Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.10.2015, 08:44
estate estate ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.11
Sijainti: Kyyjärvi
Viestit: 106
Perusasetus

Ei kulje haisu 140 kuin unelmissa, ja silloin käy iso pyörre tankissa

Itse olen ajellut Transiiteilla, haisuilla, Transportereilla ja Boxereilla. Karmein kiikku, laiskin ja isoruokaisin noista on haisu. Vaikka 80-luvun vapari transistori on olevinaan lussu niin vapari haisu se vasta tuhnu onkin, eikä edes d4d ole juuri sen pirteämpi. Ja ajoltaan jopa vanha ÄlliTälli eli LT24 on parempi. Ergonimia on haisussa tuntematon, haisukuskit tunnistaakin Notredamen kellonsoittajan ryhdistä Naftaa haisut hörsivät sen verran enempi kuin muut pakut, että pienempi ruokaiseen pakuun tekee polttoaineissa säästyneillä rahoilla tonnin rempan joka vuosi ja vielä jää seteleitä taskun pohjalle. Ja mikään muu paku ei ole alle vuoden ikäisenä ruostunut kauttaaltaan, hiaset kukki ihan jokapuolelta. Tekniikkakaan ei niin lujaa ole kuin tojotahihhulit antavat ymmärtää. Tiedän useita d4d haisuja, joihin on tehty koneremppa tai kone vaihdettu uuteen jo alle 100 tkm ajettuna ja taas uudestaa 200 tkm kohdalla.

Firmaan hommattiin jokunen vuosi sitten asentajille vertailuun Boxereita, Transiitteja ja haisuja. Haisut jäi nopeasti seisomaan pihaan kun kukaan ei halunnut ajaa niillä. Vuoden ikäisenä alkoivat kukkia, meni takuuseen eli ylimaalasivat paskan päälle. Yhdestä meni kone 75 tkm ajettuna, toisesta turbo samoilla metreillä, kolmas kesti lähes 130 tkm ennenkuin laukesi. Neljän vuoden ikäisenä edes niekerit eivät halunneet ostaa niitä, kai ne romumies kävi hakemassa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.10.2015, 21:32
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja estate Näytä viesti
Ei kulje haisu 140 kuin unelmissa, ja silloin käy iso pyörre tankissa

Itse olen ajellut Transiiteilla, haisuilla, Transportereilla ja Boxereilla. Karmein kiikku, laiskin ja isoruokaisin noista on haisu. Vaikka 80-luvun vapari transistori on olevinaan lussu niin vapari haisu se vasta tuhnu onkin, eikä edes d4d ole juuri sen pirteämpi. Ja ajoltaan jopa vanha ÄlliTälli eli LT24 on parempi. Ergonimia on haisussa tuntematon, haisukuskit tunnistaakin Notredamen kellonsoittajan ryhdistä Naftaa haisut hörsivät sen verran enempi kuin muut pakut, että pienempi ruokaiseen pakuun tekee polttoaineissa säästyneillä rahoilla tonnin rempan joka vuosi ja vielä jää seteleitä taskun pohjalle. Ja mikään muu paku ei ole alle vuoden ikäisenä ruostunut kauttaaltaan, hiaset kukki ihan jokapuolelta. Tekniikkakaan ei niin lujaa ole kuin tojotahihhulit antavat ymmärtää. Tiedän useita d4d haisuja, joihin on tehty koneremppa tai kone vaihdettu uuteen jo alle 100 tkm ajettuna ja taas uudestaa 200 tkm kohdalla.

Firmaan hommattiin jokunen vuosi sitten asentajille vertailuun Boxereita, Transiitteja ja haisuja. Haisut jäi nopeasti seisomaan pihaan kun kukaan ei halunnut ajaa niillä. Vuoden ikäisenä alkoivat kukkia, meni takuuseen eli ylimaalasivat paskan päälle. Yhdestä meni kone 75 tkm ajettuna, toisesta turbo samoilla metreillä, kolmas kesti lähes 130 tkm ennenkuin laukesi. Neljän vuoden ikäisenä edes niekerit eivät halunneet ostaa niitä, kai ne romumies kävi hakemassa.
No parisataaa tonnia ajettuja hiaseja myydään 10-15 tonnilla et joku niit arvostaa,olisit ottanu ne ja myyny ni oisit tehny tilii. Aika kumma et ne muitten hevos voimat olis jotenki pirteempii ku japsien. Sulla taitaa olla muutakin ku numerot vähä hakusessa
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.10.2015, 11:42
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Se on kumma, miten jonkun autovalinnat jaksavat häiritä toisia.
Jos se toyota ei tunnu omalle, niin ajaa sitten muulla.
En ole hiacea omistanut mutta olen 2001 mallista awd mallia ajanut. Pitkä malli. Ei nyt mikään raketti mutta kyllä sillä pärjää, ei se mahdottomia vie polttoainetta, jopa maastoon uskaltauduin ajamaan. Ainut selkeä huono puoli on kääntösäde, sehän oikeasti tarvitsee lentokentän.
Kai sitä itse on jossain määrin amerikanautoharrastaja mutta 2004 ostettiin vaimolle toyota ja siinä mielessä se on ollut positiivista, että ei niihin toyotiin ole tarvinnut remonttia juurikaan tehdä. Ameriikanromuja saa harrastaa kyllä ihan riittävästi vaikka ei haluaisikaan.
No nyt on pihassa 5 autoa, joista 4 toyotaa. Mutta niissä kahdessa toyotassa on kyllä remonttia ja harrastamista mutta kai se 50 ja 45 vuotiaille autoille jo alkaa olla normaalia.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.10.2015, 16:41
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Isolamppusella, eli viimeisimmän mallisella Hiacella päristelty nyt parisen vuotta. On siis firman auto, ei oma. Tietysti neliveto, ja pitkä. Jos siitä ny huonoja puolia täytyy kertoa, ni onhan lavettikin ketterämpi kääntymään. Lisäksi vaihdevälitykset tosi pitkät. Olis ny edes ykkönen ja pakki nykyistä lyhyempiä, niin olisin tyytyväinen. Lisäksi se penkki on huono. Muutenki selkä reistaa, niin ei se ainakaan paranna sitä, toisinku esim. mersun ortopedipenkki tuntuu tekevän Kulkupuoli mun mielestä ihan perus pakutasoa. Tossahan joku ~120heppaa. (Kulkee muuten 155km/h ) Traileri missä 2,5 tonnia kuormaa toki puuduttaa, mut niin se puuduttaa kaikki muutki pakut. Kaikista paras puolihan on, että ei noita ny saatana saa rikki millään. Kun ei edes kolise mikään alustassa. Paitsi kivet välillä pohjaa vasten. Vaikka kuinka kurmoottaa työmaallaki louhepenkkaa pitkin seittemääkymppiä, mitä ton käyttö pääasiassa on, niin silti täs kahden vuoden aikana on kytkin ainut mainittava remontti (ja tässä päästään niihin pitkiin välityksiin+painavaan kärryyn). Niin ja onhan Hiace lämmin auto, vaikka olis millanen pakkanen.
__________________
HJ61
MMC

Viimeksi muokannut ssuvik : 14.10.2015 16:46
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.10.2015, 18:29
Hencca:n Avatar
Hencca Hencca ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sodankylä, Finland.
Viestit: 488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
Niin ja onhan Hiace lämmin auto, vaikka olis millanen pakkanen.
Itsellä myös "isolamppuinen" työautona jakeluliikenteessä ja tämän allekirjoitan. Toinen isolamppuinen menossa, aivan viimeisiä mitä vielä tehtaalta sai toiveiden mukaisella varustuksella tilattua. Viimetalvena firman toisena autona oleva proace palautti maanpinnalle kun vaihdettiin autoja päiväksi, pakkasta oli -30-40 välillä. Proacessa lisälämmitin, joku webasto/eberi tms. huusi hoosiannaa mutta siltikin piti mennä talvikamppeet niskassa... Tuossa "omassa" hiacessa ei mitään lisälämppäreitä ole mutta vielä n. -30-35 pakkasilla saa matka-ajossa heittää takin pois kunhan ei nojaa sivulasiin

Onhan nämä hiacet karkeita kamppeita mutta omaan käyttöön just sopiva laite tämmönen viimeisen mallin pätkä hiace nelivetona ja muutoin neekerimallina. Seuraava auto tähän ajoon ei tule olemaan ainakaan psa-pohjainen. firman toinen auto (proace) on kokonaan toisenlaisessa ajossa ja kuski tuntuu olevan tyytyväinen laitteeseen, pl. se pakkaskestävyys enkä ihmettele koska ajo on niin eri tyyppistä vaikka periaatteessa samoja ajoja ajellaan.

Ps. jos "pitkänokka"-hiacessa lämmitys toimii mutta varpaita tuppaa palelemaan maantiellä niin kannattaa tarkistaa ohjausakselin läpivientikumi. Loppuu ne varpaiten palelemiset kun laittaa kuntoon.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet
Se on kumma, miten jonkun autovalinnat jaksavat häiritä toisia.
Juu, Mercedes, Lada ja Hiace on sellainen kolmikko autoja joista on jokaisella vankka mielipide vaikka kyseiselllä ajoneuvolla ei olisi koskaan ajanut edes...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.10.2015, 18:55
Mts2 Mts2 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.11.14
Sijainti: Tampere
Viestit: 53
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja estate Näytä viesti
Ei kulje haisu 140 kuin unelmissa, ja silloin käy iso pyörre tankissa
Jaa, katos, onhan tuo d4d jo turbokone, oon aina ollut siinä käsityksessä, että se oli vapari, kun ei sitä turboa missään huomannut, tosin kuormalle se oli omasta mielestä tunnoton

Kuluttihan se nyt toki...

Vaan kulutus on muutenkin jännä. Mulla on nyt firmalla vuoden 2009 Transit 3,2l 200hv myllyllä (takaveto), joka on euro4-päästöluokituksen kone. Kaupunkiajossa menee 10-11 ja maantiellä reilut yhdeksän satasella. Toisena on euro5 täyttävä 2.2l 125hv, neliveto, mutta normaaliajossa takaveto. Parhaimmillan olen tainnut maantiellä päästä jonnekin 11,5-12 kulutukseen ja kaupunkiajossa palaa 15-20 ajotavasta ja vuodenajasta riippuen... Molemmissa sama puolikorkea ja pitkä koppa ja kuormat nelikossa huomattavasti vähemmän kuormaa yleensä.
__________________
Land Rover Discovery TD5 ´00, Lada Niva 1600 ´84,
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.10.2015, 17:58
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mts2 Näytä viesti
Kuluttihan se nyt toki...

Vaan kulutus on muutenkin jännä. Mulla on nyt firmalla vuoden 2009 Transit 3,2l 200hv myllyllä (takaveto), joka on euro4-päästöluokituksen kone. Kaupunkiajossa menee 10-11 ja maantiellä reilut yhdeksän satasella. Toisena on euro5 täyttävä 2.2l 125hv, neliveto, mutta normaaliajossa takaveto. Parhaimmillan olen tainnut maantiellä päästä jonnekin 11,5-12 kulutukseen ja kaupunkiajossa palaa 15-20 ajotavasta ja vuodenajasta riippuen... Molemmissa sama puolikorkea ja pitkä koppa ja kuormat nelikossa huomattavasti vähemmän kuormaa yleensä.

Tuokin kulutus on sellainen, mistä kaikilla on omat mielipiteensä

Joidenkin mielestä enempi heppaset koneet vie enemmän ja joidenkin mielestä pienempi heppaset

Faijan nelikko audeissa ainakin isolla koneella vei tuntuvasti vähemmän kuin pikku koneella
Asunto knaussissa täys-alkovi versiona fiat;in isoimmalla koneella ei vauhti motarilla saksassa mäkeen hidastunut, mutta kulutus kun alko olla päälle 27L niin tuli höllättyä vauhtia


Tutulla ny nelikko hiace ajossa ja manasi, ettei tahdo taipua ja kulutus on järkyttävää verraten turbolliseen t-4 volkkariin
Ite mitä syncrolla ajellu, niin ei sen kulutus ero etuvetoseen ollut mahdoton, niin vähäinen ettei
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.10.2015, 07:30
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

[QUOTE=estate;1256153]Ei kulje haisu 140 kuin unelmissa, ja silloin käy iso pyörre tankissa

Meillä uudesta asti ollut takaveto vm.1995 78-heppanen hiace otti sillon melko uutena mittariin pitkän suoran jälkeen 155km/h, että varmaan kaukana todellisesta (mittarivirhe huomioiden) 140km/h:sta, ehkä hiukan ylikin. Vielä tänäkin päivänä siihen saa jonku 140 suht helposti mittariin. Enää muutamaan vuoteen en oo enää viitttiny rääkätä vanhusta ihan viimeseen huippunopeutaan. Varmaan tarpeeksi pitkällä suoralla saattas vielä mittariin se 150 saadakin. Että tämä on sitten ihan faktaa, eikä unelmia Luulis kai näiden uudenpienkin pääsevän ainakin samaan?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.10.2015, 08:47
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

[QUOTE=PH75;1257980]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja estate Näytä viesti
Ei kulje haisu 140 kuin unelmissa, ja silloin käy iso pyörre tankissa

Meillä uudesta asti ollut takaveto vm.1995 78-heppanen hiace otti sillon melko uutena mittariin pitkän suoran jälkeen 155km/h, että varmaan kaukana todellisesta (mittarivirhe huomioiden) 140km/h:sta, ehkä hiukan ylikin. Vielä tänäkin päivänä siihen saa jonku 140 suht helposti mittariin. Enää muutamaan vuoteen en oo enää viitttiny rääkätä vanhusta ihan viimeseen huippunopeutaan. Varmaan tarpeeksi pitkällä suoralla saattas vielä mittariin se 150 saadakin. Että tämä on sitten ihan faktaa, eikä unelmia Luulis kai näiden uudenpienkin pääsevän ainakin samaan?
Ei tahtonut ne rattivaihdemallit pärjätä 1983 transitille, kun joskus opiskeluaikana tuli yöllisillä reissuilla otettua vähän kisaa.
Tosin transitissa oli 4-vaihteisen perä mutta vaihdettu tiheämmälle perävälitykselle tarkoitettu 4+2 loikkariloota ja pumppuakin ruuvattu niin, että ainakin savua tuli. 2,4 york, esikammiokone. Minun mielestä transitti ei kyllä 140km/h kyllä kulkenut mutta taisi siinä mittarikin loppua ennen sitä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Orwell tulee ? karisa Linkit 10 06.03.2014 19:28
nyt tulee Teppo2 Chit-Chat 1 01.07.2008 02:16
M: Hilux/Hiace/LJ70 2.2l ja 2,4l UUSI jakohihna akke O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 06.08.2007 15:17
Maailmanloppu tulee! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 16:05
Nettimikro tulee! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 15:40


Sivu luotu: 20:52 (GMT +2).