Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 11.01.2016, 14:41
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Ensimmäinen rekisteröity autoni oli 1951 mallinen rikkaan miehen (=kahdella takaikkunalla)
Kupla VW. Oli peräti 6V sähköt. Kovillakin pakkasilla lähti laakista käymään, kun pidin 100W roikkalamppua palamassa takapenkin alla akkukotelossa.
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 11.01.2016, 18:55
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
Iha nyky ajan meininkiä oikee jos on kylmä nii vanista apparin penkin alta raktori akku sisälle lämmittelee ja kone lämmenny jo mont päivää neste kaasulla ja rengas lämmittimellä ... jo se et akku on + 20 eikä -20 auttaa kummasti. Ja valmetin konetta purin vkl ni ryssän kesä diiseli oli iha notkaa ku lorahti syöttö pumpulta käsille. - 20

Toi rengas lämmitinhän on fiksu keksintö, kuhan vaan on sellaista nestekaasua joka suostuu virtaamaan alle +asteiden lämmöissä
Ei ihan viiti sähkölevyä rautalangalla öljypohjaan virittää kuten tuttu aikanaan T2 volkkariin

Ja se on muuten tooodella hyvä konsti, et akku on eteisen lämmin

Itellä ooppeli hoki kevväälläkevväällä ja totesin, et tuli rokuli päivä ja kannoin akun päivemmällä eteiseen
Aamusta ei ees kyselly lataamaton akku, et joskos starttattaisiin normaalisti
Tehostin koki valituksesta päätellen järkytyksen ja öljyn paineen merkkivalo sammu toodella pitkien 5sec käynnin jälkeen

Lie ois jossain vaiheessa aika vaihdella ne yks-aste 30;piset notkeempiin kunnei öljyä tarkistettaessa ees rättiin tarttunut vaseliinit
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 11.01.2016, 23:45
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja savustin Näytä viesti
Jep noissa vanhoissa scanioissa ja muissa koneissa missä on vielä vanha p-pumppu on reilu paluu takaisin tankkiin 10mm putkea se vähän edesauttaa tankin lämmitystä,Pulmat alkoi silloin kun tuli 4,s sarja ja ruvettiin pihtaamaan polttoainetta
124/470 on kyl senver raju polttoaineen kierto, et Teboilin kesälaatu rokkas keli ku keli, jos vaan oli koko ajan ajossa.
-36 näytti auton oma mittari kylmimmillään, silloin kyl tul jo itelleki mieleen, et oisko pitäny ottaa talvilaatua...

Toinen kerta oli ku jotain hajos aumalle ja muutama tunti meni et kanian ukot sai kuntoon ja pakkasta liki kolkyt, onneks ei tuullut.
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 12.01.2016, 12:35
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Hurjaltahan tuo kuulostaa, mutta niin nuo väittävät aikanaan tehneen kun ei muuten homma onnistunut. Ja akkuja kuulemma kannettiin yöks lämpimään ja latailtavaksi. Aamulla lämmin akku ja kuumat vedet koneeseen niin kummasti lähtee käyntiin peli ku peli.
Sillähän niissä vanhemmissa moottoreissa on propun tilalla siipimutteri hana. Helpompi tyhjätä vedet. Glykoliahan ei välttämättä ollut tarjolla.



Tuossa kuvan autossa ei tosin ole diesel kone, mutta nesteet oli melkolailla jäässä, niin piti sulatella tuolla diesel "webastolla". Sen käyttöakulle annettiin virtaa tuolla pienellä bensa-agrikaatilla. Sen pakokaasut ohjattiin tuolle diesel lämppärille. Akku oli tieten ajettu tyhjäksi edellis iltana saunan pukuhuoneen lämmityksessä
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 13.01.2016, 01:15
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reetu Näytä viesti
124/470 on kyl senver raju polttoaineen kierto, et Teboilin kesälaatu rokkas keli ku keli, jos vaan oli koko ajan ajossa.
-36 näytti auton oma mittari kylmimmillään, silloin kyl tul jo itelleki mieleen, et oisko pitäny ottaa talvilaatua...

Toinen kerta oli ku jotain hajos aumalle ja muutama tunti meni et kanian ukot sai kuntoon ja pakkasta liki kolkyt, onneks ei tuullut.
SadoMasoSisun tankin päältä lähti lumet puolen tunnin ajolla vaikka oli yli kolmen kympin pakkaset. Voi vaikka käsiä lämmitellä kun pakkasellakin tankin kylki +15 astetta
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 13.01.2016, 23:47
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
SadoMasoSisun tankin päältä lähti lumet puolen tunnin ajolla vaikka oli yli kolmen kympin pakkaset. Voi vaikka käsiä lämmitellä kun pakkasellakin tankin kylki +15 astetta
Joo cummituksel kyl pärjäs kans. Ne vaa ku ei pyöriny 24/7 ni joutu lutraamaan talvilaatua.

Jokusen kerran sai kyl puottaa lohkolämmittimen vastuksen tankkiin, ku ei muistanu vkl valmistautua talvilaadulla...
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 13.01.2016, 23:59
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Kai noi tehtaa ukot on osannut suunnitella ton paluu kierron....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
SadoMasoSisun tankin päältä lähti lumet puolen tunnin ajolla vaikka oli yli kolmen kympin pakkaset. Voi vaikka käsiä lämmitellä kun pakkasellakin tankin kylki +15 astetta
Nii ettei kavitoi.......
Ja sit kun alkaa kavitoimaan.........onnea ja menestystä.....talvikeleillä.

Ja ainahan se pumppu lämmittää... ja mitä suurempi kierto... niin sitä enemmän..... vaikka uima-allas/poreallas/paljuvesiä.....
Ja nekin pysyy jopa talviaikaan sulina riittävilä kierroilla.
Eikä edes syksyaikaan tarvita hirveesti lämmityksiä....Tosin riippuu tilavuuksista.....
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 14.01.2016, 06:22
savustin savustin ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.04.12
Sijainti: kaukana
Viestit: 681
Perusasetus

Kyllä sen tankin lämpötila johtuu monesta eri tekijästä tankin sijainnista sekä päällirakenteista, miten koneen lämpö ohjautuu tankkiin sekä tankinkoosta.Siinä on pieni ero jos tankki on 1000L tai 200L
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
mistä Teboilin Super HPD:ta? -MaTTi- Chit-Chat 17 22.07.2016 19:25
Kokemuksia Teboilin SHPD-öljyistä? Setä Tekniikka & Jutustelu 11 20.08.2010 04:12
Teboilin 20 L kannuun nokka? Tapsa_ja_Dumbo Tekniikka & Jutustelu 10 01.05.2007 21:19
Teboilin kikkailua silver Tekniikka & Jutustelu 23 08.02.2007 16:54
O/V:34"-renkaat! makkus O/M/V Renkaat ja vanteet 1 14.08.2006 19:49


Sivu luotu: 10:10 (GMT +2).