Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.09.2015, 20:00
Risnii Risnii ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.09.15
Sijainti: Jyväskylä / Heinävesi
Viestit: 75
Perusasetus

Onko om617 nopee lämpiämään vai onko vesipumppu antamassa periksi kun 5km (taajama-ajoa) lämmöt on jo punaisen rajoilla? Lämmöt pysyy kyllä hyvin siinä eikä mene punaisen puolelle, ihmettelen vaan kuinka voi noin nopeasti lämmitä diesel.

Toinen kysymys koskien mittaristoa joka elää välillä omaa elämäänsä. Nopeusmittarissa on kauhea heitto, nyt isoilla renkailla 80kmh mittarinopeus on lähelle 100kmh oikeata nopeutta, ero oli jo pienemmilläkin renkailla. Matka ja trippimittari on jumissa (toimii välillä vähäsen). Ei ole nollattu liikkeessä, mutta onko kauan seisoksissa ollut mittaristo vain pinttynyt liasta jumiin. Uskaltaisiko tuon pestä ultrapesurissa, kellään kokemusta? Vielä nippelitietokysymys, eli mikä pieni mittari on alunperin ollut valittavissa mittareiden väliin? Kiinnostaisi hommata tähän mittari täydentämään mittaristoa.

Kolmantena tuulilasinpyyhkijäiden katkaisija, toimii vain yksi nopeus. Onko tähän hyviä vinkkejä vai suoraan vaan katkasijaa purkamaan ja tutkimaan?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.09.2015, 20:46
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Kierrosluku mittaria on näkyny siinä keskellä

Vaikuttaako lämpömittarin näyttöön ilman valoja ajo, eli muuttuuko viisari paikka kun valot on päällä ??
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.09.2015, 21:25
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Risnii Näytä viesti
Onko om617 nopee lämpiämään vai onko vesipumppu antamassa periksi kun 5km (taajama-ajoa) lämmöt on jo punaisen rajoilla? Lämmöt pysyy kyllä hyvin siinä eikä mene punaisen puolelle, ihmettelen vaan kuinka voi noin nopeasti lämmitä diesel.

Toinen kysymys koskien mittaristoa joka elää välillä omaa elämäänsä. Nopeusmittarissa on kauhea heitto, nyt isoilla renkailla 80kmh mittarinopeus on lähelle 100kmh oikeata nopeutta, ero oli jo pienemmilläkin renkailla. Matka ja trippimittari on jumissa (toimii välillä vähäsen). Ei ole nollattu liikkeessä, mutta onko kauan seisoksissa ollut mittaristo vain pinttynyt liasta jumiin. Uskaltaisiko tuon pestä ultrapesurissa, kellään kokemusta? Vielä nippelitietokysymys, eli mikä pieni mittari on alunperin ollut valittavissa mittareiden väliin? Kiinnostaisi hommata tähän mittari täydentämään mittaristoa.

Kolmantena tuulilasinpyyhkijäiden katkaisija, toimii vain yksi nopeus. Onko tähän hyviä vinkkejä vai suoraan vaan katkasijaa purkamaan ja tutkimaan?
Minusta tuollainen lämpeneminen ei kuulosta normaalilta 617.lle. Jos on infrapunamittari käytettävissä, niin sillä voi ainaki suuntaa antavia lukemia mittoa kannesta. Lämmityslaitteestakin saa jotain käryä, että lämpeneekö se oikeasti, vai valehteleeko mittari.

Nopeusmittareista minäkin kaipaisin tietoa. Ostin "uuden" mittarin, kun vanha vipatti ja matkamittari toisinaan jumitti. Vanhassa oli mittarivirhettä ajonopeuksilla n. 10 km/h, kun taas uudella jo lähempänä 20 km/h. Matkamittari tuntuisi pyörivän suunnilleen samaa nopeutta molemmissa. Olisko nuita tehty erilaisia eri perävälityksiä varten?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.09.2015, 04:09
G280E:n Avatar
G280E G280E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.03
Sijainti: Oulu, Finland.
Viestit: 1.430
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Risnii Näytä viesti
Onko om617 nopee lämpiämään vai onko vesipumppu antamassa periksi kun 5km (taajama-ajoa) lämmöt on jo punaisen rajoilla? Lämmöt pysyy kyllä hyvin siinä eikä mene punaisen puolelle, ihmettelen vaan kuinka voi noin nopeasti lämmitä diesel.

Toinen kysymys koskien mittaristoa joka elää välillä omaa elämäänsä. Nopeusmittarissa on kauhea heitto, nyt isoilla renkailla 80kmh mittarinopeus on lähelle 100kmh oikeata nopeutta, ero oli jo pienemmilläkin renkailla. Matka ja trippimittari on jumissa (toimii välillä vähäsen). Ei ole nollattu liikkeessä, mutta onko kauan seisoksissa ollut mittaristo vain pinttynyt liasta jumiin. Uskaltaisiko tuon pestä ultrapesurissa, kellään kokemusta? Vielä nippelitietokysymys, eli mikä pieni mittari on alunperin ollut valittavissa mittareiden väliin? Kiinnostaisi hommata tähän mittari täydentämään mittaristoa.

Kolmantena tuulilasinpyyhkijäiden katkaisija, toimii vain yksi nopeus. Onko tähän hyviä vinkkejä vai suoraan vaan katkasijaa purkamaan ja tutkimaan?

-termostaatti?
-mulla oli sama heitto 35" pyörillä.yleistä mittarivirheet näissä.
-kait kello yleisempi siinä keskellä mittaristoa
__________________
W163 ML 400 CDI
Ei ole enää maasturia.
Leipäkää maistu enää leivältä..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.09.2015, 07:34
Risnii Risnii ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.09.15
Sijainti: Jyväskylä / Heinävesi
Viestit: 75
Perusasetus

Valojen päälle laitto vain vähän heilauttaa viisaria. Lämpöä tulee sisällekkin, joten kyllä tämä oikeasti lämpiää nopeeta. Termostaatissa varmasti vikaa, se oli alkanut itkemään. Mutta taidan kyllä asentaa tähän vähän lisämittareira, ei oikein ole luottoa syntynyt mittareihin
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.09.2015, 13:38
vimakuus:n Avatar
vimakuus vimakuus ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.12.06
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 359
Perusasetus

Onkos kellään kokemuksia SKF:n nivelistä?

http://www.autonvaraosat24.fi/skf/18897
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.09.2015, 17:51
YRJÖ VI YRJÖ VI ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.01.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 68
Perusasetus

Mittarivirheistä entisessä MB460 -84:ssä. Täysin selittämättömästä syystälämpömittari ja polttoainemittari alkoivat näyttää liikaa, silloin kun laittoi ajovalot päälle. Vika esiintyi vaihtelevasti muutamia päiviä "korjaantuen" itsekseen, lopuksi vian esiintyminen oli laskettavissa viikoissa.

Ensin tietysti varmuuden vuoksi vaihdoin termostaatin, ilman mitään vaikutusta. Kokeilin lisämaadoittaa tankkia, ja vaihdoin lämpömittarin anturin moottorin kyljestä, ilman vaikutusta.

Mielenrauhan saavuttamiseksi laitoin erillisen lämpömittarin, anturi jäähdyttäjälle menevään putkeen. Tämä mittari näytti, että lämmöt pysyivät koko ajan vakaasti oikeassa lukemassa. Vika siis sähköpuolessa.

Tuli sitten mieleeni kokeilla mittariston maadoitusta. Vedin mittarin metallikuoresta johdon maahan, tällä toimenpiteellä mittarivihe ei täysin korjaantunut, mutta puolittui.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.09.2015, 20:04
Risnii Risnii ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.09.15
Sijainti: Jyväskylä / Heinävesi
Viestit: 75
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Risnii Näytä viesti
Valojen päälle laitto vain vähän heilauttaa viisaria. Lämpöä tulee sisällekkin, joten kyllä tämä oikeasti lämpiää nopeeta. Termostaatissa varmasti vikaa, se oli alkanut itkemään. Mutta taidan kyllä asentaa tähän vähän lisämittareira, ei oikein ole luottoa syntynyt mittareihin
Vaihdoin termarin mutta vika oli mittarissa. Soitin vanhalle omistajalle ja kertoi mittarin oireilleen pitkään ja ongelman olevan maadotuksessa. Koitettu parempaa maadotustakin mutta ei korjannut täysin vikaa ja kone pitää lämmöt punaisen rajamailla ja vielä punaisen puolellakin reilusti eikä kone käy liian kuumana, kuulemma koskaan ole ollut lämpöjen kanssa ongelmia. Ei paljon vain ole iloa tuollaisesta mittarista, joten täytyy hommata parempi lisämittari tähän, samalla vähän muitakin mittareita. Täytyy varmaan pysyvä gepsikin laittaa ettei ota sakkoja, sen verran mukava tän nopeusmittarin kanssa ajella.

Etupää täristää, etupyörän laakeri ilmeisesti mennyt. Pyörää heiluttaen kuuluu selvä klonksaus. Joku sanoi että se olisi jokin sisempi laakeri, mitähän tällä tarkoitti, onko tässä kaksi pyörän laakeria? Ja liekkö minkälainen homma tässä vaihtaa?

Toinenkin kysymys taas on. Kone jyristää kun antaa kevyesti pintakaasua, vika vaiko ominaisuus ja jos vika niin missähän...?
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Räjäytyskuvia mersusta Larha Tekniikka & Jutustelu 12 23.06.2015 07:30
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! TOPPAHOUSU Chit-Chat 87 26.11.2008 14:00
Mersusta loppuu joustot! Larha Tekniikka & Jutustelu 13 26.02.2008 20:41
Mersusta huoltoauto MakeH Tekniikka & Jutustelu 2 13.04.2006 17:24
Mersusta Masi Tekniikka & Jutustelu 0 23.11.2005 18:07


Sivu luotu: 00:53 (GMT +2).