Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.11.2015, 20:50
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Aika pitkä paketti tulee... Ei taida akseliväli riittää...
Joo pitempihän toi aw on kuin 3 lovinen manu mutta adapterista jos saisi lyhyemmän kuin vanhassa kolmen askin setissä niin voisi olla mahdollinen. Tietysti pelkkä automaatti+jakis mutta sitten vaatii tiuhat perät.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.11.2015, 22:13
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Joo pitempihän toi aw on kuin 3 lovinen manu mutta adapterista jos saisi lyhyemmän kuin vanhassa kolmen askin setissä niin voisi olla mahdollinen. Tietysti pelkkä automaatti+jakis mutta sitten vaatii tiuhat perät.
..tai rakennat doublerin. Etujakiksena 231:n etulohko (normi/ hidas alue), perään joku järeämpi vanha rautakuorinen millä saa hitaan-hitaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.11.2015, 17:45
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Osien luovuttaja paljastuikin manuaaliksi luullun automaatin sijaan eli ongelma ratkesikin vahingossa eli vanha paketti jää paikalleen Kaaveliin vaan rakennettava paikka asentotunnistimelle
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.12.2015, 18:49
K-Olli K-Olli ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.02.11
Sijainti: Virojoki
Viestit: 83
Perusasetus

Mulla ois polte saada etu akselille lukko Jaakko Teppoon (XJ).ARB lienee ainoa vaihtoehto koska lukon on oltava kytkytkettävä,kysymys kuuluukin että ei lienee järkeä käydä rakentamaan data 30 akselin?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.12.2015, 19:49
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Miksi ARB olisi ainoa vaihtoehto? D30:een on saatavilla aikalailla kaikki mahdolliset lukot mitä valmistetaan.. kytkettäviäkin on useaa eri mallia. Minulla on ollut Eatonin eLocker jokusen vuoden, ei ole pahaa sanottavaa.

Jos et ole rakentamassa Wagoneerin d44:ää tai jotain muuta vastaavaa vahvempaa akselia, niin kyllä d30:een ihan hyvin uskaltaa asentaa lukon. Vähän kun pitää järkeä mukana ajaessa niin kyllä se jossain määrin ehjänä pysyy, varsinkin XJ:ssä. Pidä vetarit riittävän heikkoina, niin korkkaa vetari/ ristikko eikä välitys/ lukko..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.12.2015, 20:17
K-Olli K-Olli ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.02.11
Sijainti: Virojoki
Viestit: 83
Perusasetus

D44:stä rakentaisin jos jostain löytyis.eLockerin hinta lienee samoissa hinnoissa ARBin kanssa.Tolkkuahan mulla ei oo...nimimerkillä 3murrosta ja vetaria murjottu joskus yhessä yössä.Mulla oli ajatuksena ARB + RCV vai mikä se oli kalliit vetarit,mut jotenkin tympii joka kevät vaihtaa kaikki pallonivelet ku tuntuu menevän väljiks,liekkö ne d44:ssä sen paremmat
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.12.2015, 10:29
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Eikun pidät sen heikon kohdan vetareissa. Vahvat vetarit = välitys paskana. Ei mitään järkeä murjoa monen satasen välitystä + asennussarjaa + työtä (ja mahdollisesti lukkomurikkaa), kun sopivan heikoilla vetareilla saat muutaman kympin rempalla 20 minuutissa auton kuntoon..

Mulla on nyt kaksi kertaa hajonnut välitys, ja pari lukkomurikkaa (yksi ARB ja yksi eLocker) kiitos vahvojen vetareiden ja banjon/ poskilaakereiden kiinnityspulttien elämisen. Saa tästä lähin pysyä A1 Cardonen CV- malliset vetarit etuakselilla, maksaa ~135€/ kpl., kestää minkä kestää ja sitten vaihdetaan uusi. Varaosana metsässä mukana kulkee AlloyUSA:n cromot missä on valmiiksi navat kiinni. Hiton paljon helpompaa ja halvempaa kuin rikkoa noita välityksiä


eBaystä löytyy satunnaisesti high pinion D44 banjoja myynnissä mistä saisi rakennettua uusilla putkilla ja haluamillaan ulkopäillä vahvan etuakselin. Hintaahan sille kaikkinensa tulee helposti pari tonnia. Suomessa minulla ei ole tullut viimeisen viiden vuoden aikana yhtäkään HP D44- akselia vastaan, Wagoneerin sopivia low pinion D44 aihioita kyllä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 16:11 (GMT +2).