Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.11.2015, 02:08
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Eli hukkaportin liittimeen turbiinikotelossa oli laitettu turbon imuputkeen tarkoitettu huohotusletku...
Juuri niin. ja sen verran alkoi kovilla paineilla öljystymään alipaine letkut syöttöpumpun päältä lähtevä niille orggis mittareille vihreä punainen ettei se t haara meinanut pysyä kiinni loppu vaiheessa vaan välillä lens joku niistä alipaine letkuista pois kun ahdot oli hieman alle 2.0bar

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.11.2015, 05:43
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

No taas selviää lisää kun tarina etenee. Eihän sulla ole hukkaportti toiminut laisinkaan ja jossakin kohtaa kerroit että hukkaporttia oli kiristetty
Nyt ymmärrän miksi ahdotkin nosivat niin paljon kun pumppua laitettiin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.11.2015, 07:12
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Pääasia että ahdot lisääntyy joka kertomalla
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.11.2015, 12:38
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen Näytä viesti
Pääasia että ahdot lisääntyy joka kertomalla
amattilaisen virittämänä se reilu 2.0bar otti ja itse virittämänä sain sen noin 1.5bar ottamaan ison savun saattelemana kun taas tuossa amattilaisen virityksen jälkeen savutus ei ollut lähelläkään tuota mitä mun viritykses mutta veto oli vähintään 2 kertainen
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.11.2015, 12:35
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
No taas selviää lisää kun tarina etenee. Eihän sulla ole hukkaportti toiminut laisinkaan ja jossakin kohtaa kerroit että hukkaporttia oli kiristetty
Nyt ymmärrän miksi ahdotkin nosivat niin paljon kun pumppua laitettiin.
nii veikkasin et kiristetty kerta antoi ahtaa reilusti enemmän kuin normaalisti.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.11.2015, 17:08
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
nii veikkasin et kiristetty kerta antoi ahtaa reilusti enemmän kuin normaalisti.
No tottakai se ahtaa jos hukkaportti ei pelaa, ahtoja ei voi myös silloin rajoittaa. Normaalistahan se on 0,7-0,8bar noissa ahtopaine.
Ilman suurempia ruuvauksia saa ahdot nousemaan, hukkaportin kellolta vaan letku irti.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.11.2015, 22:39
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
No tottakai se ahtaa jos hukkaportti ei pelaa, ahtoja ei voi myös silloin rajoittaa. Normaalistahan se on 0,7-0,8bar noissa ahtopaine.
Ilman suurempia ruuvauksia saa ahdot nousemaan, hukkaportin kellolta vaan letku irti.
joo tätä mä veikkasin kans itsekkin että hukkaportti ei pelaa ollenkaan. Asia vain jäi sitten. Mutta sen verran mitä muutama kaveri kuunteli ainakin virityksen jälkeen ja siis sisälle kuului myös niin se kunnolla kyllä huokaisi kun kaasua helläs vähän kuin kuorma autot ja ahtopaineesta sen verran että tosiaan 2.0bar menee mittari ja silloin kuin sai alipaine letkut pysymään jotenkin paikoillaan ym niin se meni reilusti yli sen mittarin neula meinaa siis että varmaa se sen 2.5bar nappasi parhaillaan jollain 2-3 vaihteella kun isommilla vaihteilla se jaksoi sen tasan 2.0bar ottaa vaan
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.11.2015, 05:21
Leppape Leppape ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.06.15
Sijainti: Laukaa
Viestit: 31
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
joo tätä mä veikkasin kans itsekkin että hukkaportti ei pelaa ollenkaan. Asia vain jäi sitten. Mutta sen verran mitä muutama kaveri kuunteli ainakin virityksen jälkeen ja siis sisälle kuului myös niin se kunnolla kyllä huokaisi kun kaasua helläs vähän kuin kuorma autot ja ahtopaineesta sen verran että tosiaan 2.0bar menee mittari ja silloin kuin sai alipaine letkut pysymään jotenkin paikoillaan ym niin se meni reilusti yli sen mittarin neula meinaa siis että varmaa se sen 2.5bar nappasi parhaillaan jollain 2-3 vaihteella kun isommilla vaihteilla se jaksoi sen tasan 2.0bar ottaa vaan
Ja kaikki tämä vakioahtimella? mulla oli kellon letkussa pultti ja 1.5bar vaikka miten rääkkäs. ja sitäkin hupia kesti viikon kunnes kone sai öljyhulllut.Mitähän paineita sää oikeen oot mittaillu? Nyt Finn-Turbon 2L-T myllyyn tehty ahdin KKK K28 ja sillä tuo 2 kiloa rupee olemaan realistinen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.11.2015, 12:38
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Leppape Näytä viesti
Ja kaikki tämä vakioahtimella? mulla oli kellon letkussa pultti ja 1.5bar vaikka miten rääkkäs. ja sitäkin hupia kesti viikon kunnes kone sai öljyhulllut.Mitähän paineita sää oikeen oot mittaillu? Nyt Finn-Turbon 2L-T myllyyn tehty ahdin KKK K28 ja sillä tuo 2 kiloa rupee olemaan realistinen.
ahtopaine mittari on laitettu alipaine letkuihin joista lähtee myös tieto omille toyotan turbon mittareille että kyllä se ihan oikeessa kohdassa on. Eikä se varmaan paljoa voi kusta kun vihreä valo syttyi ahtojen ollessa 0.2bar ja punainen syttyi lisäksi 0.8bar kohdalla ja 0.9bar ja enemmän sammui vihreä turbon valo ja paloi pelkästään punainen valo.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.11.2015, 08:15
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
joo tätä mä veikkasin kans itsekkin että hukkaportti ei pelaa ollenkaan. Asia vain jäi sitten. Mutta sen verran mitä muutama kaveri kuunteli ainakin virityksen jälkeen ja siis sisälle kuului myös niin se kunnolla kyllä huokaisi kun kaasua helläs vähän kuin kuorma autot ja ahtopaineesta sen verran että tosiaan 2.0bar menee mittari ja silloin kuin sai alipaine letkut pysymään jotenkin paikoillaan ym niin se meni reilusti yli sen mittarin neula meinaa siis että varmaa se sen 2.5bar nappasi parhaillaan jollain 2-3 vaihteella kun isommilla vaihteilla se jaksoi sen tasan 2.0bar ottaa vaan
Kai ne alipaine letkut pysyy kiinni.
Onkohan sulla kaikki käsitteet hallussa? Ja tiijät mikä pitäs olla missäkin kun konetta lyöt nippuun. Esim se huohotin.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.11.2015, 12:42
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Kai ne alipaine letkut pysyy kiinni.
Onkohan sulla kaikki käsitteet hallussa? Ja tiijät mikä pitäs olla missäkin kun konetta lyöt nippuun. Esim se huohotin.
tuota katsotaan letkujen sijaintia tarkemmin kun uusi kone nousee laatikko pakettina uudeksi tehdyn rungon päälle kun saan ensin jarrulinjat rakennettua akseleihin ja akselit väriin Huohotuksesta sen verran että jos sitä tekis erillisen säiliön mihin huohottaisi tms. Se että alipaine letkut olivat öljyiset niin minkäs mä sille mahdan ja kun ne sai pyyhittyä niin ain silloin tällöin jostain kohtaa halkes se alipaineletku
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hiluxin syöttöpumpun säätö ekaneliveto Tekniikka & Jutustelu 12 06.01.2015 19:06
Hilux syöttöpumpun säätö jupasierra Tekniikka & Jutustelu 34 25.03.2014 22:58
LJ:n syöttöpumpun säätö kihi Tekniikka & Jutustelu 1 12.12.2009 11:11
hj syöttöpumpun ennakon säätö? Jani E Tekniikka & Jutustelu 1 14.10.2007 17:04
syöttöpumpun säätö BJ...s turpolaattori Tekniikka & Jutustelu 1 11.05.2007 20:53


Sivu luotu: 04:48 (GMT +2).