Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.01.2016, 22:59
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Mulla toimi kyllä tepoilit parin kympin pakkasessa ja suodatin vaihdettu vuosia sitten. Näissä kolmen kympin pakkasissa ei tullu ajettua ollenkaan.

Auttaako tohon parafinoitumisen estämiseen litra bensaa/valopetrolia tankkiin + 2T-öljyä toinen litra?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.01.2016, 23:16
SptV:n Avatar
SptV SptV ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.09.11
Sijainti: Kouvola , Suomi
Viestit: 526
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Mulla toimi kyllä tepoilit parin kympin pakkasessa ja suodatin vaihdettu vuosia sitten. Näissä kolmen kympin pakkasissa ei tullu ajettua ollenkaan.

Auttaako tohon parafinoitumisen estämiseen litra bensaa/valopetrolia tankkiin + 2T-öljyä toinen litra?
Kuvanottohetkellä tankissa oli 10l bensaa 200litrassa, se ei riittännyt tälläkertaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.01.2016, 08:06
savustin savustin ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.04.12
Sijainti: kaukana
Viestit: 681
Perusasetus

Minä olen ajanut viimeiset 10-15vuotta pelkästään teboilin kesälaadulla eikä scania ole kertaakaan hyytynyt.Eikä ole pakkasen puutetta ollut -28 näytti mittari kun vaajakoskelta etelään lähdin, pieni pelko perseessä kun kesälaatu tankissa.Hangossa kerran olin tankilla niin toisella puolella mittaria tankkas toinenkin kesälaatua vaikka pakkasta-25,Siinä se puheli että vebastokin toimii vielä nuilla pakkasilla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.01.2016, 08:10
Mojoman:n Avatar
Mojoman Mojoman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.03.07
Sijainti: Nänsesteri, Bermuda.
Viestit: 494
Perusasetus

Lukoil on vaihtoehto vain kun on pakko.
__________________
Pitäähän ratsuhousujen henkseleissä sen verran löysää olla, että manne kyykkyn pääsee.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.01.2016, 09:09
AH AH ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.01.11
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 1.027
Perusasetus

Mulla Teboilit ruiserin tankissa ja hienosti pelitti n. -30 pakkasessa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.01.2016, 11:15
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Sama täällä käyttiksessä ja työautoissa, ei kertaakaan mitään ongelmia Teboilin dieseleissä, täällä herjataan aakkosasemilta saadun vesipitoista menomehua autoon
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.01.2016, 11:43
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.497
Perusasetus

Voitaneen olettaa, että tässä esimerkkitapauksessa ollaan joistakin tai jostakin syystä sattuneen yksittäistapauksen ympärillä. Voihan jollakin asemalla sattuakkin kurat pöntön pohjilta, tai... Muuttujia on tässä yhtälössä niin monia, että tarvitaan onnettumuustutkintakeskus selvittämään syyt ja seuraukset. Eppäillähhän toki soppii, että jokin jakeluketju päästäisi kuraa jakeluun asti.

Kas, muistanpa, että empä olekkaan muistanut tyhjentää vedenerotinta Cruiseristani! Myöhäistä, ja eipä ilman kosaneita taitaisi tippaakaan herua. Kopkop.
__________________
A-P
*Muovi on saatanasta*
KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.01.2016, 16:28
VeeWee:n Avatar
VeeWee VeeWee ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.04.10
Sijainti: Salo
Viestit: 258
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja savustin Näytä viesti
Minä olen ajanut viimeiset 10-15vuotta pelkästään teboilin kesälaadulla eikä scania ole kertaakaan hyytynyt.Eikä ole pakkasen puutetta ollut -28 näytti mittari kun vaajakoskelta etelään lähdin, pieni pelko perseessä kun kesälaatu tankissa.Hangossa kerran olin tankilla niin toisella puolella mittaria tankkas toinenkin kesälaatua vaikka pakkasta-25,Siinä se puheli että vebastokin toimii vielä nuilla pakkasilla.
Scaniassa taitaa olla kova takaisinkierto tankille.
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.01.2016, 19:51
savustin savustin ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.04.12
Sijainti: kaukana
Viestit: 681
Perusasetus

Jep noissa vanhoissa scanioissa ja muissa koneissa missä on vielä vanha p-pumppu on reilu paluu takaisin tankkiin 10mm putkea se vähän edesauttaa tankin lämmitystä,Pulmat alkoi silloin kun tuli 4,s sarja ja ruvettiin pihtaamaan polttoainetta
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.01.2016, 00:48
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Ihan sama.......jos se käy dieselillä tai tupaöljyllä.


Tai oli se minkä ketjun talvilaatuu tahansa......
On se vanha Scania, Valmet, Foortti, joku muu tai uusi nykyaikainen kikotin......kaikilla herkuilla ja lämmittimillä......
Juuri näin käy kun syys/talvihuolto on tekemättä.......
Eli öljyt ja suti vaihtoon.....ja sen jälkeen vain talvilaatua tankkiin.....
Ja akun kapisiteettikin kannattaa varmistaa.......hehkujen ohella....
Muitakin kikkoja unohtamatta......
Viteolla akuissa riitti ainakin virtaa...... mutta muut huoltotoimenpiteet tais jäädä tekemättä..... ut
ps.
Vuonna miekka ja kivi.....jos lisälämpöö ei ollut tarjolla.....sähköllä, kaasulla tai tulilla.....
Perimätietojen mukaan kulkuvälineistä jäähdytysnesteet ja öljyt viettivät yötä lämpimässä samoin kuin kuljettaja......
Rajan itäpuolella ne kävi ympäri vuorokauden.........tankkiautojen avustuksella......

Viimeksi muokannut H_Nietu : 11.01.2016 01:31
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.01.2016, 07:42
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H_Nietu Näytä viesti
Perimätietojen mukaan kulkuvälineistä jäähdytysnesteet ja öljyt viettivät yötä lämpimässä samoin kuin kuljettaja......
Rajan itäpuolella ne kävi ympäri vuorokauden.........tankkiautojen avustuksella......

Tuttu muisteli aikaa kun pikkujussilla kaivettiin urakoita ja talvella ajettiin rankoja fordsonilla, niin kertoili sit et heillä oli kotitalossa oikeen sellainen iso pannu jossa oli letku lähtö, et sai laskettua nesteet pannuun yöksi ja aamusta sit takaisin koneeseen kunhan ne oli hellalla lämmitetty

Joskus miettiny itekkin, et kokeilisi vaan kestääkö lohko sitä, et kun pitää lähteä hakee nesteet autosta sisälle kiehauttaa ne pannussa ja sit lorauttaa koneeseen
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.01.2016, 23:45
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja savustin Näytä viesti
Jep noissa vanhoissa scanioissa ja muissa koneissa missä on vielä vanha p-pumppu on reilu paluu takaisin tankkiin 10mm putkea se vähän edesauttaa tankin lämmitystä,Pulmat alkoi silloin kun tuli 4,s sarja ja ruvettiin pihtaamaan polttoainetta
124/470 on kyl senver raju polttoaineen kierto, et Teboilin kesälaatu rokkas keli ku keli, jos vaan oli koko ajan ajossa.
-36 näytti auton oma mittari kylmimmillään, silloin kyl tul jo itelleki mieleen, et oisko pitäny ottaa talvilaatua...

Toinen kerta oli ku jotain hajos aumalle ja muutama tunti meni et kanian ukot sai kuntoon ja pakkasta liki kolkyt, onneks ei tuullut.
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 13.01.2016, 01:15
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reetu Näytä viesti
124/470 on kyl senver raju polttoaineen kierto, et Teboilin kesälaatu rokkas keli ku keli, jos vaan oli koko ajan ajossa.
-36 näytti auton oma mittari kylmimmillään, silloin kyl tul jo itelleki mieleen, et oisko pitäny ottaa talvilaatua...

Toinen kerta oli ku jotain hajos aumalle ja muutama tunti meni et kanian ukot sai kuntoon ja pakkasta liki kolkyt, onneks ei tuullut.
SadoMasoSisun tankin päältä lähti lumet puolen tunnin ajolla vaikka oli yli kolmen kympin pakkaset. Voi vaikka käsiä lämmitellä kun pakkasellakin tankin kylki +15 astetta
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
mistä Teboilin Super HPD:ta? -MaTTi- Chit-Chat 17 22.07.2016 19:25
Kokemuksia Teboilin SHPD-öljyistä? Setä Tekniikka & Jutustelu 11 20.08.2010 04:12
Teboilin 20 L kannuun nokka? Tapsa_ja_Dumbo Tekniikka & Jutustelu 10 01.05.2007 21:19
Teboilin kikkailua silver Tekniikka & Jutustelu 23 08.02.2007 16:54
O/V:34"-renkaat! makkus O/M/V Renkaat ja vanteet 1 14.08.2006 19:49


Sivu luotu: 01:02 (GMT +2).