollakin asemalla sattuakkin kurat pöntön pohjilta, tai... Muuttujia on tässä yhtälössä niin monia, että tarvitaan onnettumuustutkintakeskus selvittämään syyt ja seuraukset. Eppäillähhän toki soppii, että jokin jakeluketju päästäisi kuraa jakeluun asti.

Kas, muistanpa, että empä olekkaan muistanut tyhjentää vedenerotinta Cruiseristani! Myöhäistä, ja eipä ilman kosaneita taitaisi tippaakaan herua. Kopkop.

wuntzikka 10.01.2016 07:37

omalla kohdalla paremmat kokemukset teppanasta ku nesteen litkuista

AH 10.01.2016 08:07

Se taitaa olla ongelma enemmänkin säiliöiden huollossa tms. kuin toimittajassa...

penaski 10.01.2016 12:06

Ei oo minullakkaan ollu teboilin evväitten kanssa mittään ongelmia. Ne on tankissa työ autossa niinku omassa käyttö rassissakkiin. Ja näkkyyhän tuolla valtratkiin pyörivän ilman ongelmia. Pari päivää sitten oli viton mittarissa -34 ja ihan normaali teboilin talvi laatu tankissa ja hyvin rallatteli.

turakki 10.01.2016 14:11

Toistakymmentä vuotta on menty täysin teboilin kamoilla. Ei se aivan sysipaskaa voi olla. Eka starttaamaton diiseli on nyt pihalla, mutta se onkin pajero.Ongelma taitaa kyllä olla ilmavaivat, kun Bj hyrskyttää nätisti saman aseman kuralla.

VeeWee 10.01.2016 16:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja savustin (Viesti 1276076)
Minä olen ajanut viimeiset 10-15vuotta pelkästään teboilin kesälaadulla eikä scania ole kertaakaan hyytynyt.Eikä ole pakkasen puutetta ollut -28 näytti mittari kun vaajakoskelta etelään lähdin, pieni pelko perseessä kun kesälaatu tankissa.Hangossa kerran olin tankilla niin toisella puolella mittaria tankkas toinenkin kesälaatua vaikka pakkasta-25,Siinä se puheli että vebastokin toimii vielä nuilla pakkasilla.

Scaniassa taitaa olla kova takaisinkierto tankille.

savustin 10.01.2016 19:51

Jep noissa vanhoissa scanioissa ja muissa koneissa missä on vielä vanha p-pumppu on reilu paluu takaisin tankkiin 10mm putkea se vähän edesauttaa tankin lämmitystä,Pulmat alkoi silloin kun tuli 4,s sarja ja ruvettiin pihtaamaan polttoainetta

H_Nietu 11.01.2016 00:48

Ihan sama.......jos se käy dieselillä tai tupaöljyllä.
 
Tai oli se minkä ketjun talvilaatuu tahansa......:D :D :D
On se vanha Scania, Valmet, Foortti, joku muu tai uusi nykyaikainen kikotin......kaikilla herkuilla ja lämmittimillä......
Juuri näin käy kun syys/talvihuolto on tekemättä.......
Eli öljyt ja suti vaihtoon.....ja sen jälkeen vain talvilaatua tankkiin.....
Ja akun kapisiteettikin kannattaa varmistaa.......hehkujen ohella....
Muitakin kikkoja unohtamatta......
Viteolla akuissa riitti ainakin virtaa...... mutta muut huoltotoimenpiteet tais jäädä tekemättä..... :D :D :D :Dut
ps.
Vuonna miekka ja kivi.....jos lisälämpöö ei ollut tarjolla.....sähköllä, kaasulla tai tulilla.....
Perimätietojen mukaan kulkuvälineistä jäähdytysnesteet ja öljyt viettivät yötä lämpimässä samoin kuin kuljettaja......:D :D :D
Rajan itäpuolella ne kävi ympäri vuorokauden.........tankkiautojen avustuksella......:D :D :D

Nikuzai 11.01.2016 07:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja H_Nietu (Viesti 1276552)
Perimätietojen mukaan kulkuvälineistä jäähdytysnesteet ja öljyt viettivät yötä lämpimässä samoin kuin kuljettaja......:D :D :D
Rajan itäpuolella ne kävi ympäri vuorokauden.........tankkiautojen avustuksella......:D :D :D


Tuttu muisteli aikaa kun pikkujussilla kaivettiin urakoita ja talvella ajettiin rankoja fordsonilla, niin kertoili sit et heillä oli kotitalossa oikeen sellainen iso pannu jossa oli letku lähtö, et sai laskettua nesteet pannuun yöksi ja aamusta sit takaisin koneeseen kunhan ne oli hellalla lämmitetty :rolleyes:

Joskus miettiny itekkin, et kokeilisi vaan kestääkö lohko sitä, et kun pitää lähteä hakee nesteet autosta sisälle kiehauttaa ne pannussa ja sit lorauttaa koneeseen

veijon-esso 11.01.2016 10:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1276573)
Tuttu muisteli aikaa kun pikkujussilla kaivettiin urakoita ja talvella ajettiin rankoja fordsonilla, niin kertoili sit et heillä oli kotitalossa oikeen sellainen iso pannu jossa oli letku lähtö, et sai laskettua nesteet pannuun yöksi ja aamusta sit takaisin koneeseen kunhan ne oli hellalla lämmitetty :rolleyes:

Joskus miettiny itekkin, et kokeilisi vaan kestääkö lohko sitä, et kun pitää lähteä hakee nesteet autosta sisälle kiehauttaa ne pannussa ja sit lorauttaa koneeseen

Hurjaltahan tuo kuulostaa, mutta niin nuo väittävät aikanaan tehneen kun ei muuten homma onnistunut. Ja akkuja kuulemma kannettiin yöks lämpimään ja latailtavaksi. Aamulla lämmin akku ja kuumat vedet koneeseen niin kummasti lähtee käyntiin peli ku peli.

young n dum 11.01.2016 11:19

Iha nyky ajan meininkiä :D oikee jos on kylmä nii vanista apparin penkin alta raktori akku sisälle lämmittelee ja kone lämmenny jo mont päivää neste kaasulla ja rengas lämmittimellä :D ... jo se et akku on + 20 eikä -20 auttaa kummasti. ;) Ja valmetin konetta purin vkl ni ryssän kesä diiseli oli iha notkaa ku lorahti syöttö pumpulta käsille. - 20


Sivu luotu: 23:10 (GMT +2).